[FreeBSD] Tillade at connecte til MySQL fr~
Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-04-03 00:08

Hvordan kan man Tillade at connecte til MySQL fra remote hosts? på en
FreeBSD4.8

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Thor Dreier

Dato : 30-04-03 02:34

Michael Andreasen wrote:
> Hvordan kan man Tillade at connecte til MySQL fra remote hosts? på en
> FreeBSD4.8

Jeg går ikke ud fra at der er en bestemt måde at gøre det på i
FreeBSD4.8 som er anderledes fra andre systemer.

Se om der er en linie i mysql-config-filen hvor der står:
skip-networking
Udkommenter den eller fjern den hvis der er.

Hvis ikke allerede der findes en bruger der har tilladelse til at
forbinde til en database fra en anden maskine, så lav en. Noget i
retning af dette kan gøre det:
GRANT ALL PRIVILEGES ON database.* TO bruger@maskine IDENTIFIED BY
'password';

Thor

Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-04-03 10:43

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis ikke allerede der findes en bruger der har tilladelse til at
> forbinde til en database fra en anden maskine, så lav en. Noget i

Ok de ting afprøver jeg lige

Fra : John Doe

Dato : 30-04-03 12:22

> Ok de ting afprøver jeg lige

Nu ved jeg ikke om du har phpMyAdmin på serveren, men i så fald kan du i
host feltet indsætte en "%" istedet for hostnavnet.

John

Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-04-03 17:53

"John Doe" <john@doe.com> wrote in message
> Nu ved jeg ikke om du har phpMyAdmin på serveren, men i så fald kan du i
> host feltet indsætte en "%" istedet for hostnavnet.
> John

Arrgh... det var en typofejl i mit password!

Jeg går lige ned og skriver "jeg skal tænke mig om inden jeg stiller dumme
spørgsmål" 100 gange på tavlen

Der var i default installationen ikke noget skip-networking a'la Debian
dists.

Sorry jeg tog jeres tid

Michael

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 30-04-03 23:54

phpmyadmin er en rigtig god ting at have. <http://www.phpmyadmin.net/>

> Sorry jeg tog jeres tid
tror ikke det gør noget...

her er lidt flere links angående mysql...
freebsd diary om mysql: <http://www.freebsddiary.org/mysql.php>
generel mysql setup:
<http://www.devshed.com/Server_Side/Administration/Database/page6.html>

/j