MS Windows
briani 27239
Vedr. Systemgendannelse
Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 09:14

hej alle.

Vedr. XP Proff.
Da jeg nu er færdig med installation af div. Update/Programmer, har jeg en
del
gendannelspunkter, der jo fylder unødigt.
Jeg vil gerne slette nogle af disse, altså ikke dem alle,
hvor ligger disse gendannelser henne ?
Jeg ved godt at jeg kan deaktivere og så aktivere igen, men så smutter den
første og bl.a. den vil jeg gerne beholde.
Er der hjælp at hente ?
På forhånd tak.
Mvh. John

Fra : Pico

Dato : 03-05-03 11:40

Kispus wrote:
> [...]
> jeg en del
> gendannelspunkter, der jo fylder unødigt.
> Jeg vil gerne slette nogle af disse, altså ikke dem alle,

System Volumen Information på hver drev som du har ønsket
gendannelse for.

> Jeg ved godt at jeg kan deaktivere og så aktivere igen, men så
> smutter den første og bl.a. den vil jeg gerne beholde.

Det forstår jeg ikke rigtigt ? Så vidt jeg ved bliver gendannelspunkter
slettet efter alder efterhånden som den plads du har tildelt opbruges.
Hvis du ikke holder nøje øje med det vil det første gendannelspunkt
blive slettet, hermed mener jeg du hele tiden skal holde plads så den
først ikke slettes.
En meget bedre måde at gøre det på er at lave et Image med enten
Ghost eller Driver Image, det er selvfølgelig købeprogrammer, men
abselut prngene værd.
Pico

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 12:32

> [...]
> Med venlig hilsen
> Pico
> Siger pænt tak !! Pladsen der kan bruges står i max, 12 % af diskens
størrelse, så i mit tilfælde 1165 Mb,
jeg troede at man , i en mappe, kunne se de forskellige punkter og så
slette dem man ikke ønskede. På den måde kunne man jo beholde den første som
kun indeholder XP+SP1.
Går der ged i den, er det jo væsenligt hurtigere at gendanne end at install.
Den lavede jo et gendannelspunkt for hvert Hotfix, så der er total 21
punkter
lige nu.
John

Fra : Madsen

Dato : 03-05-03 12:26

Kispus skrev:

> Jeg ved godt at jeg kan deaktivere og så aktivere igen, men så
> smutter den første og bl.a. den vil jeg gerne beholde.

Nu har jeg ikke System Restore slået til, men jeg har bemærket at
hvis jeg går ind i Start > Programs > Accessories > System Tools >
Disc Cleanup, vælger et drev og derefter fanebladet More Options,
så er der en mulighed for at klikke på en knap ved navn Clean Up
ud for System Restore. Der sker af gode grunde ikke noget når jeg
gør det, men prøv hvad der er af muligheder derinde.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 04-05-03 16:29

Madsen wrote:

> [...]
> ud for System Restore. Der sker af gode grunde ikke noget når jeg
> gør det, men prøv hvad der er af muligheder derinde.

Så sletter man alle undtagen det sidste. Jeg tror man manuelt er nød
til at slette dem i mappen, men har aldrig prøvet.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 04-05-03 16:53

Pico skrev:

> Så sletter man alle undtagen det sidste.

Ja, så kan den metode jo ikke bruges.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 03-05-03 12:36

Kispus wrote:

> gendannelspunkter, der jo fylder unødigt.
> Jeg vil gerne slette nogle af disse, altså ikke dem alle,
> hvor ligger disse gendannelser henne ?

System Volume Information

> Jeg ved godt at jeg kan deaktivere og så aktivere igen, men så
> smutter den første og bl.a. den vil jeg gerne beholde.
> Er der hjælp at hente ?

Jeg har kun hørt at man kan slette alle punkter undtagen det sidste.
Højreklik på drevet, vælg egenskaben / diskoprydning / flere
indstillinger

Hvis der er lavet mange gendannelses punkter på samme dag, kan det ske
at XP ikke kan finde ud af det, så prøv lige at starte Systemgendannelse
og vælg et punkterne fra en given dato. Vælg så annuller i den menu der
kommer hvor der står at man skal lukke programmer osv.

Er der nogen der her erfaringer med at slette dem manuelt fra System
Volume Information
Jeg har lige oprettet nogle punkter i XP home og så slettet dem manuelt
Det virker tilsyneladende, men det er uden at installere nye drivere
eller programmer, bare nye punkter.
Vil det mon også virke i næste uge

Hvis dette virker kunne John(Kispus) jo gemme det første punkt et
sikkert sted.
Anyone?

--
Mvh Edmund

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 14:40

">

> [...]
> eller programmer, bare nye punkter.
> Vil det mon også virke i næste uge
>
> Hvis dette virker kunne John(Kispus) jo gemme det første punkt et

Jeg ved ikke hvor System Volume Information er henne, det lyder som det
rigtige sted.

<prøv lige at starte Systemgendannelse og vælg et punkterne fra en given
dato
>. Vælg så annuller i den menu der
> kommer hvor der står at man skal lukke programmer osv.

Der kommer da ikke nogen Menu????? Der er Tilbage,Næste, Annuller.
Du tager vel ikke fejl af sikkerhedskopiering og systemgendannelse?
Vh. John (hvorfor lyser mappen dk.edb.system o.s.v. ikke når der er ny
tråd?
har sat briller på !! )

Fra : Edmund

Dato : 03-05-03 15:30

Kispus wrote:

> Jeg ved ikke hvor System Volume Information er henne, det lyder som
> det rigtige sted.

Den ligger i roden af C-drevet, men du skal ændre 2 ting i
mappeindstillinger for stifinder for at se den
Funktioner / mappeindstillinger / vis
Fjern hak ud for skjul beskyttede operativsystemfiler og flyt prik ned
til vis skjulte filer og mapper

> Der kommer da ikke nogen Menu????? Der er Tilbage,Næste, Annuller.

Vælg en dato i kalenderen. Marker en af de punker der er oprettet ude
til højre, vælg næste.
Så kommer det et stort skærm-billede som hedder "bekræft valg af
gendannelses punkt"
Klikker du så næste en gang til går den i gang med gendannelse.(Så pas
på!!)
Husk jeg bruger XP home, det kan jo være anderledes i din XP pro

Jeg kan dog heller ikke huske hvor det er, at XP brokker sig hvis der er
noget galt. Men jeg kom ikke frem til skærmbilledet "bekræft valg af
gendannelses punkt" dengang jeg havde problemet.

> Vh. John (hvorfor lyser mappen dk.edb.system o.s.v. ikke når der er
> ny tråd?
> har sat briller på !! )

Hvis du klikker direkte på mappen dk.edb.system.ms-windows er den
markeret og du kan ikke se farven skifte, klik på en anden gruppe når
den har hentet det den skal, eller vælg synkroniser alle når du starter
OE

--
Mvh Edmund

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 16:04

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> markeret og du kan ikke se farven skifte, klik på en anden gruppe når
> den har hentet det den skal, eller vælg synkroniser alle når du starter

Til filhåndtering bruger jeg Commander, den satte jeg til at vise skjulte
filer og så kom System Volume Information, og DER lå de alle sammen, med
nummer og dato/klokkeslet-fint !!
Så er det bare at slette !
Vedr. mappen lyser ikke.
Jeg gør følgene:
Skriver et indlæg, sætter briller på (følg samtale) og går så i Indbakke,
hvor OE altid starter op, efter en rum tid kikke jeg så om der er svar, og
det er der så, men mappen (gruppen) har ikke lyst op !
Det ville da være rart om jeg kunne se at der var kommet en ny tråd.
Jeg har også prøvet at sætte flag. Er der et sted på dansk der forklarer
lidt om dette ?

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 16:17

Undskyld at jeg ikke skrev: Med venlig hilsen, i min forrige tråd,
men jeg har et problem som jeg har kæmpet med et stykke tid,
Pc mister pludselig tastaturet, og det skete lige før.
Når Pc,en er åben hele dagen, sker det 1-2 gange og ved genstart siger den:
No keyboard found.
Jeg skal starte rigtig op for at det virker !
Jeg har prøvet flere tastaturer,
formatering, med slet af patition, oprettelse af ny
og installering igen, Scandisk (grundig)
men intet hjælper.
Nu forsøger jeg med Norton WinDoktor i næste uge.
Så denne gang,
venlig hilsen
John

Fra : Edmund

Dato : 03-05-03 16:26

Kispus wrote:

> Til filhåndtering bruger jeg Commander, den satte jeg til at vise
> skjulte filer og så kom System Volume Information, og DER lå de alle
> sammen, med nummer og dato/klokkeslet-fint !!
> Så er det bare at slette !

Pas dog på mand !!, bare fordi jeg lige har gjort det i dag, er et ret
spinkelt grundlag at gøre det på.

Har du ikke mulighed for backup
Har du en anden disk, kan du bruge et gratis diskklonings program fra
din disk fabrikant, eller lave en ASR backup med XP sikkerhedskopiering.
ASR= automatiseret systemgendannelse

> [...]
> Indbakke, hvor OE altid starter op, efter en rum tid kikke jeg så om
> der er svar, og det er der så, men mappen (gruppen) har ikke lyst op !

Her er det så du så lige skal klikke på en anden mappe efter du igen har
klikket på windows gruppen eller vælg synkroniser alle direkte fra
indbakke
Hvad med selve din tråd, lyser den ikke.

> Jeg har også prøvet at sætte flag. Er der et sted på dansk der
> forklarer lidt om dette ?

dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Mvh Edmund

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 16:51

">
> Pas dog på mand !!, bare fordi jeg lige har gjort det i dag, er et ret
> spinkelt grundlag at gøre det på.

Du kan tro jeg passer på, jeg chekker Dato/Klokkeslet og fjerner
blot en enkelt blandt de første. Det underlige er, at 1,2,3 ligger på
D-drevet
og resten, op til 23 ligger på C:
Men nu skal jeg lige sidde i fred og ro og studerer tiderne med de
tider der står inde i Systemgendannelse, passer de sammen er der
jo intet i vejen for at slette nogle af dem

> Hvad med selve din tråd, lyser den ikke.
Jo, selve tråden lyser og jeg tror også at Mappen, dk.edb.....oså
lyser nu, den er bare sort, så jeg skal lige finde ud af hvor jeg ændrer
dette

> dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
Kikker om der er nogle tråde om dette.

Hilsen John

Fra : Edmund

Dato : 03-05-03 17:08

Kispus wrote:

> Men nu skal jeg lige sidde i fred og ro og studerer tiderne med de
> tider der står inde i Systemgendannelse, passer de sammen er der
> jo intet i vejen for at slette nogle af dem

Det er jo ikke nemt at vide om XP skriver noget i nogle info filer i
f.eks selve systemgendannelses programmet eller i reg. databasen
Hvis man springer fra et gammel punkt til et nyt, skal Xp måske bruge
fra de mellem liggende punkter, hvem ved

--
Mvh Edmund

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 17:27

"Edmund" skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis man springer fra et gammel punkt til et nyt, skal Xp måske bruge
> fra de mellem liggende punkter, hvem ved

Det kan du da há ret i, jeg havde tænkt mig at beholde de første par
stykker og slette resten og derefter oprette et nyt som systemet er nu,
så skulle jeg være garderet, jeg tror ikke på at første gendannelse
skal bruge oplysninger fra 2-3-4-5...o.s.v.
Vh. John

Fra : Edmund

Dato : 03-05-03 17:45

Kispus wrote:

> [...]
> nu, så skulle jeg være garderet, jeg tror ikke på at første
> gendannelse skal bruge oplysninger fra 2-3-4-5...o.s.v.

Tag en kopi af de første punkter og gem dem et andet sted end System
Volume Information
Du bliver ikke advaret om sletning af punkter når bufferen bliver fuldt
op
Selv om du kun installerer et program, kan XP godt finde på at lave mere
end et punkt, og så kan det jo hurtigt gribe om sig.

--
Mvh Edmund

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 18:18

> [...]

> Selv om du kun installerer et program, kan XP godt finde på at lave mere
> end et punkt, og så kan det jo hurtigt gribe om sig.

Det har jeg aldrig set, ET program EN gendannelspunkt.

Jeg sidder med et smil på læben og siger: Det med bufferen
forstod jeg ikke en dyt af.

Jeg havde tænkt mig at gøre følgende:
Start/programmer/tilbehør o.s.v. til jeg er i Systemgendannelse, der er
så 23 punkter, på forskellige datoer
jeg finder f.eks. nr. 10
noterer mig dato og tid,
åbner min Commander/System Volume.......
finder den samme dato og tid og sletter, efter jeg har kopieret den over i
en anden mappe,
ellers KAN den jo gendannes fra papirkurven
Så igen Start/programmer............
ser så om den er væk (det tror jeg på den er)
Hilsen John

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 18:34

Glemte at fortælle, jeg var inde og læse om systemgendannelse,
og der stod at Xp automatisk lavede et gendannelspunkt
for hver 24 timer, altså når Pc,en havde været tændt i 24 timer
John

Fra : Edmund

Dato : 03-05-03 18:39

Kispus wrote:

> Det har jeg aldrig set, ET program EN gendannelspunkt.

Jeg mener det var i forbindelse med windows media player 9 og windows
media encoder jeg så det.

> Jeg sidder med et smil på læben og siger: Det med bufferen
> forstod jeg ikke en dyt af.

Det var de 12% af disken man har lov til at bruge til
gendannelsespunkter jeg tænkte på

--
Mvh Edmund

Fra : Kispus

Dato : 03-05-03 19:08

Så er forsøget lavet, jeg tog et punkt fra den 3-5 kl. 0019.32
dette fandt jeg så i System Volume.......mappen hed RP 21
slettede den og gik så tilbage i Systemgendannelse, og væk var den.
Så gav det alligevel bonus her i gruppen-tak for det !!
Mvh. John

Fra : Madsen

Dato : 03-05-03 16:18

Kispus skrev:

> [...]
> Indbakke, hvor OE altid starter op, efter en rum tid kikke jeg så
> om der er svar, og det er der så, men mappen (gruppen) har ikke

Du skal vel synkronisere inden du går ind i mappen som Edmund skriver.
Ellers lyser gruppen ikke rød, for OE ved ikke at der er kommet nye
indlæg før at du går ind i gruppen og du kan ikke se at den lyser rød
når du har gruppen markeret ovre i gruppelisten.

Hvis du højreklikker på værktøjslinien og vælger Customize så har du
mulighed for at tilføje en knap ved navn Sync All. Den har den samme
funktion som Syncronize All inde i Tools-menuen. Brug den knap inden
du går ind i gruppen. Så burde du kunne se at den lyser rød, eller
hvad du nu har valgt som farve.

FUT: <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.