RedHat 9 installation over Stofa??
Fra : Dennis Bak Andersen

Dato : 01-05-03 00:56

Tænkte, om nogen har erfaring med FTP installation af RedHat over en
Stofa forbindelse? Jeg har forsøgt forgæves. Netkort og DHCP information
hentes fint nok. Problematikken er, at jeg ikke umiddelbart ser nogen
løsning på, hvordan jeg "signer on"... Kan altså ikke komme udenfor
stofa's net...

Havde forsøgt mig med signon i windows for derefter at genstarte med
linux installation, da jeg formodede, at ens signon låses til MAC
adressen på netkortet og derfor også burde være på, selvom et andet
system blev indlagt på maskinen...

oh well.. Håber der er nogen der har en løsning... Ellers må jeg igang
med brænderen...

Mvh. Dennis

Fra : Glen Kjærulff

Dato : 01-05-03 01:05

Dennis Bak Andersen wrote:

> [...]
> system blev indlagt på maskinen...
>
> oh well.. Håber der er nogen der har en løsning... Ellers må jeg igang

du kan telnet til deres sigon server på port ??, sorry kan ikke huske det.

/Glen

Fra : Steffen Fischer

Dato : 01-05-03 08:27

Glen Kjærulff wrote:

> du kan telnet til deres sigon server på port ??, sorry kan ikke huske det.

Hos mig finder man signon-serveren på 192.168.30.2 og port 259.

Iøvrigt har jeg lavet et script, der vha. expect automatisk "signer on"
via telnet. Hvis man får sin linux til at køre scriptet ved opstart, så
er det skid slået :).

Tjek desuden http://www.thrysoee.dk/stofanet/, som indeholder nogle
signon scripts du måske kan bruge.

mvh Steffen

Fra : Claus Albøge

Dato : 01-05-03 08:41

Steffen Fischer <steffen_fischer@NOSPAM.ofir.dk> writes:

> [...]
>
> Iøvrigt har jeg lavet et script, der vha. expect automatisk "signer on"
> via telnet. Hvis man får sin linux til at køre scriptet ved opstart, så

Det kan vaere en ganske fornuftig ide at have scriptet til at koere
jaevnligt.

Jeg har oplevet nedbrud paa stofa's net paa over 2 timer, hvorved man
automatisk blev signet off. Det er ikke fedt naar man sidder remote!

/Claus A

Fra : Søren Reinke

Dato : 01-05-03 09:13

Claus Albøge wrote:

> [...]
>
> Jeg har oplevet nedbrud paa stofa's net paa over 2 timer, hvorved man
> automatisk blev signet off. Det er ikke fedt naar man sidder remote!

Kan man ikke lave et script der f.eks. pinger en server udenfor stofanet, og
hvis ping ikke går igennem kaldes logon scriptet ?

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-05-03 10:31

Søren Reinke wrote:

> Kan man ikke lave et script der f.eks. pinger en server udenfor stofanet, og
> hvis ping ikke går igennem kaldes logon scriptet ?

Jeg lavede i tidernes morgen et PHP-script, der tjekker op mod Stofas
DNS-servere og forsøger at logge på hvis forbindelsen er nede og skriver
status i en logfil. Jeg bruger det faktisk stadig og har brugt det i 2
år (tidernes morgen var altså for 2 år siden :)

Kønt er det ikke, men du kan se det på:

http://tonni.cazoo.dk/stofaCon.txt

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Søren Reinke

Dato : 01-05-03 10:37

Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> brugt det i 2
> år (tidernes morgen var altså for 2 år siden :)

Mange tak for scriptet, det må jeg lige gemme.

Har du smidt det på som et cronjob så den checker hele tiden ?
Måske et dumt spørgsmål men jeg er bestemt script newbie :)

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-05-03 11:01

Søren Reinke wrote:

> Mange tak for scriptet, det må jeg lige gemme.

NP :)

> Har du smidt det på som et cronjob så den checker hele tiden ?

Jeps, den kører hvert fjerde minut fordi stofa vistnok smider dig af
automatisk efter 5 minutters inaktivitet. Du kan indsætte følgende i
toppen af scriptet (stien til php4 er på en debian box):

#!/usr/bin/php4 -qC

og derefter indsætte følgende i crontab:

*/4 * * * * /sti/til/stofaCon

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Søren Reinke

Dato : 01-05-03 11:13

Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> toppen af scriptet (stien til php4 er på en debian box):
>
> #!/usr/bin/php4 -qC
>
> og derefter indsætte følgende i crontab:

Jeg takker endnu en gang :)

Hvor stabil er forbindelsen egentligt hos Stofa ? Jeg tænker på til en
privat webserver.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 01-05-03 12:37

In <3eb0f362$0$4384$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> "Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> writes:

>Jeg takker endnu en gang :)

>Hvor stabil er forbindelsen egentligt hos Stofa ? Jeg tænker på til en
>privat webserver.

Det er den ikke stabil nok til. Ihvertfalde ikke i Aarhus V.

/Martin

Fra : Søren Reinke

Dato : 01-05-03 13:10

> Det er den ikke stabil nok til. Ihvertfalde ikke i Aarhus V.

Øv det var hvad jeg frygtede.

Nå så må jeg få ADSL igen, når jeg flytter i hus.

Er cybercity's ADSL ligeså stabil som TDC's ProAccess ?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-05-03 13:27

Søren Reinke wrote:

> Hvor stabil er forbindelsen egentligt hos Stofa ? Jeg tænker på til en
> privat webserver.

http://tonni.cazoo.dk/StofaCon.log

Min server står i Aalborg.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Søren Reinke

Dato : 01-05-03 14:24

Tonni Aagesen wrote:

> http://tonni.cazoo.dk/StofaCon.log

Ja lovende ser det jo ikke ud :(

Tak for oplysnigerne.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-05-03 18:18

Den Thu, 01 May 2003 09:26:51 +0200 skrev Steffen Fischer:

>Hos mig finder man signon-serveren på 192.168.30.2 og port 259.

Underligt, iflg. /etc/services er port 259 reserveret til "esro-gen"
(nej, der stod ikke østrogen).

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a