2 x Xserver på Debian?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 25-04-03 17:44

Jeg har en lille plan om at vil have to Xservere kørende: een til BZFlag
(den med hwaccel, agpgart, dri etc.) med en simpel windowmanager og een
til apps.

Jeg er relativt ny på Debian (woody); hvordan laver jeg det her på
Debianmåden?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-03 07:27

In dk.edb.system.unix, Steen Suder, privat <sfs_news@suder.dk> says...
> Jeg er relativt ny på Debian (woody); hvordan laver jeg det her på
> Debianmåden?

vserver

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 26-04-03 10:30

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.system.unix, Steen Suder, privat <sfs_news@suder.dk> says...

> vserver

Det er jo ikke lige virtuelle servere jeg er interesseret i. Jeg vil
blot have startet to Xservere op istedet for den vanlige enkelte.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-03 22:19

In dk.edb.system.unix, Steen Suder, privat <sfs_news@suder.dk> says...
> Det er jo ikke lige virtuelle servere jeg er interesseret i. Jeg vil
> blot have startet to Xservere op istedet for den vanlige enkelte.

Det kan du vel også gøre med vserver og så give dem hver deres
enviroment.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-04-03 02:48

On Sat, 26 Apr 2003 23:18:48 +0200, Jesper G Poulsen wrote:

> In dk.edb.system.unix, Steen Suder, privat <sfs_news@suder.dk> says...

> Det kan du vel også gøre med vserver og så give dem hver deres
> enviroment.

Det virker bare som lidt overkill at adskille tingene så meget, når
det ikke er nødvendigt, ikke?

Mvh.

--
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 09:56

In dk.edb.system.unix, Adam Sjøgren <spamtrap@koldfront.dk> says...
> Det virker bare som lidt overkill at adskille tingene så meget, når
> det ikke er nødvendigt, ikke?

Jeg ville gøre det på den måde.

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-04-03 09:36

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> writes:

> Det kan du vel også gøre med vserver og så give dem hver deres
> enviroment.

Man kan også bare købe to maskiner. Det vil være ikke være særlig
meget mere over-kill.

--
Peter Makholm | There are 10 kinds of people. Those who count in
peter@makholm.net | binary and those who don't

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-04-03 18:00

On Sun, 27 Apr 2003 10:56:20 +0200, Jesper G Poulsen wrote:

> In dk.edb.system.unix, Adam Sjøgren <spamtrap@koldfront.dk> says...

> Jeg ville gøre det på den måde.

"For en mand med en hammer, ligner alting søm"?

,

--
"Jeg ku' ha' skudt dig!" Adam Sjøgren
"Det er okay, der skete jo ikke noget." asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-04-03 13:10

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> writes:

> Jeg har en lille plan om at vil have to Xservere kørende: een til
> BZFlag (den med hwaccel, agpgart, dri etc.) med en simpel
> windowmanager og een til apps.

Hvordan starter du X op? med startx eller med en display manager og i
så fald hvilken (xdm, wdm, gdm, kdm, etc).

Hvis du bruger gdm skal du tilføje en ny server i
/etc/X11/gdm/gdm.conf og genstarte gdm.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-04-03 14:30

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Hvordan starter du X op? med startx eller med en display manager og i
> så fald hvilken (xdm, wdm, gdm, kdm, etc).
>
> Hvis du bruger gdm skal du tilføje en ny server i
> /etc/X11/gdm/gdm.conf og genstarte gdm.

Jeg har netop sat to Xservere op på tty7 og tty8:

moffe@grignard# grep -v ^# /etc/X11/xdm/Xservers
:1 local /usr/X11R6/bin/X :1 vt8 -nolisten tcp
:0 local /usr/X11R6/bin/X vt7 -nolisten tcp
moffe@grignard#

/Rasmus

"Nothing would please me more than being able to hire ten programmers
and deluge the hobby market with good software."
-- Bill Gates 1976
We are still waiting ....