Flere mus på samme maskine
Fra : John H.

Dato : 23-04-03 15:02

Kan man ikke have flere mus på samme maskine?

Jeg har i øjeblikket en notebook med Suse 8.0 installeret, hvor jeg bruger
den indbyggede touchpad, men af og til har jeg brug for at tilkoble en USB
mus, kan systemet ikke sættes op til automatisk at detekte at der er kommet
en ny USB enhed, så jeg slipper for at 'skifte' mus. Det bedste ville være
hvis begge mus kunne fungere samtidigt.

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 23-04-03 15:24

John H. skrev:

> Kan man ikke have flere mus på samme maskine?

Jo. Jeg har i det mindste siddet ved en maskine, hvor staveplade,
styrepind og en ekstern gnaver konkurrerede om at fortælle hvad jeg
pegede på.

Jacob
--
"Undrar om den biologiska klockan också har sådan där
snoozefunktion om gör att man kan somna om ock bli väckt

Fra : John H

Dato : 23-04-03 15:33

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Jo. Jeg har i det mindste siddet ved en maskine, hvor staveplade,
> styrepind og en ekstern gnaver konkurrerede om at fortælle hvad jeg
> pegede på.
>
> Jacob
Hvordan? Jeg er ikke den stor ekspert. Jeg er blot bruger, og kan ikke finde
ud af at konfigurere ret meget, så hvis det er alt for indviklet skal jeg
virkeligt have det skåret ud i pap.

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 23-04-03 15:56

John H skrev:

> Hvordan?

Det virkede bare. Jeg undersøgte ikke hvorfor eller hvordan, men det
betyder da i det mindste at der er håb om at du kan løse dit problem.

Jacob
--
»When Roman engineers built a bridge, they had to stand under it while
the first legion marched across. If programmers today worked under

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-04-03 17:28

John H. wrote:
> Kan man ikke have flere mus på samme maskine?
Ja, det kan sagtens lade sig gøre. Der er nogle eksempler i sslugs
"Friheden ..." og debianguiden.dk

--
Mvh.
Axel

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-04-03 21:10

"John H." <ingen@email.adresse> writes:

> Kan man ikke have flere mus på samme maskine?

Selvfølgelig kan man det.

> [...]
> en ny USB enhed, så jeg slipper for at 'skifte' mus. Det bedste ville være

Det jeg gjorde var at sørge for at indlæse usb-unci, input, hid og
mousedev-modulerne i kernen og tilføjede følgende afsnit til
/etc/X11/XF86Config-4 (tror jeg nok, der er lidt rod i den fil):

Section "InputDevice"
Identifier "Generic Mouse"
Driver "mouse"
Option "SendCoreEvents" "true"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Protocol" "ImPS/2"
Option "Emulate3Buttons" "true"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

og linien:
InputDevice "Generic Mouse"

i ServerLayout-sektionen. Så kan jeg sætte alle de USB-mus på jeg har
lyst til.

..Henrik

--
| inu\/ & Emacs er hvad der skal til!