Problemer med installering af fonte
Fra : martin[slet]

Dato : 22-04-03 19:36

Hej NG,

Jeg vil gerne installere en række truetype, opentype og Type1 fonte som
alle er hentet fra Windows. Det burde ikke være et problem -- siger en
masse dokumenter. Men det er det! Jeg har foreløbig forsøgt mig med
truetype, men det er ikke lykkedes.

Min Redhat 8.0 box kører med xfs. Jeg har fulgt vejledninger til
installation af fonte blandt andet fra Redhats egen hjemmeside samt en
del andre vejledninger. Det indebærer følgende:

1) Oprettelse af et katalog hvor fontene bliver kopieret til.
2) Udførelse af "/usr/sbin/chkfontpath --add <stien til fontene>"
3) Udførelse af "/usr/sbin/chkfontpath -- list", og det ser fint ud.
Fontpath peger på kataloget.
4) Oprettelse af en fonts.scale ved hjælp af "ttmkfdir"
5) Oprettelse af en fonts.dir ved hjælp af "mkfontdir"
6) Genstart af xfs

Det eneste sted hvor de nye skrifttyper optræder er i Mozilla. Ikke i
Gnome + applikationer, OpenOffice eller lignende.

Hvad gør jeg galt?

Jeg synes i øvrigt det er noget besværligt i sammenligning med Win og
MacOS8/9/X.

Mvh
Martin

Fra : martin[slet]

Dato : 23-04-03 07:03

martin[slet] wrote:
> [...]
>
> Hvad gør jeg galt?
>
> Jeg synes i øvrigt det er noget besværligt i sammenligning med Win og

Hej Igen.

Jeg læste på en nyhedsgruppe at man kan kopiere .ttf-filer til ~/.fonts.
Det virker -- sjovt nok.

Men det løser ikke problemet for andre brugere.

Martin

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 23-04-03 07:20

martin[slet] wrote:
> Men det løser ikke problemet for andre brugere.

Prøv at køre xlsfonts før og efter du udfører trin 1-6.
Gem output fra xlsfonts i to filer, og sammenlign om de
er ens.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : martin[slet]

Dato : 23-04-03 18:43

Hej

Mogens Kjaer wrote:

> [...]
>

> Prøv at køre xlsfonts før og efter du udfører trin 1-6.
> Gem output fra xlsfonts i to filer, og sammenlign om de

De er _ikke_ ens. De tilføjede fonte ser ud til at være oplistede.

Mvh
Martin