noget galt!
Fra : Dimera

Dato : 25-03-01 23:20

Når jeg starter min computer op, er der noget der "tikker" i kabinetet.
Først troede jeg det var CDrommen, men?!?!
Min maskine kan gå i stå índen den når win ME, og får at vide at der er
"failure" i C og D drevet???
Er der hardisken som tikker sådan, og hvordan kan det ordnes?
Det lyder nu nærmest som CDrommen der kommer med mærkelige lyde.
Efter et par genstart, kører maskinen igen.
Nogen råd?
Dimera

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-03-01 07:29

On Mon, 26 Mar 2001 00:20:27 +0200, Dimera <dimera@get2net.dk> wrote:
> [...]
> Det lyder nu nærmest som CDrommen der kommer med mærkelige lyde.
> Efter et par genstart, kører maskinen igen.

Tag kabinettet af og find ud af hvad det er der siger den lyd.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : JK

Dato : 26-03-01 08:08

"Dimera" <dimera@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det lyder nu nærmest som CDrommen der kommer med mærkelige lyde.
> Efter et par genstart, kører maskinen igen.

Havde tilsvarende problem. -det viste sig at limen mellem blæserne på min
køler var gået op (jeg har en Silverado køler) - efter at have fjernet
køleren (som nu er sendt retur for ombytning) -og monteret min gamle køer,
var lyden væk.

/JK

Fra : Henning

Dato : 26-03-01 08:08

>Er der hardisken som tikker sådan, og hvordan kan det ordnes?

Det kan det sagtens være - løsning; skift den!
Lige pludselig kan den slet ikke starte!

Henning

Fra : Zwam

Dato : 26-03-01 18:57

Start med at pille kabinettet, hvis du stadigvæk ikke kan høre hvor lyden
kommer fra må du jo prøve at af afmonterer dit cd-rom drev. Hvis lyden
stadigvæk er der er det jo nok din HD det er galt med!

Det tror jeg iøvrigt det er, når den siger der er felj på c: og d:. Du kunne
jo evt. tjekke om den sad ordentligt i (både i bundkortet, kabinettet, strøm
osv.).

David
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : N/A

Dato : 26-03-01 23:05

Fra : Dimera

Dato : 26-03-01 23:05

Ja, jeg har fået indsat et par usb porte...... hvordan finder man ud af om
PSU er underdimensineret?
dimera

Fra : Michael

Dato : 27-03-01 08:59

> Min maskine kan gå i stå índen den når win ME, og får at vide at der er
> "failure" i C og D drevet???

Det er din harddisk der er ved at stå af, skynd dig at få taget backup, jeg
har haft samme problem men nåede ikke at tage backup (øv!).

Det kan selvfølgelig også være noget andet, men tag hellere den backup
alligevel.

/md