MS Windows
briani 27239
mangler win95
Fra : Heini Hjelmqvist

Dato : 14-05-03 07:13

Hej
Kan nogle hjælpe mig, Jeg står og mangler en windows 95 på disketter.
Da jeg skal køre en bærbar op, uden cd-rom drev.

på forhånd tak
Hjelmen

Fra : IzNoGoUd

Dato : 14-05-03 12:34

On 14 May 2003 06:13:17 GMT, Heini Hjelmqvist
<heini-hjelmqvist@B4932privat.dk> (slet B4932) wrote:

>Hej
>Kan nogle hjælpe mig, Jeg står og mangler en windows 95 på disketter.
>Da jeg skal køre en bærbar op, uden cd-rom drev.

Grov opskrift på løsning!

Del win 95 mappen op med winrar SFX arkiv på 1,44 mb husk at den skal
kunne samles i dos. se under indstillinger i winrar.

Lav et *.bat job som kopiere filerne ud på disketter.

Lav en *.bat fil som kopier filerne ind på den bærbare.

Jeg har installeret 98 på en bærbar på overstående måde!
Det er fandes til disketteskifteri

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
-

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 14-05-03 12:52

"Heini Hjelmqvist (slet B4932)" <heini-hjelmqvist@B4932privat.dk> skrev i en
meddelelse news:10528928860.570031434370478@dtext.news.tele.dk...
> Hej
> Kan nogle hjælpe mig, Jeg står og mangler en windows 95 på disketter.
> Da jeg skal køre en bærbar op, uden cd-rom drev.

Jeg har en W3.11 på diskette, kan den bruges?
Ind med 3.11, netadgang til pc med cdrom, ind med w95.
Kræver selvfølgelig et netkort og er lidt besværligt, men dog en mulighed.
Jeg bor syd for Frederikssund.
mvh
Carsten

Fra : Heini Hjelmqvist

Dato : 14-05-03 13:10

Carsten Finn Rasmussen <cfr@c.dk> skrev:

> [...]
>meddelelse
>t.news.tele.dk...
>
>Jeg har en W3.11 på diskette, kan den bruges?
Hej Carsten
jeg prøver lige noget andet.
Ellers kan det være jeg vender tilbage.

mvh
Heini

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 14-05-03 15:20

Heini Hjelmqvist <heini-hjelmqvist@B4932privat.dk> (slet B4932) skrev:
14 May 2003 06:13:17 GMT i dk.edb.system.ms-windows
>Hej
>Kan nogle hjælpe mig, Jeg står og mangler en windows 95 på disketter.
>Da jeg skal køre en bærbar op, uden cd-rom drev.

Et tredie eller fjerde forslag.
Kopier Windows installationsfilerne over på en mappe i den bærbare.
Det kan du ret let gøre ved at boote på en DOS diskette og bruge et
gammelt DOS program som f.eks. FastLynx, sammen med et parallel eller
seriel kabel.
Dernæst kan du lynhurtigt installere Windows fra denne mappe, og så
ville jeg da vælge at bruge Windows 98SE.

Erik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-05-03 16:01

In dk.edb.system.ms-windows, Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.dk>
says...
> ville jeg da vælge at bruge Windows 98SE.

Når den bærbare ikke har CD-drev, må vi gå ud fra at den er ret gammel.
98SE vil med garanti "slå" maskine ihjel.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen