Flytten rundt på diske
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 11-05-03 16:05

Jeg har i dag en ældre harddisk som første disk (hda), CD-drev som hb og
en nyere disk som hdc. Jeg har i længere tid kørt med installation på
hda1, men i forbindelse med opgraderingen har jeg installeret en helt ny
udgave på hdc1, og bootet på en diskette, for ikke at skulle have
problemer med bootloader og konflikt med den eksisterende installation
på hda. Nu kører installationen på hdc, og jeg vil gerne fjerne den
først disk helt (hda) og flytte anden disken op som første disk og boote
direkte fra den. Spørgsmålet er hvilken rækkefølge jeg skal gøre tingene
i, og hvad jeg skal gøre helt præcist uden jeg ødelægger noget. Jeg
bruger lilo.

PS jeg kan selvfølgelig godt fortsætte med boote på floppy, og blot
fjerne hda disken, men det virker lidt forkert.

Jørn

Fra : Cyberbob

Dato : 12-05-03 16:43

Så vidt jeg ved skal du tage et lille kig på lilo.conf som ligger i /etc

der er vist noget omkring dette... ellers prøv Debianguiden.dk de har måske
noget

--
-Cb