Scripte en telnet i Shell
Fra : Jimmy

Dato : 10-05-03 15:40

Hej

Jeg skal logge ind på en server vis telnet og bliver derfor spurgt om
brugernavn samt adgangskode.

Jeg forsøgte med et simpelt Shell-script:

-----
telnet host
echo "user"
echo "pass"
-----

men det virkede ikke.
echo'erne blev først afviklet, da selve telnet-sessionen var færdig.

Kan man scripte sig ud af dette?

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-05-03 15:46

Jimmy wrote:
> [...]
> -----
>
> men det virkede ikke.
> echo'erne blev først afviklet, da selve telnet-sessionen var færdig.

Er der noget man ikke kan script'e sig ud af ? ;)

(sleep 2 ; echo "user hest" ; sleep 1 ; echo [o.s.v.] ) | telnet

det vil dog nok være mere elegant at kigge på 'chat' e.lign..

--
Don't waste space

Fra : Jimmy

Dato : 10-05-03 16:10

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message

> Er der noget man ikke kan script'e sig ud af ? ;)

hehe - det er nok rigtigt nok.

> (sleep 2 ; echo "user hest" ; sleep 1 ; echo [o.s.v.] ) | telnet

Det virkede med det samme.
Super.

> det vil dog nok være mere elegant at kigge på 'chat' e.lign..

Sikkert, men dette virker og til mit formål er denne ad-hoc løsning mere end
nok.

Tak for det hurtige svar,
Jimmy

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-05-03 21:34

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> Sikkert, men dette virker og til mit formål er denne ad-hoc løsning mere end
> nok.

Hvis du skal lave lidt mere end blot dette, så prøv at tage et kig på
Tcl/tk der er genial til at automatisere opgaver der kræver bruger
interaktion.

/Thomas

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 11-05-03 09:48

On Sat, 10 May 2003 16:39:55 +0200, Jimmy <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

> Jeg skal logge ind på en server vis telnet og bliver derfor spurgt
> om brugernavn samt adgangskode.

# apt-get install expect
# man expect

Du kan også finde et site med eksempler på expect-scripts.

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.