310D UDMA100 IDE PCI Card
Fra : Cyberbob

Dato : 10-05-03 17:27

Hej NG!

Jeg har lige været ude at købe et ide controller kort idag... det er et
"310D UDMA100 IDE PCI Card"

Jeg har tjekket deres HP efter om der skulle være en linux driver men har
ingen fundet. og jeg vil høre om der er nogen der har nogen form for
kendskab til om det kan køre på en debian med kernel 2.4.19 ?

jeg har ikke selv tjekket endnu. men hvis der er nogen der ved at det kan
det godt eller at det kan det ikke kan jeg jo nå at få det byttet endnu. og
så få fat i et der kan. håber at nogen vil gi et svar...

--
-Cb

Fra : Kent Friis

Dato : 10-05-03 17:33

Den Sat, 10 May 2003 16:26:35 +0000 (UTC) skrev Cyberbob:
> [...]
>det godt eller at det kan det ikke kan jeg jo nå at få det byttet endnu. og
>så få fat i et der kan. håber at nogen vil gi et svar...

Hvorfor checker du ikke om det er noget du kan bruge INDEN du køber?

Mvh
Kent
--
Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at springe over hvor gærdet er
lavest, når man kan vente på at det alligevel bliver revet ned fordi

Fra : Cyberbob

Dato : 10-05-03 17:47

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) wrote in news:b9j9kj$n30$1@sunsite.dk:

> Hvorfor checker du ikke om det er noget du kan bruge INDEN du køber?
>
> Mvh
> Kent

fordi det her ligesom var det valg som jeg bedst kan bruge... plus at det
er vigtigt at det kommer til at virke idag og der var ikke andre jeg lige
pt ku få fat i.... men plz still need help!

--
-Cb

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-05-03 18:28

Fra : Kasper Myram

Dato : 10-05-03 23:54

Michael Knudsen wrote:

> Hvis det er saa uendeligt vigtigt, at det skal virke med det samme, er
> det vel blot endnu et argument for at undersoege, om den paagaeldende
> hardware er understoettet af dit OS.

Jaja, så må han vel gi' kvajebajer en af dagene...

Cyberbob (sejt navn), du kunne gå den lange vej med læsning af diverse
logfiler og /proc-lists og hvad ved jeg.
Prøv i først omgang med apt-get install kudzu (skulle gerne hive hwdata
med på dependency), og se om ikke den kunne hjælpe dig.

Kudzu har ihvertfald hjulpet mig, når jeg ikke gad tage låget af og
aflæse chippen på netkortet.

- Kasper