Hestekastanje, giftig?
Fra : Kirsten Nielsen

Dato : 25-03-01 22:13

Hejsa
Jeg tænker på at udvide vores hestefold. På det nye stykke står imidlertid
en ældgammel kæmpe hestekastanje. Jeg mener, at have hørt at kastanjerne er
giftige for heste. Er det rigtigt?
Kirsten

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 26-03-01 18:35

Hej

Efter hvad jeg kan komme på er de giftige, hvis hunde f.eks. spiser dem kan
se give savlen. kvalme, opkastning, diarré og mavesmerter og dyrlægen skal
kontaktes.
Men det er nok mere om hestene spiser dem. Og det tror jeg nu ikke at de
normalt gør, men de kan vel begynde at rode rundt i dem.

Hawk

Kirsten Nielsen <kon@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99lmev$26br$1@news.cybercity.dk...

Fra : Praxis

Dato : 27-03-01 10:25

Er det rigtigt??? Mine 2 store hunde er helt vilde med hestekastanjer, og
har altid spist dem med stor appetit og uden maveproblemer på nogen måde.

--
VH Praxis©