MS Windows
briani 27239
højt mærkeligt CPU forbrug
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-03 10:16

Hej

Her til morgen startede jeg computeren som normalt.. JEg har dog det problem
at jeg skal vente indtil flere minutter efter logon skærmen kommer frem, før
det er klogt at logge ind, ellers var computeren total sløv...

Nu har jeg så startet og genstartet og lukket den op til flere gange... Men
nu lige meget hvad jeg gør, bruger den omkring 40% system, selvom jeg har
lukket alt ned der kan lukkes ned.. JEg fatter det ikke...

Se her: http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/cpuusage.gif

Hvad kan det være?

Det er selvfølgelig Windows XP der er tale om, og alt er opdateret af
windows update.. Undtaget 813951 update til internet explorer SP1

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-05-03 10:29

On 16 maj 2003, Bjarke Hansen wrote something like this :

> Se her:
> http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/cpuusage.gif

Hvad er det du tænker på? System Idle process er jo høj når der ikke
laves noget. Jeg kan ikke lige se hvad det er for en process du mener
tager CPU kraft?

--
Palle Jensen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 16-05-03 10:40

> Hvad er det du tænker på? System Idle process er jo høj når der ikke
> laves noget. Jeg kan ikke lige se hvad det er for en process du mener
> tager CPU kraft?

Når System Idle står på 100% eller lignende, er det samlede CPU-forbrug
sjældent andet end nul (0). Her er det på 45%, hvis du ser nederst i venstre
hjørne.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Honning og gaffa i en!

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-05-03 11:06

On 16 maj 2003, Trygleren [9000] wrote something like this :

> Når System Idle står på 100% eller lignende, er det samlede
> CPU-forbrug sjældent andet end nul (0). Her er det på 45%, hvis
> du ser nederst i venstre hjørne.

Arhhh.... Havde jeg ikke lige set. :-/

--
Palle Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-03 10:44

"Palle Jensen" <invalid@invalid.00> wrote in message

> Hvad er det du tænker på? System Idle process er jo høj når der ikke
> laves noget. Jeg kan ikke lige se hvad det er for en process du mener
> tager CPU kraft?

Prøv at sammenlign det tal der står neders i taskmanageren.. og med de tal
der står ud for hvert program...

System idle 95% mens systmetet bruger 45%

Godtnok passer det aldrig helt med hinanden... Men min "windows bar" menu
siger også hele tiden at den bruger omkring 40%

Jeg har også lige fundet ud af, at DOS promtet er rimelig sløv... Når jeg
skriver er det somom man skriver over en Remote Desktop med belastet
linie... Den føles i hvertfald en analse sløv.. Så måske det er noget
gammelt 16bit noget der laver ged??

Nu har jeg lige taget et screenshot igen når alle programmer køre efter et
system start og jeg har lidt andet åbnet:

http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/cpuusage2.png

Er nogle programmer der ikke burde være der eller sådan noget?

Jeg har dog også tidligere skuet til msconfig de programmer jeg har disablet
under startup, at det var sat forkert op??

http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/msconfig.png men har ikke
rodet med det i mange måneder

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 16-05-03 10:49

GameUtil og VitalAgent ser lidt suspekte ud. Sidstnævnte går jeg ud fra
er en eller anden form for hardwaremonitor, men hvad er GamUtil? Og
hvad laver den i %system%?

> Nu har jeg lige taget et screenshot igen når alle programmer køre efter et
> system start og jeg har lidt andet åbnet:
>
> http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/cpuusage2.png

Kan du ikke ligge billederne i et læsbart format? Jeg døjer med det skidt der =)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-03 11:23

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in message
> GameUtil og VitalAgent ser lidt suspekte ud. Sidstnævnte går jeg ud fra
> er en eller anden form for hardwaremonitor, men hvad er GamUtil? Og
> hvad laver den i %system%?

Vitaegent er et eller andet network monitor program.. kan ikke huske hvad
gameutil er.. sikkert noget jeg installeret for meget meget langt tid siden
da jeg var til netparty

Men under fil Info, skrives der dette:

Gamma control, ATI overclock reset on resume, refresh rate hack, per game do
stuff in general

> Kan du ikke ligge billederne i et læsbart format? Jeg døjer med det skidt
der =)

Troe alt for dig

http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/msconfig.gif

http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/cpuusage2.gif

Hvad kan forresten ikke læse PNG??? selv paint i windows kan da læse png ??
Internet explorer og Netscape kan da også læse PNG

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-05-03 12:15

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvad kan forresten ikke læse PNG?

Bl.a. MSIE4-versionerne (det blev først indbygget med 5'erne).

> selv paint i windows kan da læse png ?

Det afhænger også af alderen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 16-05-03 12:35

> Vitaegent er et eller andet network monitor program.. kan ikke huske hvad
> gameutil er.. sikkert noget jeg installeret for meget meget langt tid siden
> da jeg var til netparty

Prøv at fjerne dem. Hent evt. System Mechanic (der er en sharewareudgave) og Norton WinDoctor.
Jeg har engang haft en fejl som sløvede hele mit system. Det viste sig at være et tweak jeg havde aktiveret
i registreringsdatabasen. Efter det blev rettet, spillede den max.

Har du prøvet System Restore som er indbygget i XP? Det kan også udføre mirakler.

> Hvad kan forresten ikke læse PNG??? selv paint i windows kan da læse png ??
> Internet explorer og Netscape kan da også læse PNG

Jeg kan sagtens åbne dem, men det går langsomt og kvaliteten er ikke så god (synes jeg).

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-03 11:37

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Hvad kan det være?

FUCK fuck fuck, og så undskyld...

Har fundet synderen....

http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/usb-mobile.jpg

SKOD drivere...... Men hvorfor fanden viser windows ikke hvad det er der er
problemet???

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 16-05-03 12:36

> http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/usb-mobile.jpg

Du har ellers pæne fingre, LOL =)

Fra : JL

Dato : 16-05-03 12:07

<snip en masse>
> Det er selvfølgelig Windows XP der er tale om, og alt er opdateret af
> windows update.. Undtaget 813951 update til internet explorer SP1

Prøv evt. at afinstallere update 811493, den har jo givet nogle XP brugere
problemer med performance...
Det er nok ikke sandsynligt, at det er den der forårsager dit problem når
det optræder så pludseligt, men det er da et forsøg værd...
(se også http://www.microsoft-watch.com/article2/0,4248,1037305,00.asp)

- JL

Fra : dyrner1

Dato : 01-07-03 14:23

HEj

prøv at gå ind i kontroldpaneler og så ind i tilføl eller fjern
programmer og se om der er kommet noget ind der hedder Cammonname slet
det hvis du har det. det kan høre med til imesh ellers kan man få det på
nettet, det gør at man bruger meget i cpu hele tiden.

hilsen jannick dyrner

http://www.kandu.dk/