MS Windows
briani 27239
Undo forward
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-05-03 17:07

Hej

Jeg bruger nogle gange flittigt ctrl+z men er der også en genvej til at gå
frem igen? Der er nemlig tit i programmer man ikke kan gå frem igen.. Nogel
gange ikke så praktiskt, hvis man har kommet til at trykke en gang for
meget..

Tak for hjælpen

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-05-03 17:29

>Jeg bruger nogle gange flittigt ctrl+z men er der også en genvej til at gå
>frem igen? Der er nemlig tit i programmer man ikke kan gå frem igen..
[...]

Plejer det ikke at være Ctrl+Y ?

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 17:36

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> til at gå frem igen? Der er nemlig tit i programmer man ikke kan
> gå frem igen.. Nogel gange ikke så praktiskt, hvis man har kommet

Det skal i så fald være indbygget i programmet hvis du skal have
mulighed for det. Adobe Illustrator har f.eks. Ctrl + Shift + Z
til at gå fremad med. Altså hvis du f.eks. går et skridt for
langt tilbage med Ctrl + Z, så kan du gå fremad igen med Ctrl +
Shift + Z, men det er ikke styresystemet der kan det. Det er
Illustrator.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 17-05-03 18:25

Madsen wrote:
> [...]

> langt tilbage med Ctrl + Z, så kan du gå fremad igen med Ctrl +
> Shift + Z, men det er ikke styresystemet der kan det. Det er

Har du prøvet med Ctrl+Y som Henrik foreslår.
Det virker åbenbart i OE og Word selv om det ikke står i rediger/edit
menuen.

I Adobe Photoshop Elements og i Moviemaker står der Ctrl+Y i rediger
menuen
--
Mvh Edmund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-05-03 18:53

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message

> Har du prøvet med Ctrl+Y som Henrik foreslår.
> Det virker åbenbart i OE og Word selv om det ikke står i rediger/edit
> menuen.

Mange tak for hjælpen, det er ofte i OE jeg skal bruge det

Er der noget sted man kan redigere disse ting, så man evt for den på CTRL+X
?

Fra : Edmund

Dato : 17-05-03 18:57

Bjarke Hansen wrote:

> Er der noget sted man kan redigere disse ting, så man evt for den på
> CTRL+X ?

Ctrl+X er da det samme som klip, hvor du så senere vælger Ctrl+V for at
sætte ind

--
Mvh Edmund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-05-03 19:50

> Ctrl+X er da det samme som klip, hvor du så senere vælger Ctrl+V for at
> sætte ind

Okay, det vidste jeg ikke lige... Bruger kun ctrl+C og V

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 21:26

Edmund skrev:

> I Adobe Photoshop Elements og i Moviemaker står der Ctrl+Y i rediger
> menuen

Hmm, der er ingen af de programmer jeg normalt arbejder i der har Ctrl
+ Y som en "undo forward"-funktion, men tak for tippet. Den kendte jeg
ikke.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 17-05-03 22:11

Madsen wrote:

> Hmm, der er ingen af de programmer jeg normalt arbejder i der har Ctrl
> + Y som en "undo forward"-funktion, men tak for tippet. Den kendte jeg
> ikke.

Vi må hellere sige tak til Henrik, jeg kendte den heller ikke

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 22:15

Edmund skrev:

> Vi må hellere sige tak til Henrik

Nå ja. Det havde jeg lige glemt. Tak Henrik.

Madsen.