MS Windows
briani 27239
Samme profil på domaine og i marken
Fra : Peter Hansen

Dato : 04-05-03 22:51

Hej NG

Jeg har et ønske om at få samme profil når jer er på kontoret og ude i
marken, med min bærbar pc.

På kontoren benytter vi exchange server, og jeg benytter så pop3 når jer
ikke er på kontoret.

Jeg har siddet og roget med profiler og kan ikke få det til at virke efter
pladen, således at hvis jeg er ude og logger på denne computer - opretter
fx. en genvej på skrivebordet, skulle denne genvej gerne være på
skrivebordet, når jeg logger ind på domainet.

Jeg er klar over at serveren kan fortælle hvor profilen befinder sig, men da
jeg jo tit ikke for kontakt men denne, skal profilen jo gerne ligge lokalt
på maskinen.

Nogle der kan hjælpe eller et godt link - MS har ikke rigtig noget

Venlig hilsen
Peter

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-05-03 00:35

Peter Hansen skriver bl.a.:

> Jeg har et ønske om at få samme profil når jer er på kontoret
> og ude i marken, med min bærbar pc.

Hm, der var åbenbart heller ingen andre, der rigtigt forstod
spørgsmålet, men det er ingen sag at benytte samme profil hjemme
og ude med Win2k og senere, hvor du blot bruger domænelogin selv
om du ikke er på. Forbindelsen til nettet skal selvfølgelig
tilpasses, men systemet er jo indrettet til f.eks. at bruge en
opkaldsforbindelse hvis netværket ikke er til stede.

--
Niels P Sønderskov
npsonder @ skov.mail.dk

Fra : Peter Hansen

Dato : 07-05-03 10:31

Så fik jeg det på der rene, det var lige hvad jeg mente.

Det er ikke sådan når man kommer fra gamelt styresystem.

Peter