Linux server for Windows klienter
Fra : Kent Thomsen

Dato : 09-05-03 22:18

Hvilken linux dist. er bedst egnet når jeg "bare" skal bruge den til at køre
samba på?

--

Men venlig hilsen /
Kind regards

Kent Skerning Thomsen
kent@splunge.dk
+45 60616666

- There are only 10 types of people in the world: Those who understand
binary, and those who don't.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 09-05-03 23:38

Kent Thomsen wrote:
> Hvilken linux dist. er bedst egnet når jeg "bare" skal bruge den til at
> køre samba på?

Den nærmeste...

Et mere detaljeret svar kræver flere oplysninger om, hvad du ønsker.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Kent Thomsen

Dato : 10-05-03 11:21

Den skal serve er trådløst 11mbit netværk for 4 windows klienter +
printerdeling. Kontormiljø.

Fra : andy

Dato : 22-05-03 19:20

Kent Thomsen wrote:
> Den skal serve er trådløst 11mbit netværk for 4 windows klienter +
> printerdeling. Kontormiljø.
>
> "Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.net> wrote in message

hvad med e-smiet jeg har ikke selv erfaring med den, men skulle være
det næmeste at instalere.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 23-05-03 10:31

Kent Thomsen wrote:
> Den skal serve er trådløst 11mbit netværk for 4 windows klienter +
> printerdeling. Kontormiljø.

Igen - brug den nærmeste. Dine krav opfyldes af alle normale Linux
distributioner, og eftersom du spørger, vurderer jeg, at du ikke har krav
af den art, hvor distributionerne adskiller sig. Og hvis du har det, bør vi
faktisk også ud i en diskussion om prioriteter - hvordan prioriterer du
f.eks. sikkerhedsopdateringer i forhold til leverandørens økonomiske
stabilitet? Eller skal serveren bare sættes op, og køre indtil den dør?
Hvis det er det sidste, så brug den nærmeste, dvs. den, der er nemmest at
få fat i.

Lars.

--
Dybdahl Engineering