MS Windows
briani 27239
2 forskellige wallpapers?
Fra : Martin K

Dato : 10-05-03 15:55

Hey Gruppe

Jeg har et Asus V9280/TD (GeForce 4 Ti4200) grafikkort, og til dette satte
jeg igår 2 skærme. Det er fedt at have så meget plads at brede sig på, men
nu skulle det jo også gerne se godt ud, så jeg ville høre om det er muligt
at have 2 forskellige wallpapers? Een på hver sin skærm? Ligegyldigt hvad
jeg gør nægter WinXP at lade mig have to forskellige wallpapers - er der en
metode?

På forhånd tak..

--
Martin K

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-05-03 19:34

Martin K wrote:

> [...]
> at brede sig på, men nu skulle det jo også gerne se godt ud, så
> jeg ville høre om det er muligt at have 2 forskellige wallpapers?

To skærme er sagen, selvom man hurtigt bliver grådig og overvejer at
sætte en tredje op... Jeg kører med 1600x1200 pixels på begge skærme og
fik forskellige baggrunde ved at lave et sammensat billede på 3200x1200
pixels, som jeg satte til Tile.

Hvis du finder en snedigere måde, der ikke involverer manuel
sammensætning af billederne, må du meget gerne sige til.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Martin K

Dato : 10-05-03 22:17

Toke Eskildsen wrote:
> [...]
> og fik forskellige baggrunde ved at lave et sammensat billede på
> 3200x1200 pixels, som jeg satte til Tile.

Jeg kører nu bare mine i 1024x768, men mens pladsen er perfekt på skærmene,
er pladsen på mit fysiske skrivebord jo blevet indskrænket noget

> Hvis du finder en snedigere måde, der ikke involverer manuel
> sammensætning af billederne, må du meget gerne sige til.

Skal jeg nok huske...

--
Martin K

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-05-03 04:53

Martin K wrote:

> Jeg kører nu bare mine i 1024x768, men mens pladsen er perfekt på
> skærmene, er pladsen på mit fysiske skrivebord jo blevet
> indskrænket noget

Jo tak. Jeg bruger to 19" CRT-skærme, så de fylder godt i landskabet.

Fordoblingen af det tilgængelige skærmareal i pixels er selvfølgelig en
rar ting, men opdelingen i primær og sekundær er også en meget god
grund til at køre med to skærme. Hellere to skærme med 1024x768 end en
med 2048x768 (hvis ellers sådan en fandtes).

På den sekundære skærm er der programmer til email, notetagning,
musikafspilning, instant messaging, IRC og filhåndtering. De er netop
sekundære i forhold til hvad der nu sker på den primære skærm, så det
er rart at have dem af vejen.

Men det ville nu være rart med et par LCD-skærme i stedet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Martin K

Dato : 11-05-03 11:10

Toke Eskildsen wrote:
> Jo tak. Jeg bruger to 19" CRT-skærme, så de fylder godt i landskabet.

Een 15" og een 17" her...

> [...]
> grund til at køre med to skærme. Hellere to skærme med 1024x768 end en
> med 2048x768 (hvis ellers sådan en fandtes).

Ved ikke lige hvilken opløsning den kører, men man kan da få dette:
http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCDMonitor/Monitor_LCDMonitor_172W.htm

> [...]
> musikafspilning, instant messaging, IRC og filhåndtering. De er netop
> sekundære i forhold til hvad der nu sker på den primære skærm, så det

Sådan har jeg ikke tænkt på det, kunne være jeg også skulle begynde med
denne opdeling...

> Men det ville nu være rart med et par LCD-skærme i stedet.

Njaa... hvis man spiller tror jeg nu stadig at en rigtig CRT er det bedste

--
Martin K

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-06-03 20:39

Toke Eskildsen wrote:

[Snip To baggrundsbilleder på to skærme]

> Hvis du finder en snedigere måde, der ikke involverer manuel
> sammensætning af billederne, må du meget gerne sige til.

Jeg fandt selv en snedigere måde: Programmet UltraMon er beregnet på at
håndtere to skærme med separate baggrunde, pauseskærme og andet guf.
Det er desværre ikke freeware.

http://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-06-03 08:27

Toke Eskildsen wrote:
> Jeg fandt selv en snedigere måde: Programmet UltraMon er beregnet på
> at håndtere to skærme med separate baggrunde, pauseskærme og andet
> guf. Det er desværre ikke freeware.
>
> http://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/

Jeg ser på det - tak skal du ha

--
Martin K

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-06-03 09:33

> Jeg ser på det - tak skal du ha

Jeg har nu prøvet det af. Og for satan da - det tilføjer lige alle de
funktioner man mangler! Takker for linket

--
Martin K

Fra : Mestersangeren

Dato : 11-05-03 07:45

Hvis man DL Powertoys til XP, og instalere det, bagefter højre klikker på
menulinjen i bunden og vælger : Værktøjslinjer / Desktop Maneger, så har
man mulighed for 4 forskelige Baggrunds billeder.
Jeg er sikker på at det er noget i kan bruge....

Hilsen
Erik

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-05-03 08:20

Mestersangeren wrote:

> [...]
> Desktop Maneger, så har man mulighed for 4 forskelige Baggrunds
> billeder. Jeg er sikker på at det er noget i kan bruge....

Desktop Manager bruges til at lave Virtual Desktops, dvs. en slags
simulation af at have flere skærme. Martin og jeg benytter to fysiske
skærme. Desktop Manager opfatter i den sammenhæng de to fysiske skærme
som en enkelt desktop, dvs. med et enkelt baggrundsbillede.

Ellers tak for forslaget.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/