SuSE Linux 7.1
Fra : Niels Skovmand

Dato : 25-03-01 22:05

Hej..

Jeg er meget interesseret i at hente SuSE 7,1 - men jeg fatter ikke hvordan
jeg skal hente det..
På FTP'en ligger en STOR bunke filer, af diverse art (.rpm, setup.exe, etc.)

Hvilke dele skal jeg downloade for at kunne installere SuSE 7.1?
- og hvordan skal de brændes på en CD for at man kan installere fra den?

Jeg har hidtil kun arbejdet med Mandrake 7.2, som tilbyder ISO-filer til
download, som kan brændes direkte ud på CD..

/ skovmand

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-03-01 22:14

Niels Skovmand skrev:

> Jeg er meget interesseret i at hente SuSE 7,1 - men jeg fatter ikke
> hvordan jeg skal hente det..

Så vidt jeg ved tilbyder SuSE kun en én-cds-ISO med en prøveversion
eller et eller andet i den stil.

Køb SuSE i stedet: http://www.suse.dk

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 26-03-01 14:06

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvilke dele skal jeg downloade for at kunne installere SuSE 7.1?
> - og hvordan skal de brændes på en CD for at man kan installere fra den?

SuSE laver ikke ISO filer af det hele. De ISO filer der er tilgængelige
er enten en Live-eval version eller en eval version. Forskellen på de to
versioner
er at Live-eval ikke skal installeres (og dermed ikke bruges til noget
seriøst).
Eval versionen kan derimod sagtens installeres og fungere som et funktions
dygtigt system. Det skal lige siges at evel versionen af SuSE 7.1 endnu ikke
er dukket op på ftp.

Man kan også installere via FTP eller hente det hele ned på harddisken og
installere der fra. For at gøre det skal du have fat i alt det der liger i
7.1
kataloget (det er ikke mere end til at det er dukket op på mirrors endnu, så
check om det hele er der inden du går i gang med at hente fra et mirror.).
Hvis du installerer fra FTP skal du have fat i en boot diskette, de findes i
kataloget disks inde i 7.1 kataloget.

Hvis du vælger at installere via FTP/HD så har du adgang til alle pakkerne.
Så vidt jeg ved fylder 7.1 kataloget omkring 3GB, så det er en ret stor
mængde programmer man får stillet til rådighed.

// Jonas Pedersen