urpmi --auto-select er underlig,,,
Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-05-03 12:01

Jeg kom lige til at tænke på at jeg forleden fik en stribe mail om
opdateringer til Mandrake, så jeg kørte en

|[root@arbejdsmaskine ivar]# urpmi --auto-select
|alting er allerede installeret

Her startede jeg så Mandrake Kontrol Center, og valgte "Mandrake
opdate" og så kom der en stribe "normale opdateringer", dem afviste
jeg så, og tilbage til

|[root@arbejdsmaskine ivar]# urpmi --auto-select
|For at tilfredsstille afhængigheder vil de følgende pakker blive
|installeret (17 Mb):
|devfsd-1.3.25-27.1mdk.i586
|drakxtools-9.1-31.2mdk.i586
|drakxtools-newt-9.1-31.2mdk.i586
|harddrake-ui-9.1-31.2mdk.i586
|initscripts-7.06-12.1mdk.i586
|kdebase-servicemenu-1.0-7.2mdk.noarch
|libldap2-2.0.27-5.3mdk.i586
|Er det o.k.? (J/n) j

Hvorfor finder den ikke dem med det samme?

Ivar Madsen

Fra : Jeppe Buk

Dato : 04-05-03 14:38

On Sun, 04 May 2003 13:01:04 +0200, Ivar Madsen wrote:

> Jeg kom lige til at tænke på at jeg forleden fik en stribe mail om
> opdateringer til Mandrake, så jeg kørte en

Du skal først køre:
   urpmi.update --auto-select

....for at urpmi opdaterer sin lokale cache af tilgængelige pakker.

mvh Jeppe