MS Windows
briani 27239
Kan ikke lægge XP ind...
Fra : MD

Dato : 30-04-03 17:34

Hej NG.

Jeg sidder med en computer, og har en interessant problem.

Den har indtil nu kørt med Win XP Pro. Men ejeren ville gerne have, at den
blev slettet, og geninstalleret - og det ville jeg gerne gøre...

Jeg har formateret den og delt HD'en (40 GB) op i to drev. Når jeg prøver at
installerer XP, skriver den, at der er fundet en fejl på drevet, som ikke
kan repareres, og installationen afsluttes.

Jeg har så prøvet at installere Win98 - ingen problemer! Jeg har i W98 kørt
en fuld Scandisk på begge drev - ingen problemer!
Jeg har prøvet at opgraderer W98 til XP - så finder den igen fejl på drevet.

Begge drev er formateret til FAT32.

Håber en har et godt råd.

MVH MD

Fra : Stig Mogensen

Dato : 30-04-03 18:23

> Håber en har et godt råd.

Tjah...jeg havde samme bøvl engang med FAT32, som er beskadiget, men ikke så
meget at ScanDisk finder fejlen!?

At formatere hjalp ikke. Derimod måtte jeg ind på min HD fremstillers
webside(ibm), og downloade en utility, der kunne "sikkerhedsoverskrive" alt
data på HDen. Derefter virkede formateringen fint, og installationen gik
glat.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Thomas

Dato : 30-04-03 19:53

On Wed, 30 Apr 2003 18:33:46 +0200
"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> wrote:

> [...]
> kørt en fuld Scandisk på begge drev - ingen problemer!
> Jeg har prøvet at opgraderer W98 til XP - så finder den igen fejl på

Prøv at reformatere....
hvis det ikek hjælper kan du prøve at low level formatre din disk..
dermed skrve hver eneste sektor over og checkes.. en smule tidskrævende
men det kan redde selv en ret beskadiget disk...
disse programmer der kan low level formatere kan altd hentes hos
produccenterne af hardisken.

venligst

Thomas

Fra : jens

Dato : 30-04-03 21:36

"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en fuld Scandisk på begge drev - ingen problemer!
> Jeg har prøvet at opgraderer W98 til XP - så finder den igen fejl på

start dos fra w98 cdèn. (hver gang)

Fdisk HDèn så den fjerner alle partitioner og genstart.

fdisk HDèn til en 30gb part og en 10 gb part og genstart.

fdisk HDén så den fjerner begge parter og genstart.

fdisk HDèn med en 20gb primær part og genstart.

fortmater HDèn med format c:
kopier med : copy [cd]:\w98\smartdrv.exe c:\*.*
start smart drv med c:\smartdrv.exe
skift w98 cdèn ud med XP cdèn og start den med : [cd]:\i386\winnt.exe

Når XP er installet kan resten af discen partitioneres med
computeradministration i XP via kontrolpanel - administration

Eller hent disc producentens lowlevel format program

mvh jens