MS Windows
briani 27239
Formatering af c: drev i XP Pro
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 10-05-03 07:13

Pga. at jeg har købt nyt grafikkort, og så åbenbart ikke kan få fjernet
alle drivere til det gamle grafikkort ( i hvert fald bliver det nye
grafikkort ikke installeret fuldstændigt), så har jeg tænkt mig at
formatere min HD.
HD'en er delt op i 4 partitioner, og derfor kunne det være rart hvis jeg
kunne nøjes med at formatere systempartitionen (C:).
Dette har jeg prøvet en gang før, hvilket gav problemer bl.a. mht.
genkendelse af programmer på de andre partitioner, hvor programmerne
ligesom skulle "geninstalleres".
Er der nogen måde det kan undgåes på?
Eller vil det under alle omstændigheder være det bedste for systemet og
stabiliteten, at formatere hele min HD?

Mvh. Jan

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-05-03 08:26

Jan Allan Andersen 's insignificant opinion was stated in:
2fn4ipd9q317$.16b3baaexoyg8.dlg@40tude.net

> [...]
> fjernet alle drivere til det gamle grafikkort ( i hvert fald bliver
> det nye grafikkort ikke installeret fuldstændigt), så har jeg tænkt

Lidt overkill ? Det er ikke helt utænkeligt at du skal sætte det gamle
kort i for at afinstallere driverne til det.
Hvis det er et geforce kort du havde før, findes der diverse special
programmer til at afinstallere driverme med helt hvis det går galt.

Prøv at se i tilføj/fjern programmer først om ikke de gamle drivere er
derinde endnu. En bekendt skiftede fra et GF3 til et radeon kort som ikke
ville køre før de gamle GF drivere blev korrekt afinstalleret, kunne være
du havde samme problem?

Hvilket kort havde du før og hvad har du købt nu?

> [...]
> Eller vil det under alle omstændigheder være det bedste for systemet
> og stabiliteten, at formatere hele min HD?

Hvis du fjerner din windows installation helt, så vil programmer som ligger
på andre partitioner ikke virke efter. De er jo kædet ind i den gamle
installation. Tror slet ikke det er nødvendigt at geninstallere i dit
tilfælde, men hvis det bliver, kan du jo bare lave en geninstallation oven
i den gamle. Så vil programmerne stadigvæk virke, men vent med det til du
har prøvet alle muligheder med driverne.

Prøv evt. at spørge i dk.hardware.grafikkort og husk at skrive hvilket kort
du har/havde, og hvilke drivere du bruger.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 10-05-03 15:12

On Sat, 10 May 2003 09:26:28 +0200, Sune Storgaard wrote:

> Lidt overkill ? Det er ikke helt utænkeligt at du skal sætte det gamle
> kort i for at afinstallere driverne til det.

Nu kan jeg jo selvfølgelig ikke huske det 100% sikkert, men jeg er
temmelig sikker på at jeg afinstallerede den gamle driver før jeg
skiftede grafikkort. Om jeg også fjernede det gamle grafikkort i
Enhedshåndtering, dét kan jeg ikke huske, men jeg tror det egentligt
ikke.

> Hvis det er et geforce kort du havde før, findes der diverse special
> programmer til at afinstallere driverme med helt hvis det går galt.

Det lyder da interessant, dem kunne jeg da godt være interesserede i.

> Hvilket kort havde du før og hvad har du købt nu?

Brugte et TNT2 PCI kort med Nvidia Detonator v43.45 til WinXP.
Nu har jeg så købt et Palit Daytona GeForce4 Ti4200.

> [...]
> i den gamle. Så vil programmerne stadigvæk virke, men vent med det til du
> har prøvet alle muligheder med driverne.

Har engang prøvet at geninstallere oven i den gamle installation. Det
syntes jeg gav et lidt underligt resultat, med User-mappe liggende fra
både den gamle og den nye installation - Det var sgu' lidt for rodet selv
til mig.

> Prøv evt. at spørge i dk.hardware.grafikkort og husk at skrive hvilket kort
> du har/havde, og hvilke drivere du bruger.

Prøvet, men har desværre ikke hjulpet noget.

Mvh. Jan

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-05-03 16:17

Jan Allan Andersen 's insignificant opinion was stated in:
9hobvqgdsinx$.1huy4cwz13nny$.dlg@40tude.net

> Det lyder da interessant, dem kunne jeg da godt være interesserede i.

Prøv med
http://www.guru3d.com/detonator-destroyer/

> Brugte et TNT2 PCI kort med Nvidia Detonator v43.45 til WinXP.
> Nu har jeg så købt et Palit Daytona GeForce4 Ti4200.

Har du husket at sætte "init display first" til AGP i bios ? Kontroller
også andre relevante ting i bios, der er lidt forskel på et agp og pci
kort. Bundkort drivere kan også spille ind.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 10-05-03 20:28

On Sat, 10 May 2003 17:17:06 +0200, Sune Storgaard wrote:

> Prøv med
> http://www.guru3d.com/detonator-destroyer/

Hmm, virker ikke på XP.

> Har du husket at sætte "init display first" til AGP i bios ? Kontroller
> også andre relevante ting i bios, der er lidt forskel på et agp og pci
> kort. Bundkort drivere kan også spille ind.

Sådan én (init display first) har jeg ikke i min Amibios Setup.
Jeg har i "Plug and Play Setup" noget med;
AGP 4x Control - Enable
Primary Graphics Adapter - AGP
Allocate ICQ to PCI VGA - Yes

Det er hvad jeg har kunnet finde, eller regne ud, har med display at
gøre.

Mvh. Jan

Fra : Madsen

Dato : 10-05-03 21:28

Jan Allan Andersen skrev:

> Primary Graphics Adapter - AGP

= init display first.

Madsen.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 11-05-03 10:15

On Sat, 10 May 2003 22:28:05 +0200, Madsen wrote:

> = init display first.

Havde jeg nok en mistanke om at det var

Mvh. Jan