MS Windows
briani 27239
ny "spinning globe" via reg-edit
Fra : ØV-Roen

Dato : 09-05-03 21:59

Hej Alle.

Da jeg synes det er sjovt at gi' Windoze et personligt præg ( Win98SE -
DK ), har jeg med held ændret nogle indstillinger i REGDB, så der er kommet
et nyt still-billede ( hvor der før var en animeret globus, når man søger )
både i MSIE og Outlook.

Q1: Men hvordan skal jeg indstille REGDB for at ANIMERE et billede ???

Q2: Hvor ligger det animerede BMP-billede af "spinning globe" ???

Q3: Jeg skal vel også lave et bmp-billede ( med 256 farver ) af 10 små
billeder stablet oven på hinanden ( 22x22 ) ikke ???

På forhånd tak til gode svar

Hilsen ØV-Roen

Fra : ØV-Roen

Dato : 09-05-03 23:49

Hej Igen.

Jeg vil fluks svare på 2 af mine egne spørgsmål; nemlig Q1 og Q3.

Sådan laver du din egen "spinning globe" til MSIE og Outlook:

01. Først laver man 2 billeder i et grafikprogram ( f.eks. Paint Shop Pro )
i størrelserne 22 x 220 og 38 x 380. Man kan selv eksperimentere, men hvis
man laver to animationer med 10 billeder stablet ovenpå hinanden ( 22 x 22 *
10 og 38 x 38 * 10 ), ja så virker det! OBS: Det er vigtigt, at man gemmer
billederne i *.BMP ( Windows Bitmap-format ) og med 256 farver, hvis man vil
være sikker på et godt resultat. Men hvis du er modig kan du igen
eksperimentere, for jeg har ikke selv prøvet at gemme disse billeder i
16Mill. farver

02. Det er ligemeget hvor man gemmer disse billeder på hard-disken, MEN
stien skal selvfølgelig være korrekt. F.eks. c:\anilogo22.bmp og
c:\anilogo38.bmp. Disse stier skal bruges om lidt.

03. Åbn RegEdit.

04. Åbn mappe efter mappe så stien
"hkey_current_user\software\microsoft\internet explorer\toolbar" kommer til
at stå nederst i din statuslinje i bunden af vinduet.

05. Højreklik i det venstre vindue ( RegEdit er delt lodret i 2 vinduer ) på
mappen TOOLBAR og opret "ny -> strengværdi", og navnet på denne nye
strengværdi skal du kalde BrandBitmap ( præcis som det står her med 2 store
B'er og i eet ord! ).

06. Højreklik og Redigér den nye strengværdi ( BrandBitmap ) og skriv din
STI til det største billede f.eks. c:\anilogo38.bmp og tryk OK.

07. Højreklik i det venstre vindue på mappen TOOLBAR og opret "ny ->
strengværdi", og navnet på denne nye strengværdi skal du kalde SmBrandBitmap
( som betyder "small brand bitmap" ).

08. Højreklik og Redigér den nye strengværdi ( SmBrandBitmap ) og skriv din
STI til det mindste billede f.eks. c:\anilogo22.bmp og tryk OK.

09. Tryk "F5" for at opdatere RegDB og luk RegEdit.

10. Åbn din browser og begynd at søge, og hold så øje med MAGIEN øverst til
højre