Problemer med musik cd'er
Fra : Thomas

Dato : 06-05-03 22:36

Hej...

Hvis jeg prøver at mounte en cd med musik... hvad enten det er som alm.
bruger eller som root får jeg følgende besked:

Could not mount device.
The reported error was:
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/cdroms/cdrom0,
or too many mounted file systems

Hvad er dog årsagen til dette, da jeg ikke umiddelbart forstår hvorfor
det skulle være et problem....

Jeg har prøvet med flere musik cdøer og problemet er det samme.....

Håber at der er nogen der har prøvet det samme....Og som besidder
løsningen på dette problem!

Venligst

Thomas

Fra : Ove Lie

Dato : 06-05-03 22:39

"Thomas" <brunsviger@GRRRRRhotmail.com> skrev i melding
Hej...

Hvis jeg prøver at mounte en cd med musik... hvad enten det er som alm.

Musikkcd'er skal ikke mountes, dem skal spilles, i en avspiller.

-Ove

Fra : P og T

Dato : 06-05-03 22:43

"Thomas" <brunsviger@GRRRRRhotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hejsa

Måske du skulle komme med flere oplysninger om operativsystem, version,
distro og sådan

Per

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 07-05-03 00:30

On Tue, 6 May 2003 23:43:17 +0200, P og T <nix@ikke.her> wrote:

> Måske du skulle komme med flere oplysninger om operativsystem,
> version, distro og sådan

Måske skulle du tage og læse
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Fra : P og T

Dato : 07-05-03 08:48

"Michael Wojciechowski" <wojci@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle du tage og læse
> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Hvorfor?

Da jeg svarede på hans indlæg var der ikke andre svar, så der ville mit
måske have været relevant. Men jeg kan da godt se det ser temmelig tåget ud
nu. Det må jo så skyldes newsserverne at det er forsinket.
Eller er det noget andet jeg har gjort galt?

Per

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-05-03 08:58

I dk.edb.system.unix, skrev P og T:

> [...]
> nu. Det må jo så skyldes newsserverne at det er forsinket.
> Eller er det noget andet jeg har gjort galt?

Der er ingen indrykning på dit svar, så man kan ikke se forskel på hvad
der blev spurgt om og hvad du svarede. Det var vist det eneste.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : P og T

Dato : 07-05-03 09:12

> Der er ingen indrykning på dit svar, så man kan ikke se forskel på hvad
> der blev spurgt om og hvad du svarede. Det var vist det eneste.

Nåhhh, det havde jeg ikke set selv. Jeg ved ikke hvad der er sket, jeg gør
som altid og det plejer at virke. Men jeg vil se om jeg kan være mere vågen
fra nu.

Per

Fra : Thomas

Dato : 06-05-03 22:45

On Tue, 06 May 2003 21:39:28 GMT
"Ove Lie" <Ove.Lie@c2i.net> wrote:

> [...]
> alm.
>
> Musikkcd'er skal ikke mountes, dem skal spilles, i en avspiller.

fint nok.. tak...
Men nu er problemet bare at der ikke er lyd..
Skal man i linux have det "forbandende" musik cd kabel fra cd-rom til
lydkort for at høre musik??
det er da en smule begrænsende!

Venligst

Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-05-03 23:16

Thomas wrote:
> Men nu er problemet bare at der ikke er lyd..
> Skal man i linux have det "forbandende" musik cd kabel fra cd-rom til
> lydkort for at høre musik??
> det er da en smule begrænsende!

Ja .. med mindre der er sket noget uden jeg har opdaget det :)

Alternativt, kan du rippe cd'en med cdparanoia (eller andet værktøj)
og afspille de wav-filer du får ud af det..

// Hans
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 07-05-03 00:00

On Tue, 6 May 2003 23:45:19 +0200, Thomas
<brunsviger@GRRRRRhotmail.com> wrote:

> Skal man i linux have det "forbandende" musik cd kabel fra cd-rom
> til lydkort for at høre musik??
> det er da en smule begrænsende!

Fra <http://www.linuxgazette.com/issue80/tag/4.html>:

# cdda2wav -D /dev/cdrom -t 1 -eN
For at afspillet det første nummer.

URIen nævner også xmms-cdread plugin for XMMS, som jeg ikke har
prøvet.

Fra : Thomas

Dato : 07-05-03 07:09

On 06 May 2003 22:16:11 GMT
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Ja .. med mindre der er sket noget uden jeg har opdaget det :)

Ja... det må der da være..

Nu har jeg de sidste par år kunnet afspille mine musikcd'er fra mine
diverse cd'rom drev i Windows, UDEN at skulle bruge cd'audio kablet.....
jeg går ud fra at den simpelthen læser de rå lyddata digitalt...

Spørg mig ikke hvorfor/hvordan det virker.. men det gør det altså...

Venligst

Thomas

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-05-03 06:27

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas:
> [...]
> jeg går ud fra at den simpelthen læser de rå lyddata digitalt...
>
> Spørg mig ikke hvorfor/hvordan det virker.. men det gør det altså...

Der findes patches til kernen så du kan mounte en lyd CD og tilgå den
den vej som wav (eller vaw ) filer på dit mountpoint. Men det er ikke en
del af standardkernen.

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 07-05-03 10:00

On Wed, 7 May 2003 08:08:34 +0200, Thomas
> [...]

> diverse cd'rom drev i Windows, UDEN at skulle bruge cd'audio
> kablet..... jeg går ud fra at den simpelthen læser de rå lyddata

Det kan du også i Linux. Jeg har besvaret dit spørgsmål et andet sted
i denne tråd og givet dig et eksempel på hvordan du kan gøre det.