MS Windows
briani 27239
Mindre stifinderproblem (Win2000pro)
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 16-05-03 14:36

Bare en lille bitte tåbelig ting som efterhånden irreterer mig grænseløst!

Hver gang jeg klikker på (f.eks) et worddokument i stifinderen, så åbnes
worddokumentet, og efter det er loadet færdigt hopper stifinderen så igen
frem og er "on top" på skrivebordet... Dette sker ligemeget hvilken type
filer jeg dobbeltklikker på, og ligemeget hvilket program der åbner filen.
På min anden Windows2000pro maskine hopper stifinderen ikke frem og er "on
top"

Håber i forstår hvad jeg mener... vil bare have at stifinderen bliver "bag
ved" det åbnede program..

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 14:54

Peter (8464) skrev:

> Håber i forstår hvad jeg mener... vil bare have at stifinderen
> bliver "bag ved" det åbnede program..

TweakUI og 'Prevent applications from stealing focus'.
<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp>

Madsen.

Fra : jens

Dato : 16-05-03 15:05

> TweakUI og 'Prevent applications from stealing focus'.

<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTwe
akUI.asp>

LOL

mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 15:07

jens skrev:

> LOL

Hvorfor er det så morsomt? :)

Madsen.

Fra : jens

Dato : 16-05-03 15:11

> Hvorfor er det så morsomt? :)

Årsagen ligger jo i opsætningen i w2k, der er da ingen grund til at hælde
mere skrammel ind for at fjerne det igen.

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-05-03 15:24

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Årsagen ligger jo i opsætningen i w2k, der er da ingen grund til at hælde
> mere skrammel ind for at fjerne det igen.

TweakUI er nu en ganske nyttig ting.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jens

Dato : 16-05-03 16:14

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
>
> TweakUI er nu en ganske nyttig ting.

Hvad kan det som man ikke kan uden ?

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-05-03 17:26

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Hvad kan det som man ikke kan uden ?

Logge på automatisk, feks.

Opsætte hvilke funktioner der skal vises i kontrolpanelet.
Skræddersy "Open"-vinduet.
En masse paranoia-indstillinger.
Den har nogle Repair-funktioner.
Den kan lave ændringer i cmd's opførsel.
Den kan bruges til at skræddersy "New"-menuen.

Og meget, meget mere...

Fra : jens

Dato : 16-05-03 19:04

> In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
>
> Logge på automatisk, feks.

Den funktion findes i W2k.
Og i XP med visse logiske forbedringer.

> [...]
> Den har nogle Repair-funktioner.
> Den kan lave ændringer i cmd's opførsel.
> Den kan bruges til at skræddersy "New"-menuen.

Det kan altsammen gøres via lokal brugerpolitikken.

> Og meget, meget mere...

Hmmm........

mvh Jens

Fra : Leony

Dato : 16-05-03 21:09

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan altsammen gøres via lokal brugerpolitikken.

Om man gør det ene eller det andet afhænger vel af ens fortrolighed med
OS'et.

Du er fortrolig med det og det er jo godt for dig, men det kommer jo
ikke "Maren I Kæret" til gode når hun har et problem. Hun er sikkert
allerede hægtet når "lokal brugerpolitikken" nævnes.

Her kommer TweakUI til sin ret og som Madsen siger:
"Jeg vil bare stadig mene at det er en hel del lettere at klaske et
flueben i en firkant i TweakUI."
Da det fylder <100 KB, så kan selv den mest fornærede modembruger være
med.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : jens

Dato : 16-05-03 21:13

> "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
klip

> Da det fylder <100 KB, så kan selv den mest fornærede modembruger være
> med.

Det er ikke den eneste anke ved det program, men det er selvfølgelig en
personlig sag hvad man ønsker inden for murene.

Jeg er flittifg bruger af et program som hedder Adaware.
Kender du det ?

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-03 08:27

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Jeg er flittifg bruger af et program som hedder Adaware.
> Kender du det ?

Hvor kommer det ind i billedet?

Det har iøvrigt en voldsom begrænsning. Det kender kun MS' egne
internet-produkter. Mozilla, Netscape og Opera er ikke supportet. Brug
Spybot istedet (som også er gratis).

Fra : jens

Dato : 17-05-03 08:39

> In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
>
> Hvor kommer det ind i billedet?

Lige efter man har instaleret feks. tweak.

> Det har iøvrigt en voldsom begrænsning. Det kender kun MS' egne
> internet-produkter. Mozilla, Netscape og Opera er ikke supportet. Brug
> Spybot istedet (som også er gratis).

Jeg bruger dem begge, men adaware har en ret god "popupstopper" indbygget.

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-03 09:32

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Lige efter man har instaleret feks. tweak.

Hvorfor skulle man køre Ad-Aware eller Spybot efter at have installeret
officielle Microsoft-utilities ???

Fra : jens

Dato : 17-05-03 10:20

> In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
>
> Hvorfor skulle man køre Ad-Aware eller Spybot efter at have installeret
> officielle Microsoft-utilities ???

Du har ikke prøvet kan jeg forstå.

Kontrollerer du heller ikke bonnen fra Bilka med mellemrum ?

mvh Jens

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-03 11:16

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Du har ikke prøvet kan jeg forstå.

Jo, men jeg ser bare ingen grund til det.

> Kontrollerer du heller ikke bonnen fra Bilka med mellemrum ?

Jeg handler aldrig i Bilka.

Fra : jens

Dato : 17-05-03 11:34

> In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
>
> Jo, men jeg ser bare ingen grund til det.

> Jeg handler aldrig i Bilka.

Hmm.......
nu var det ikke lige ment som det eneste sted man kunne kontrolere bonnen,
men det er et kort navn at skrive.

mvh Jens

Fra : Leony

Dato : 17-05-03 13:30

> Det er ikke den eneste anke ved det program, men det er selvfølgelig
> en personlig sag hvad man ønsker inden for murene.

I betragtning af at det fylder mindre en 100 KB, så er det utroligt
anvendeligt - synes jeg.
Vi må bare være enige om at vi er uenige.

> Jeg er flittifg bruger af et program som hedder Adaware.
> Kender du det ?

Nej, det kender jeg ikke, men min far er stærkere end din far.
Øh, hvad har det med sagen at gøre? Det har jeg så læst senere i tråden.

Jeg kender Ad-Aware, men jeg bruger det ikke (heller ikke Spybot).
Jeg kørte det dog lige i anledning af denne tråd. Det fandt Alexa og 52
tracking cookies (min installation er 4 måneder gammel og bliver ikke
skånet), som blev ryddet.
Derpå installerede jeg TweakUI og kørte Ad-Aware 6 igen. Den fandt ikke
nogle nye "Objects". Så indtil det modsatte er bevist betragter jeg
TweakUI som sikker.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-03 08:27

In dk.edb.system.ms-windows, Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk>
says...
> nogle nye "Objects". Så indtil det modsatte er bevist betragter jeg
> TweakUI som sikker.

Det kan du også roligt gøre. Jens er ude og trolle - spring ham over...

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 15:14

jens skrev:

> Årsagen ligger jo i opsætningen i w2k, der er da ingen grund til
> at hælde mere skrammel ind for at fjerne det igen.

Jamen så giv dog den stakkels mand løsningen.

Madsen.

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 16-05-03 15:19

> Jamen så giv dog den stakkels mand løsningen.

Ja tak ;õ(

/Peter

Fra : jens

Dato : 16-05-03 16:05

> Jamen så giv dog den stakkels mand løsningen.

Jeg har ikke løsningen.

Men jeg antager det er i funktioner indstillinger et sted....
Men det er en indstilling i w2k, der skal ændres.
Jeg har imgen w2k maskiner kørende, men det kan jeg jo få........

Skal jeg finde det ?
(Det er ikke umiddelbart at finde i XP)

mvh Jens

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 16-05-03 16:30

> Skal jeg finde det ?
> (Det er ikke umiddelbart at finde i XP)

Hvis du kan, og vil, finde løsningen til mig uden brug af TweakUI (som jeg
ikke har lige har liggende) så ville jeg da blive meget glad...

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-05-03 17:11

In dk.edb.system.ms-windows, "Peter \(8464\)"
<peterFJERNDETTE@silkeborgmuseum.dk> <"Peter \(8464\)"
<peterFJERNDETTE@silkeborgmuseum.dk>> says...
> Hvis du kan, og vil, finde løsningen til mig uden brug af TweakUI (som jeg
> ikke har lige har liggende) så ville jeg da blive meget glad...

Hvis du ikke har TweakUI, så er der et link til det i det indlæg som

Fra : jens

Dato : 16-05-03 19:07

> [...]
> <peterFJERNDETTE@silkeborgmuseum.dk>> says...
>
> Hvis du ikke har TweakUI, så er der et link til det i det indlæg som

Ingen interesse.

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-03 08:24

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Ingen interesse.

Hvem har ringet dit nummer op?

Fra : jens

Dato : 17-05-03 08:49

> In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
>
> Hvem har ringet dit nummer op?

Er det ikke et offentligt forum ?

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-03 09:30

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Er det ikke et offentligt forum ?

Jo, men jeg skriver til Peter. Hvis det ikke har din interesse så HOLD
KÆFT....

Fra : jens

Dato : 17-05-03 09:46

> In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
>
> Jo, men jeg skriver til Peter. Hvis det ikke har din interesse så HOLD
> KÆFT....

Er du den hidsige type ?

Jeg har droppet "system" for din skyld, så slap lige lidt af.

Jeg kan vel oplyse Peter og andre hvad jeg mener om et link uden du behøver
tage det som en personlig ting.
(hvilket det bestemt ikke er.)

Men "ingen interesse" passede ikke lige i andre tråde end "din".
Det er jeg da ked af, men sådan er det altså, om du kan lide det eller ej.

Og find så kammertonen, det er stadigt et offentligt forum.

Jeg kommenterer hvor jeg har lyst og en mening, ikke hvor du finder det
behageligt Jesper.

Er der iøvrigt en grund til du ikke tør bruge en valid mailadresse ?

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-03 11:15

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Er du den hidsige type ?

Nej, er du den tåbelige?

> Jeg har droppet "system" for din skyld, så slap lige lidt af.

??

> Men "ingen interesse" passede ikke lige i andre tråde end "din".

Det var intet andet end en provokation og provokationer skal man afholde
sig fra. Jeg har set flere provokationer fra dig idag.

Bla.

> Og find så kammertonen, det er stadigt et offentligt forum.

Og derfor skriver jeg som jeg gør.

> Er der iøvrigt en grund til du ikke tør bruge en valid mailadresse ?

Ja, jeg gider ikke modtage tons-vis af spam. Intelligente individer kan
finde ud af at fjerne mellemrummet i mailadressen, når de mailer mig.

Fra : jens

Dato : 17-05-03 11:31

> In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
>
> Nej, er du den tåbelige?

Det kan jeg vel ikke afgøre.

> Det var intet andet end en provokation og provokationer skal man afholde
> sig fra. Jeg har set flere provokationer fra dig idag.
>
> Bla.

> Og derfor skriver jeg som jeg gør.

Med "kammertonen" mener jeg såmænd bar : DU RÅBER
Og det er der ingen grund til.

> Ja, jeg gider ikke modtage tons-vis af spam. Intelligente individer kan
> finde ud af at fjerne mellemrummet i mailadressen, når de mailer mig.

Det gør jeg heller ikke, men det er der bedre løsninger på.
(efter min mening selvfølgelig)

Mvh Jens

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 16-05-03 19:13

> Hvis du ikke har TweakUI, så er der et link til det i det indlæg som
> Madsen skrev her...:

Jeg kan godt se Madsens indlæg nu... (han skrev kun 3 min. før mig, og jeg
havde ikke lige fået opdateret tråden)

Men ellers tak

(det er min pc inde på arbejdet.. så kan først teste på mandag om det
virker)

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : jens

Dato : 16-05-03 19:25

"Peter (8464)" <peterFJERNDETTE@silkeborgmuseum.dk> skrev i en meddelelse

> (det er min pc inde på arbejdet.. så kan først teste på mandag om det
> virker)

Nu er det jo en interessant oplysning.

Er det et domæne, eller selvstændige maskiner i en arbejdsgruppe ?

Hvis det er et domæne, hvilken server bruges så ?

mvh Jens

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 16-05-03 19:59

> Nu er det jo en interessant oplysning.

Virkelig? Det troede jeg ikke havde nogen indflydelse på dét problem.

> Er det et domæne, eller selvstændige maskiner i en arbejdsgruppe ?

Det er et domæne... men jeg er den ENESTE i det domæne det har problemet!

> Hvis det er et domæne, hvilken server bruges så ?

En helt alm. Win2k Server..

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : jens

Dato : 16-05-03 20:23

> Virkelig? Det troede jeg ikke havde nogen indflydelse på dét problem.

> Det er et domæne... men jeg er den ENESTE i det domæne det har problemet!

> En helt alm. Win2k Server..

Så kan det rettes i den GPO der gælder for dig.
Du har sikkert din egen hvis du er aleme i domænet.

mvh Jens

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 16-05-03 22:12

> Så kan det rettes i den GPO der gælder for dig.
> Du har sikkert din egen hvis du er aleme i domænet.

Tror du?
Jeg har nu alligevel tænkt mig at tjekke det omtalte sted i
registreringsdatabasen først..
Hvis jeg nu ikke finder fejlen der, har du så nogen ideer til hvor det skal
rettes.....?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : jens

Dato : 16-05-03 22:23

> [...]
> registreringsdatabasen først..
> Hvis jeg nu ikke finder fejlen der, har du så nogen ideer til hvor det

Jada.

Under "user configuration".............noget med explore.

Har du set hvad man kan stille i sådan en ?
Den lokal brugerpolitik indeholder nok 1/100 del af mulighedderne.

mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 16:26

jens skrev:

> Jeg har ikke løsningen.

Det har jeg heller ikke, udover TweakUI, for jeg har aldrig oplevet
problemet med Stifider og det hverken i Win95, 98, 2000 eller XP.
Jeg har dog brugt TweakUI fra dag 1 da jeg synes at det er 10 gange
nemmere og hurtigere at sætte eller fjerne et flueben i TweakUI end
at fedte rundt i registreringsdatabasen, men det er da fuldstændig
rigtigt at TweakUI ikke kan noget som du ikke kan gøre i forvejen i
Windows, hvis bare du ved hvordan.

'Prevent applications from stealing focus' kan ændres på følgende
måde i registreringsdatabasen:

Start > Kør: Regedit

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop hvor man stiller værdien
ForegroundLockTimeout til 00030d40.

Fra : jens

Dato : 16-05-03 17:02

> [...]
> at fedte rundt i registreringsdatabasen, men det er da fuldstændig
> rigtigt at TweakUI ikke kan noget som du ikke kan gøre i forvejen i

Jeg har oplevet det med w2k en enkelt gang, og fandt også det "v" der
skulle fjernes.
Men hvor var det nu lige det var.......

> [...]
> måde i registreringsdatabasen:
>
> Start > Kør: Regedit
>
> HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop hvor man stiller værdien

Så har du vel løsningen..............

> Jeg vil bare stadig mene at det er en hel del lettere at klaske et
> flueben i en firkant i TweakUI.

Det afhænger vel af om man først skal finde og imstalere det program som gør
det let ?

Mvh Jens.

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 17:09

jens skrev:

> Jeg har oplevet det med w2k en enkelt gang, og fandt også det "v"
> der skulle fjernes.
> Men hvor var det nu lige det var.......

Og hvad var det nu lige at den værdi hed og hvor befandt den sig i
registreringsdatabasen.

> Så har du vel løsningen..............

Jeg ved ikke om det er løsningen. Det er blot mit bud.

> Det afhænger vel af om man først skal finde og imstalere det
> program som gør det let ?

Nu er vi vist for langt ude. 3-4 klik og TweakUI er installeret.
Det gør du kun een gang. Du kan også vælge at bruge 10-15 klik hver
gang på at ændre noget i registreringsdatabasen. Valget er dit.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 16-05-03 19:10

klip

> Nu er vi vist for langt ude. 3-4 klik og TweakUI er installeret.
> Det gør du kun een gang. Du kan også vælge at bruge 10-15 klik hver
> gang på at ændre noget i registreringsdatabasen. Valget er dit.

Ikke altid.
Jeg sidder sommetider ved fremmede maskiner som jeg ikke kan installe
alverdens ting på, og som måske er på en TLFModem netforbindelse, det giver
visse begrænsninger.

Mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 21:20

jens skrev:

> Det er ikke den eneste anke ved det program, men det er
> selvfølgelig en personlig sag hvad man ønsker inden for murene.

Tak.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 16-05-03 21:24

> Tak.

Hehe : o ))
Kan vi så få ro.........

mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 21:32

jens skrev:

> Hehe : o ))

;)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 12:02

jens skrev:

[Køre Adaware efter installation af TweakUI]

> Du har ikke prøvet kan jeg forstå.

Jeg har tidligere i tråden nævnt at jeg har brugt TweakUI i al den
tid jeg har brugt Windows og har også brugt AdAware til og med
version 5.x og den fandt ikke noget suspekt ved TweakUI. Hvad mener
du at den finder da?
Jeg droppede AdAware til fordel for Spybot for nogle måneder siden
da jeg blev træt af at Lavasoft var så sløve til at få sendt nye
definitioner ud, men Spybot finder heller ikke noget suspekt ved
TweakUI.

Er det AdAware 6 der finder noget? Den har jeg så ikke prøvet.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 17-05-03 12:19

> [...]
> TweakUI.
>
> Er det AdAware 6 der finder noget? Den har jeg så ikke prøvet.

Jeg ved det ikke med Tweak, det har jeg aldrig haft.

Men 6eren finder mange ting, og adwatch blokkerer endnu mere.

mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 12:27

jens skrev:

> Jeg ved det ikke med Tweak, det har jeg aldrig haft.

Hvordan kan du så vide at det er spyware? :)

> Men 6eren finder mange ting, og adwatch blokkerer endnu mere.

Spybot er jeg også udmærket tilfreds med. Efter at have
afinstalleret Adaware 5.6, eller hvad den sidste version inden
version 6 nu end hed, prøvede jeg at installere Spybot og køre
en søgning med den. Den fandt 13 stykker spyware som AdAware
ikke havde fundet. Det kan dog muligvis have udlignet sig med
AdAware 6, som jeg som sagt ikke har prøvet.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 17-05-03 12:32

> Hvordan kan du så vide at det er spyware? :)

Det kan jeg ikke vide.
Men når man får noget gratis er der som regel nogle betingelser med småt.

Jeg siger ikke at tweak UI er på en bestemt måde.
Jeg mener bare ikke det er den optimale måde at justere sin maskine på, da
det hele kan gøres via OSèt selv, hvis man ser sig lidt om.

mvh Jens

Fra : Leony

Dato : 17-05-03 13:36

> Jeg mener bare ikke det er den optimale måde at justere sin maskine
> på, da det hele kan gøres via OSèt selv, hvis man ser sig lidt om.

TweakUI gør det via OS'et, det er bare et GUI til kringlede
registreringsdatabaseindstillinger.
Akkurat ligesom der til mange kommandoliniebaserede programmer er lavet
et GUI, resultatet bliver det samme, men brugervenligheden er, i de
fleste tilfælde, i top.

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 12:37

jens skrev:

> Det kan jeg ikke vide.

Nå ok. Du lød bare ret overbevisende tidligere i tråden. For mig
lød det som om at du havde prøvet.

> Men når man får noget gratis er der som regel nogle betingelser
> med småt.

Som regel ja, men det er nu sjældent at man oplever det med
programmer lavet af den samme producent som har lavet styresystemet.

> Jeg siger ikke at tweak UI er på en bestemt måde.
> Jeg mener bare ikke det er den optimale måde at justere sin
> maskine på, da det hele kan gøres via OSèt selv, hvis man ser sig
> lidt om.

Ja og den debat har vi jo haft før. Den gider jeg ikke igen.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 17-05-03 12:50

> Nå ok. Du lød bare ret overbevisende tidligere i tråden. For mig
> lød det som om at du havde prøvet.

Jae ok, det har jeg også men ikke med Tweak.
Jeg har vist givet udtryk for det var en generel holdning.

> Som regel ja, men det er nu sjældent at man oplever det med
> programmer lavet af den samme producent som har lavet styresystemet.

Ikke enig.

> Ja og den debat har vi jo haft før. Den gider jeg ikke igen.

Heller ikke mig.

mvh Jens

Fra : jens

Dato : 16-05-03 22:52

> [...]
> På min anden Windows2000pro maskine hopper stifinderen ikke frem og er "on

Kikkede lige en GPO igennem, men det er ikke umiddelbart til at finde noget
der kan sætte explore øverst.

Prøv i funktioner - mappeindstillinger - vis om der er nogen forskel på de 2
maskiner.

hvis der ikke er forskel, er der "vis" menuen som giver en del mulighedder.

Det er jo en indstilling du enten har valgt eller er kommet ved install af
et program som bruger explore som "vindue".
MSN plus kan give en del rod, har jeg opdaget på mine maskiner.

mvh jens

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 17-05-03 00:14

> Det er jo en indstilling du enten har valgt eller er kommet ved install af
> et program som bruger explore som "vindue".
> MSN plus kan give en del rod, har jeg opdaget på mine maskiner.

Tjah... det er ikke mig der har installeret maskinen, jeg har blot overtaget
den fra en anden. Who knows hvad der kan være sket med den Men det er
dog ikke en så stor ting at jeg gider geninstallere for at få det fixet. Vil
kigge på registreringsdatabasen på mandag.. og hvis der ikke er noget at
hente så må jeg vil glo på GPO'en.

Skal nok skrive hvad det ender med.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : jens

Dato : 17-05-03 00:24

> [...]
Vil
> kigge på registreringsdatabasen på mandag.. og hvis der ikke er noget at

Der er jo mulighed for at reparere i steddet for at installere med w2k cdèn.
Så beholder du alle "lovlige" programmer og indstillinger, forudsat du
kender administartor koden.

mvh Jens

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 17-05-03 08:06

> Der er jo mulighed for at reparere i steddet for at installere med w2k
cdèn.
> Så beholder du alle "lovlige" programmer og indstillinger, forudsat du
> kender administartor koden.

Det vil jeg så sige er sidste udvej.. men jo, jeg kender administratorkodere
for både de lokale maskiner og hele domænet.

--
Mvh.
Peter Bak