Logitech Trackman på SuSE 8.1 Prof
Fra : Stig Mogensen

Dato : 29-04-03 19:41

Jeg har idag købt mig en Logitech Cordless Trackman Optical mus.

Den blev konfigureret gennem SaX2, og virker fint - pånær én ting.

Scrollerknappen virker kun én vej?? Er jeg feks på en webside, og skal køre
nedad, så er det fint - men opad virker aldrig. Det finder jeg meget
pudsigt.

Hvordan kan jeg få det til at virke?

Min /etc/X11/XF86config, ser sådan ud;

Section "InputDevice"
Driver "mouse"
Identifier "Mouse[1]"
Option "ButtonNumber" "4"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "EmulateWheel" "on"
Option "EmulateWheelButton" "4"
Option "InputFashion" "Mouse"
Option "Name" "Logitech"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Jan Larsen

Dato : 29-04-03 22:41

Stig Mogensen wrote:

> [...]
>
> Scrollerknappen virker kun én vej?? Er jeg feks på en webside, og skal
> køre nedad, så er det fint - men opad virker aldrig. Det finder jeg meget

Jeg bruger Debian, og hos min virker hjulet på musen med
Option "Protocol" "ImPS/2"
i stedetfor
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"

Mvh Jan

Fra : Stig Mogensen

Dato : 30-04-03 12:01

> Jeg bruger Debian,

Men du har også en sådan mus?

> og hos min virker hjulet på musen med
> Option "Protocol" "ImPS/2"
> i stedetfor
> Option "Protocol" "ExplorerPS/2"

Hvilken forskel gør de protokoller? Er det afhængig af hvilket stik ma nhar
tilsluttet sin mus? Min sidder i PS/2 stikket, lige ved siden af
keyboardet.

/Stig

Fra : Stig Mogensen

Dato : 30-04-03 12:08

> Jeg bruger Debian, og hos min virker hjulet på musen med
> Option "Protocol" "ImPS/2"
> i stedetfor
> Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
>
> Mvh Jan

Ok. Men hvorfor de to linier med emulering af wheel?? Det skal vel ikke
emuleres, når musen har wheel?

/Stig

Fra : Stig Mogensen

Dato : 30-04-03 16:31

Jan Larsen wrote:

> Jeg bruger Debian, og hos min virker hjulet på musen med
> Option "Protocol" "ImPS/2"
> i stedetfor
> Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
>
> Mvh Jan

Og nu virker det hos mig, efter jeg har fjernet de to linier med "Emulate".

/Stig