skift fra UTF-8 til ISO-8859
Fra : allan

Dato : 23-04-03 20:15

Jeg sidder her med en RH 9.0 og ved ikke hvordan jeg gør oven nævnte. Er
der nogen der kan hjælpe.

mvh. Allan

Fra : Stig Hansen

Dato : 23-04-03 20:44

> Jeg sidder her med en RH 9.0 og ved ikke hvordan jeg gør oven nævnte. Er
> der nogen der kan hjælpe.
>
> mvh. Allan

Log ind som root og gå til /etc/sysconfig og rediger filen i18n til
dette.

LANG="da_DK.iso88591"
SUPPORTED="da_DK.iso88591:da_DK:da"
SYSFONT="latarcyrheb-sun16"

__
Venlig hilsen

Stig Hansen

http://www.avislink.dk/

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 23-04-03 21:13

Stig Hansen wrote:
> Log ind som root og gå til /etc/sysconfig og rediger filen i18n til
> dette.

Og hvis filnavnene skal ændres, så brug dette script:

http://download.dybdahl.dk/utils/iso2utf

Det skal selvflg. vendes om inden det bruges.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Bo Simonsen

Dato : 23-04-03 21:26

Stig Hansen wrote:

> SYSFONT="latarcyrheb-sun16"

Hvis han senere får problemer med at fx. mc's farver er fucked up, er det
vidst den krabat der er skyld i det.

--
Med venlig hilsen | Downlink BBS
Bo Simonsen | telnet geekworld.dk