MS Windows
briani 27239
Hvordan kan man kontrollere at USB 2.0 kør~
Fra : Sune Borch

Dato : 02-05-03 20:31

Jeg har købt en flash-card reader/writer der understøtter USB 2.0.
Mit motherboard er et MSI 645E med 4 USB 2.0 porte og mit OS er XP
SP1.

Men når jeg gemmer fx. en wordfil på et CF-kort, så går det ikke
specielt hurtigt.
Hvordan ved jeg om der skrives med 480 mbit/s og kan det overhovedet
lade sig gøre på flash-ram?

Hilsen Sune

Fra : F.Larsen

Dato : 03-05-03 00:37

"Sune Borch" <sune-remove@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> specielt hurtigt.
> Hvordan ved jeg om der skrives med 480 mbit/s og kan det overhovedet

Overfør en stor fil og tag tid på hvor lang tid det tager ...

Nu kender jeg ikke specifikationen af dit flash kort, men selv om det er USB
2.0 interface betyder det ikke at kortet kan overføre med fuld hastighed.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Madsen

Dato : 03-05-03 00:42

F.Larsen skrev:

> Nu kender jeg ikke specifikationen af dit flash kort, men selv om
> det er USB 2.0 interface betyder det ikke at kortet kan overføre
> med fuld hastighed.

Det tror jeg heller ikke for kortet kan vel kun arbejde med en vis
hastighed. F.eks. så står der 4x speed på mit flashkort. Jeg ved
bare ikke hvad det svarer til i hastighed, men det må kunne findes
på Google.

Madsen.

Fra : F.Larsen

Dato : 03-05-03 10:11

> [...]
> hastighed. F.eks. så står der 4x speed på mit flashkort. Jeg ved
> bare ikke hvad det svarer til i hastighed, men det må kunne findes

1x = 160kb/s ...

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Kim Nielsen

Dato : 03-05-03 01:19

"Sune Borch" <sune-remove@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> specielt hurtigt.
> Hvordan ved jeg om der skrives med 480 mbit/s og kan det overhovedet

Hvordan vil du afgøre om det er dit MSI 645E eller CF-kortet der
"fejler" ?? - eller hvis der nu over føres med 287 mbit/s - hvilken af
de 2 komponent er så "skyldig". ?

Det kræver formentligt dyrt måleudstyr at afgøre hvilken del (eller
begge) der fejler.

Er det kun wordfiler der er langsom ? (gemmer du fra word ? version ? )
med OS version ?
Går det hurtigere (end at gemme) når du læser word ? fra CF-kortet -
hvad med andre programmer / filer ?

Har du prøvet andre CF-kort ? og med hvilket resultat ?

Har du en (sidste) ny driver til dit OS ? ?

- § - Kim Nielsen - § -