Procmail exim og courier
Fra : Mikkel

Dato : 29-04-03 10:03

Jeg har en debian box med exim, courier og procmail.

Exim leverer fint mailen i mine imap foldere.

Sætter jeg nu derimod procmail op og ligger en .procmailrc i et
hjemmebibliotek fatter den den ikke helt at levere mailen det rette sted
-------------------------------
..procmailrc:

MAILDIR=$HOME/Maildir
LOGFILE=/dev/null

#spam
:0
* ^To.spam@mitdomæne.dk
..spam/

-------------------------------

Med ovenstående får jeg kun mail hvis det mather TO reglen. Dvs. alt andet
mail som ikke matches i procmail ligges i /var/mail/brugernavn og endnu
værrere endnu i MBX mail format :-/

Det skulle jo helst ligges /home/brugernavn/Maildir/new (INBOX (./))

Hjælp, er det exim.conf som ikke er rigtig tilrettet? Hvis jeg poster den,
vil den kunne bruges? Nogen som har oplevet det samme og hvad var løsningen?

/mikkel

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-04-03 10:20

I dk.edb.system.unix, skrev Mikkel:
> [...]
> mail som ikke matches i procmail ligges i /var/mail/brugernavn og endnu

Du mangler et / efter
MAILDIR=$HOME/Maildir/

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Mikkel

Dato : 29-04-03 12:16

> Du mangler et / efter
> MAILDIR=$HOME/Maildir/

Det havde jeg allerede, men da jeg skrev i det emailen glemte jeg det. Andre
forslag? Ellers tak

/mikkel

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-04-03 12:19

> Det havde jeg allerede, men da jeg skrev i det emailen glemte jeg det. Andre
> forslag? Ellers tak

Slå loggen til og se hvad den skriver der når du smider en mail igennem.

Fra : Mikkel

Dato : 29-04-03 14:16

> Slå loggen til og se hvad den skriver der når du smider en mail igennem.

fra min log:
From min@mitdomæneTue Apr 29 15:12:44 2003
Subject: test2
Folder: /var/mail/mikbund
809

indhold af .procmailrc

MAILDIR=$HOME/Maildir/
LOGFILE=$HOME/proclog

# Ing mail placeres i ingnior
:0
* ^TO.spam@mitdomæne
..spam/

Så snart den ikke mather en regel smider den det i /var/mail/brugernanv

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 29-04-03 20:59

problem solved:

øverst i procmail tilføjede jeg: