MS Windows
briani 27239
ZIP i XP pro
Fra : IzNoGoUd

Dato : 29-04-03 13:23

Hvordan fjerner jeg den indbygget zip funktioner i XP pro, også når
jeg skal søge, så den ikke finder filer inde i zipfiler og viser dem.

regsvr32 /u zipfldr.dll virker ikke
XP-antispy virker heller ikke

Jeg er godt træt af at det tager lang tid når jeg skal åbne en mappe,
og sikke en liste når der er 200 zipfiler GAB

Kan man ikke fjerne den indbygget zip funktion totalt fra xp?

PS jeg bruger WinRAR og det er jeg lykkelig for

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.
-

Fra : Madsen

Dato : 29-04-03 13:50

IzNoGoUd skrev:

> regsvr32 /u zipfldr.dll virker ikke

Er det ikke også: regsvr32 /u %windir%\system32\zipfldr.dll
- du skal skrive?

> PS jeg bruger WinRAR og det er jeg lykkelig for

Kan du ikke bare associere WinRAR med *.zip-filer så?
Det er det eneste jeg har gjort for at få WinXP til at holde
op med det pjat.

> Jeg er godt træt af at det tager lang tid når jeg skal åbne en
> mappe, og sikke en liste når der er 200 zipfiler GAB

Du kan evt. prøve at lave en *.reg-fil med følgende indhold og
køre den:

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CLASSES_ROOT\.zip\CompressedFolder]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{E88DCCE0-B7B3-11d1-A9F0-
00AA0060FA31}}
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CompressedFolder]

> Kan man ikke fjerne den indbygget zip funktion totalt fra xp?

En hurtig Google-søgning fandt:
<http://www.jester2k.pwp.blueyonder.co.uk/jester2kzsc.htm>
Det skal dog siges at jeg ikke har prøvet programmet, så hæng mig
ikke op på om det virker eller ej.

Madsen.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 29-04-03 17:10

On Tue, 29 Apr 2003 14:49:41 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:
KLIP
>Er det ikke også: regsvr32 /u %windir%\system32\zipfldr.dll
>- du skal skrive?
Helt klart er dette meget mere korekt en det jeg har læst mig frem til
på en webside! øv!

>Kan du ikke bare associere WinRAR med *.zip-filer så?
>Det er det eneste jeg har gjort for at få WinXP til at holde
>op med det pjat.
Joo det har jeg også gjort mange gange!

KLIP
>En hurtig Google-søgning fandt:
><http://www.jester2k.pwp.blueyonder.co.uk/jester2kzsc.htm>
>Det skal dog siges at jeg ikke har prøvet programmet, så hæng mig
>ikke op på om det virker eller ej.
Det vil jeg heller ikke!!! men jeg passer meget på, og tror ikke
rigtigt på filen før jeg hører noget mere om programmet her i gruppen
jeg skal ikke dumme mig mere i denne zip sag! host host!!!

Tak for hjælpen

Fra : Madsen

Dato : 29-04-03 19:17

IzNoGoUd skrev:

[regsvr32 /u %windir%\system32\zipfldr.dll ?]

> Helt klart er dette meget mere korekt en det jeg har læst mig frem
> til på en webside! øv!

Egentlig burde det vel være underordnet for %windir%\system32 er
automatisk med på søgestien så når du blot skriver regsvr32 /u
zipfldr.dll så burde Windows vel vide at den bla. skal søge i
system32-mappen i den mappe hvor du har installeret Windows.

> Joo det har jeg også gjort mange gange!

Det undrer mig. Jeg geninstallerede hele skidtet den anden dag og
har ikke gjort noget som helst for at slå WinXP's indbyggede
ZIP-funktion fra. Det eneste jeg har gjort er at installere WinRAR
3.0 som automatisk har overtaget *.zip-filer, så hvis jeg går ind i
en mappe med ene *.zip-filer, så er det WinRAR der tager sig af dem.
På min forrige installation havde jeg WinZIP installeret og den
overtog også ZIP-funktionen i WinXP uden at jeg foretog mig andet
end at installer WinZIP.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 29-04-03 22:08

Madsen wrote:
> Det undrer mig. Jeg geninstallerede hele skidtet den anden dag og
> har ikke gjort noget som helst for at slå WinXP's indbyggede
> ZIP-funktion fra.

Xp´s ZIP funktion er der stadigvæk, i hvert fald her i XP home
Hvis jeg ved hjælp af højreklik trækker en zip-fil over på en mappe,
står der udover Winrars mulighedder også "Pak ud"
"Pak ud" forsvinder først når jeg kører regsvr32 /u zipfldr.dll
Søgefunktionen holder også først derefter op med at finde filer i
ZIP-filer.

Men IzNoGoUd skulle måske prøve at afinstallere Winrar og så køre
regsvr32 /u zipfldr.dll og så installere Winrar igen, og måske genstarte
ind i mellem , for da jeg lige prøvede regsvr32 /u zipfldr.dll var ZIP
ikke længere tilknyttet Winrar, og måtte installere Winrar igen
--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 29-04-03 23:59

Edmund skrev:

> [...]
> "Pak ud" forsvinder først når jeg kører regsvr32 /u zipfldr.dll
> Søgefunktionen holder også først derefter op med at finde filer i

Det har du da egentlig ret i. Det har jeg også her i højrekliksmenuen,
men jeg synes da ikke at browsen rundt i mapper med *.zip-filer går
specielt langsom her. Det går efter min vurdering lige så hurtigt som
at rode rundt i mapper med alle mulige andre filtyper.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 30-04-03 05:20

Madsen wrote:

> specielt langsom her. Det går efter min vurdering lige så hurtigt som
> at rode rundt i mapper med alle mulige andre filtyper.

Jeg har ikke mange Zip-filer i en mappe men jeg har problemer med store
Zip-filer (f.eks 246MB), men kun hvis jeg har mappevisning slået til, og
klikker på et drev eller mappe i stifindertræet i venste
stifindervindue. Klikker jeg først på det lille + tegn i stifindertræet
er der ingen poblemer.
Dette lille problem er opstået efter installation at SP1

--
Mvh Edmund

Fra : IzNoGoUd

Dato : 30-04-03 05:35

Så kom det til at virke tak!

Afinstallation af winrar
Genstart
Start - Kør- regsvr32 /u %windir%\system32\zipfldr.dll
Genstart
Installation af winrar

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Kent

Dato : 29-04-03 14:41

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke fjerne den indbygget zip funktion totalt fra xp?

Downlaod XP spy
http://www.xp-antispy.de/index.html

I bunden er der et felt, der hedder:

"Disable ZIP functionality."