x64 (commodre 64 emu)
Fra : Jan Larsen

Dato : 27-04-03 01:38

Hej

Når jeg starter x64, kommer der en fejl som jeg ikke kan stille meget op med

*** VICE Version 1.10 ***

Welcome to x64, the free portable Commodore C64 Emulator.

Written by
D. Sladic, A. Boose, D. Lem, T. Biczo, A. Dehmel, T. Bretz,
A. Matthies, M. Pottendorfer, M. Brenner, S. Trikaliotis.

This is free software with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
See the "About VICE" command for more info.

X11: Found 24bit/TrueColor visual.
X11: Using private colormap.
DGA2: Found mode: 800x600-85,1Hz, 139
DGA2: Found mode: 640x480-85,0Hz, 140
DGA2: Found mode: 700x525-60,0Hz, 151
DGA2: Found mode: 640x512-60,0Hz, 152
DGA2: Found mode: 720x400-85,0Hz, 157
DGA2: Found mode: 640x400-85,1Hz, 158
DGA2: Found mode: 576x432-75,0Hz, 159
DGA2: Found mode: 640x350-85,1Hz, 160
DGA2: Found mode: 576x384-54,8Hz, 161
DGA2: Found mode: 512x384-85,0Hz, 162
C64MEM: Error - Couldn't load kernal ROM `kernal'.
Machine initialization failed.

Exiting...

Håber en eller anden kan hjælpe mig vidre..

Mvh Jan

Fra : Eg

Dato : 27-04-03 06:58

On Sun, 27 Apr 2003 02:38:26 +0200, Jan Larsen wrote:

> [...]

> Machine initialization failed.
>
> Exiting...
>
> Håber en eller anden kan hjælpe mig vidre..

Du mangler sikkert romfilerne. Disse skal, i hvert fald i Debians
tilfælde, hentes seperat, og man kan finde dem via vice's hjemmeside
(Mener at de ligger på en eller anden ftp som der er linket til fra siden).

/Eg

Fra : Jan Larsen

Dato : 27-04-03 07:35

Eg wrote:

> [...]
> tilfælde, hentes seperat, og man kan finde dem via vice's hjemmeside
> (Mener at de ligger på en eller anden ftp som der er linket til fra

Det var lige sådan det var ja...Takker

Mvh Jan