MS Windows
briani 27239
2 stk xp
Fra : jr

Dato : 16-05-03 21:52

i øjeblikket kører jeg med win 98 + win xp på hver sin harddisk, kan det
lade sig gøre at udskifte win 98 med xp, så jeg har win xp på begge diske
mvh
jan

Fra : Edmund

Dato : 16-05-03 22:02

jr wrote:
> i øjeblikket kører jeg med win 98 + win xp på hver sin harddisk, kan
> det lade sig gøre at udskifte win 98 med xp, så jeg har win xp på
> begge diske mvh
> jan

Ja, sagtens

--
Mvh Edmund

Fra : jens

Dato : 16-05-03 22:34

"jr" <jr@nonet> skrev i en meddelelse
> i øjeblikket kører jeg med win 98 + win xp på hver sin harddisk, kan det
> lade sig gøre at udskifte win 98 med xp, så jeg har win xp på begge diske
> mvh

Ja forudsat disken er stor nok.
Men hvorfor vil du det ?

mvh Jens

Fra : jr

Dato : 16-05-03 22:52

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "jr" <jr@nonet> skrev i en meddelelse
>
> Ja forudsat disken er stor nok.
> Men hvorfor vil du det ?
>
> mvh Jens
>
> jeg har alle mine programmer på disken med xp og ungerne har alle deres
spil og demo`er på 98èren, men der er tit problemer med at køre dem, hvor
imod hvis jeg instalerer dem på xp`eren er der ingen problemer, og da jeg
helst ikke vil have alt deres sager blandet ind på min disk vil jeg
instalere xp på deres disk.
mvh
jan
ps. hvad med bootfilen. laver xp selv en ny hvor jeg kan vælge hvilken disk
den skal starte på?

Fra : jens

Dato : 16-05-03 23:00

> "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

klip en del.....

> [...]
> imod hvis jeg instalerer dem på xp`eren er der ingen problemer, og da jeg
> helst ikke vil have alt deres sager blandet ind på min disk vil jeg

Det er bedre at fjerne win98 og lade ungerne logge på den xp som er der via
velkomstskærmen.
Hvis de er medlem af gruppen brugere kan de køre programmer men ikke
instalere.
Er de superbrugere kan de instalere og køre men ikke slette.
Ingen af de 2 grupper kan ændre på mere end skærmopløsning og billede i egen
profil.

Brug så ntfs filsystemet og via kvota laver du "ingen skrive ret" til
ungerne på C drevet.
Flytter deres logon mappe til d drevet og forærer dem den plads der er på
det drev. (dvs ca 5gb når der ikke skal være xp på det)

Det er efter min mening en bedre løsning da der ikke er 2 OSèr som skal
pudses og plejes konstant. kun et.

mvh Jens

Fra : jr

Dato : 17-05-03 00:04

> [...]
> det drev. (dvs ca 5gb når der ikke skal være xp på det)
>
> Det er efter min mening en bedre løsning da der ikke er 2 OSèr som skal

vil prøve overstående løsning.
mvh
jan

Fra : jens

Dato : 17-05-03 00:21

> "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

klip en hel del.....

> vil prøve overstående løsning.
> mvh
> jan

Jeg bruger den på en 4 årigs en 7 årigs og en 12 årigs makiner.
Det fungerer glimragende og giver mulighed for at sætte en grænse for hvor
meget plads de må bruge.
(jeg har inddraget halvdelen af de 2 * 40gb diske til egne netdrev som de
ikke kan se eller åbne)

Den 12årge knurrer lidt når hans omdøb arbejdsgruppe afvises til netpartyer
hos vennerne : 0 )

mvh Jens