MS Windows
briani 27239
Problemer med opstart af solitaire/7-kabal~
Fra : Lise

Dato : 03-05-03 20:21

Hej Alle

Jeg har fået et problem med min 7-kabale. Den vil ikke starte op. Den
skriver, at programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes. Det
skriver den hver gang jeg forsøger at starte op.
Jeg kører win98.

Jeg har læst noget om det i andre nyhedsgrupper, men det er på et meget
teknisk engelsk og jeg forstår ikke en brik! Er der nogen her, der kan
hjælpe mig??

Mvh Lise

Fra : Niels Solskin

Dato : 03-05-03 20:35

Prøv at afinstallere spil i windows og derefter genstart og installer
dem
igen....

Kræver du har w98 cd´en

Start, indstillinger,Kontrolpanel, tilføj/fjern programmer, windows
installation
spil...

Hilsen

Niels

Ved ikke om det virker ????

Fra : Lise

Dato : 03-05-03 20:44

Hej Niels

Tak for dit svar - men det har jeg forsøgt mange gange - uden resultat.

Mvh Lise

Fra : Niels Solskin

Dato : 03-05-03 21:13

Hej Lise

Hvad med en fuld scandisk - har du prøvet det ????

Måske nogle filer, der er gået tabt ????

Hilsen

Niels

Fra : Niels Solskin

Dato : 03-05-03 21:17

Hej Lise

Har du et link, til det engelske du ikke forstod ???

Hilsen

Niels

Fra : Lise

Dato : 03-05-03 21:32

Hej Niels

Tak for dit engagement - og ja jeg har også prøvet scandisk og alt
muligt andet.

Her er det engelske svar jeg har tyvstjålet var Microsoft.puplic.games:

-------------------------------------------------------------->

Hi Ella,

A few causes of Solitaire, Free Cell, and other games failing:
[Thanks to +Elmo_Tech for collecting most of these tips ]

- Free Cell was locking up until, by reading a message on this Newsgroup,
I turned off IMGICON.EXE on the Start Menu (Control/Alt/Delete).
By instruction from Iomega, after trying updated download for the Iomega
Zip drive, I did a search for IMGICON.EXE and deleted it. It works now.

- Solitaire Caused General Protection Fault in Module:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q234/4/30.asp

- General Protection Fault When Starting Microsoft Solitaire:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q237/9/00.asp

- Problems Running FreeCell And Solitaire with Office XP Installed:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q304/4/02.asp

- Freecell FAQ: http://home.swipnet.se/staffan/fcfaq.htm

- For more KB articles try: http://www.generation.net/~hleboeuf/solitair.htm

- Press Ctrl/Alt-Delete, click Point32 to highlight, and click End Task.
You may lose mouse acceleration and scrolling selections till you reboot.

- Reinstall the game(s): Windows XP:

Click START / Control Panel / Add or Remove Programs / Add Remove
Windows Components / Accessories and Utilities / [Details...] / Games /
[Details...] / pick your games / Click [OK] 3 times. May require XP CD.

To Install or Uninstall Windows 9x Games:

Click START / Settings / Control Panel / Add-Remove Programs /
Click on the Windows Setup tab and double-click Accessories.
Check the box beside Games, then click OK / click OK again.
You'll need your Windows 98 Setup CD to complete the installation
unless the win98 .cab files directory was saved on your hard drive.

To see if it's a software conflict: Temporarily disable Startup
programs one at a time, starting with Firewall, Antivirus, and ad
blockers using: http://new.jtsoft2001.com/windows/startup.php

You can lookup what a program does before you disable it here:
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm

KNOWN SOFTWARE THAT CAUSES CONFLICTS:

"Have you also installed McAfee VirusScan's latest version?
Malfunctioning in Freecell and Solitaire is a known problem for them, and
they suggest a solution on their site."

- AVG does the same thing.. Disable before you start the game.

- Slow Spider Solitaire: "If I open "Start",and then "Help" Spider
Solitaire
works fine. That is I must run "Help" while I'm playing Spider Solitaire."

- Pop Up stoppers.

- Cookie Crushers.

- PGP.

- Mouse pointers.. Use default, or less-active pointers.

- IE 6.

- Iomega zipdisk program conflict with IE6. An article:

"..a post on here a couple of weeks ago that suggested that this has to
do with a Iomega Zip disk file that you have running. IMGICON.EXE This
is loaded from the StartUp folder as Zip Disk Icons. (or it was on my
PC) Hit Ctrl - Alt - Del and see if it's running."

- Cleansweep's usage monitor. Disable.

--
Cheers,
Jimmy S.

Additional Support Resources: My Zone.com Helpsite: http://nibblesnbits.tk
Microsoft Online Tech Support: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=376
Game FAQ's: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=FH;[LN];gms
My advice is donated "AS IS" without warranty; nor do I confer any rights.

<---------------------------------------------------------------------------

Fra : Niels Solskin

Dato : 03-05-03 21:47

Hej Lise

Det beskrive prmært programmer som konflikter med 7 kabalen.

Du kan prøve at trykke ctrl alt delete ned samtidig, så får du en boks
op,
som viser hvilke programmer du har kørende lige nu, hvis nogle af de
programmer
de nævner, kan du markere dem og afslutte jobbet, og så prøve
7 kabalen og finde ud af, om den nu virker, og så har du synderen.

Der kan ikke gå noget galt, måske kun en genstart og så virker det
igen...

Har du installeret et program, og så startede det ??

På det ene links til microsoft, nævner de et patch, du kan downloade, en
programrettelse, - hvis det er de fejlmeddelelser du får, kan du prøve
dette...

I det andet nævner de igen nogle programmer som konflikter med 7
kabalen...

Hvis intet hjælper, så er du nok tæt på en reinstallering af Win98..
hmmmmmmmmmm

Fortsat god Week-end !

Niels

Fra : Niels Solskin

Dato : 03-05-03 21:49

Hej Lise

Glemte lige...

De nævner også et program du kan downloade, hvor du kan tjekke hvilke
start-
programmer, der starter, når du har computeren tændt og " slukke" for
dem enkeltvis
så du kan finde synderen (programmet).

Hilsen

Niels

Fra : M_abs

Dato : 12-05-03 16:09

"Lise" <l.christ@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har læst noget om det i andre nyhedsgrupper, men det er på et meget
> teknisk engelsk og jeg forstår ikke en brik! Er der nogen her, der kan

Lyder lidt som din Windows ikke har det alt for godt. Her er min
universal-løsning:
Menuen start - kør... - skriv "sfc"
Nu kan jeg ikke lige huske hvordan den ser ud i Win98, men du skal trykke
noget med start scanning, og du skal have din win98-cd siddende i drevet.
Det den gør er at tjekke om system filerne er som de skal være eller om de
er blevet ødelagt, og hvis det sidste er tilfældet erstatter den filerne med
nye fra installationscd'en.
Jeg havde et ligne problem dengang jeg kørte Win98 og dette var løsningen på
det.

Håber det kan hjælpe
mvh M_abs