MS Windows
briani 27239
Vil ikke slette filer
Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 13-05-03 23:20

Hej ng

Håber der er nogle derude der endnu engang kan hjælpe mig, problemet er
denne gang at jeg har to filer (en film og en rar fil, begge rimelig store,
så de fylder!) liggende i en mappe som jeg bare ikke kan slette, jeg får at
vide at filen bruges af et program eller en anden bruger, men det kan ikke
passe, da ingen andre programmer er åbne. Når jeg prøver at højreklikke på
filen for at se om de skulle være skrivebeskytte, sker der det, at min pc
bliver meget langsom (joblisten siger at explorer.exe bruger 100% af cpu´en)
og ikke andet, efter en genstart kører den dog normalt, dog uden at jeg kan
slette filerne. Er der nogen som har en idé om hvad det kan være?

Jeg kører eng WIN XP pro med sp1

På forhånd tak

Jegvan Durhuus

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 14-05-03 01:31

"Jegvan Durhuus" <jegvan_d@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> slette filerne. Er der nogen som har en idé om hvad det kan være?

Jeg havde en gang samme problem også med en film. Jeg forsøgte alt muligt -
uden held. Så glemte jeg alt om det og faldt over det en dag noget tid
senere, da jeg var ved at rydde op på min harddisk. Så forsøgte jeg at
slette den igen. Så kunne jeg pludselig godt. Hvis du har hentet de to filer
fra nettet med et program, så prøv evt at uninstall det program og prøv
delete de to filer igen. Jeg havde hentet den film med DC og nu jeg tænker
efter var det mens DC var installeret at jeg ikke kunne slette den. (den var
kun delvis hentet)
Jakob

Fra : MadsD

Dato : 14-05-03 15:14

> [...]
kan
> slette filerne. Er der nogen som har en idé om hvad det kan være?
Ja, Windows bruger filerne... (er min teori).

Når jeg skal slette filer, og det samme sker (typisk, som du siger, med
video-filer), så prøver jeg at slette dem, får en fejlmelding. Trykker ok,
trykker F5 for at refreshe og prøver at slette dem igen, så virker det som
regel. Totalt spass?!?"?#"!?¤#

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : Madsen

Dato : 14-05-03 17:20

MadsD skrev:

> [...]
> fejlmelding. Trykker ok, trykker F5 for at refreshe og prøver at
> slette dem igen, så virker det som regel. Totalt spass?!?"?#"!?¤#

Problemet er beskrevet her:
<http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841>

Det skulle efter sigende også løse problemet med at man ikke kan få
lov til at slette en *.avi-fil.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 14-05-03 15:21

Jegvan Durhuus wrote:
> [...]
> rimelig store, så de fylder!) liggende i en mappe som jeg bare ikke
> kan slette, jeg får at vide at filen bruges af et program eller en

Jo, det kan godt passe, det er nemlig stifinder, der prøver på at
undersøge indholdet af dine filer.
Marker din fil, og lad musen hvile over markering og vent til den gule
popup kommer,så kan du højreklikke og vælge slet.
Det kan tage mange sekunder før den gule popup kommer frem (1 - 60 - ?
sec)

Nogle gange kan man blive nødt til at genstarte og slette filen fra
komandopromt med del komandoen, evt starte i fejlsikker tilstand med F8

--
Mvh Edmund