MS Windows
briani 27239
System32.exe missing?
Fra : Michael Melby

Dato : 15-05-03 13:47

Hey

Har lige haft en virus, og Norton Antivirus valgte så at slette en fil ved
navn "system32.exe". Nu står jeg så og mangler denne fil.
Min computer kører godtnok, men skriver når jeg starter computer op, at den
mangler system32.exe.

Hvad skal jeg gøre???

Mvh

Michael Melby

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-03 14:30

"Michael Melby" <michael.melby@city.dk> skrev :

>Har lige haft en virus, og Norton Antivirus valgte så at slette en fil ved
>navn "system32.exe". Nu står jeg så og mangler denne fil.

Vil du gerne have virussen igen?

Det er system32.exe, der er virussen.

Du skriver ikke hvilken Windows det drejer sig om, men start med
at gå i start => kør => msconfig (hvis den findes på din Windows)
og se om der er en henvisning der, sjern flueben ved den.

Eller igen start => kør => regedit og søg efter system32.exe og
slet den der.
--
Knud

Fra : Michael Melby

Dato : 15-05-03 16:42

Tak for hjælpen! Det hjalp.

Jeg troede at system32.exe var en vigtig systemfil. Men åbenbart var det en
virus.

Man lærer oz noget hele tiden....

Fra : Madsen

Dato : 15-05-03 16:20

Michael Melby skrev:

> Har lige haft en virus, og Norton Antivirus valgte så at slette en
> fil ved navn "system32.exe". Nu står jeg så og mangler denne fil.

Jeg tror det ville være bedre at finde ud af hvad det er for en
virus eller orm der er tale om og så hente et lille program hos
f.eks. Symantec som kan fjerne den og alle henvisninger der peger
på den i systemet. Det er langt fra sikkert at system32.exe er
den eneste fil der hører til den. Det kan også være henvisninger
i registreringsdatabasen som kalder filen under opstarten og det
er sikkert derfor at du nu får meldingen at filen mangler under
opstarten.

Hvad hed den virus du har haft inde?

Madsen.