Ultra DMA, hvordan er det nu lige... ?
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 03-05-03 14:10

Hejsa

Hvordan er det nu lige man får linux (gentoo 1.4) til at huske at man
godt vil have den til at bruge UDMA ?

Jeg kan godt sætte den til det manuelt med "hdparm -d 1 /dev/hdc" men
det bliver ikke husket efter genstart

Hvordan sætter jeg den til det som default.??

mvh
henrik

Fra : Henrik Farre

Dato : 03-05-03 14:23

On Sat, 03 May 2003 15:09:51 +0200
Henrik Lynggaard <henrik@lynggaard.org> wrote:

> [...]
> det bliver ikke husket efter genstart
>
> Hvordan sætter jeg den til det som default.??

f.eks. i

/etc/conf.d/local.start

eller kig på

/etc/init.d/hdparm

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 03-05-03 14:20

> [...]
> det bliver ikke husket efter genstart
>
> Hvordan sætter jeg den til det som default.??

Prøv at kigge i /etc/conf.d/hdparm
Resten burde være lige til...

/Martin
--
The UNIX Guru's View of Sex
# unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep