/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Internetforbindelse mistes
Fra : Kasper Okkels


Dato : 28-04-03 20:49

Jeg har netop været udsat for virusangreb (W32/Lovgate.f@m / BackDoor-AQJ).
Efter en passende opdatering af McAfee's virus-definitioner blev virusen
fundet, og efter fremgangsmåden på
http://vil.nai.com/vil/content/v_100183.htm ser det ud til, at computeren er
blevet helbredt. Men der er dog opstået et problem...

Ca. 1 til 1½ time efter jeg har startet computeren op mister jeg
forbindelsen til internettet. Jeg har ADSL og TDC siger, at det ser fint nok
ud i deres ende af kablet. Jeg får fint forbindelse igen, hvis jeg
genstarter computeren, men ellers er der ikke hul ud til verden.

En anden lille underfundighed der er opstået efter det uvelkomne besøg er,
at min opsætning af musen ikke længere huskes. Jeg vil gerne have, at tryk
på scroll-knappen fungerer som dobbelt-klik, men den indstilling har jeg nu
mistet. Hvis jeg går i kontrolpanel | mus og trykker OK, så er alt, som det
skal være. Men det er altså nødvendigt før end det virker.

I min angst for virus-angrebet fulgte jeg alle punkterne på McAfee's
hjemmeside. Dvs. jeg opdaterede de nyeste vira-definitioner (jeg har engine
4.2.40), kørte STINGER-programmet, og kørte registrerings-fix'et fra
hjemmesiden.

Kan det måske være registrerings-fix'et der er skyld i mine problemer? Og
hvad kan jeg gøre for at overvinde problemet. Der er trods alt lidt
irriterende at skulle genstarte computeren hver time... Undskyld den lange
forklaring, men jeg håber, jeg kan få lidt hjælp.

mvh
Kasper
(enslydende mail også sendt til dk.edb.sikkerhed.virus)



 
 
Peter K. Nielsen (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 28-04-03 22:04


"Kasper Okkels" <okkelsFJERN_DETTE@wanadoo.dk> wrote in message
news:3ead8559$0$24634$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Ca. 1 til 1½ time efter jeg har startet computeren op mister jeg
> forbindelsen til internettet. Jeg har ADSL og TDC siger, at det ser fint
nok
> ud i deres ende af kablet. Jeg får fint forbindelse igen, hvis jeg
> genstarter computeren, men ellers er der ikke hul ud til verden.

jeg havde et lignende problem med TDC og først med ISDN og senere med ADSL
(dog uden forudående virus angreb) Begge gange kæmpede jeg over et år for at
overbevise TDC (her i huset konsekvent benævnt TeleDum) om at der var en
fejl, og at fejlen lå hos dem. De blev ved med at påstå at "alt så fint ud"
men i Begge tilfælde lå fejlen hos TDC. Jeg kan ikke længere huske hvad
fejlen var med ISDN (det ligger flere år tilbage) men med ADSL var det
routeren der var problemet.

Den bedste historie i den forbindelse var engang en såkaldt
"specialuddannet" teknikker skulle ringe mig op på et forudtalt tidpunkt.
han kunne godt se at " et eller andet var galt" for som han sagde: Du har
slet ingen forbindelse. Det kunne jeg ikke forstå, for mens jeg sad og talte
med ham i telefonen sad jeg og surfede. Nej du gør ikke sagde han for det
kan du ikke!!!???? Jo jeg kan sagde jeg. jeg gør det lige nu. Nej det er
umuligt for du har slet ikke nogen forbindelse - det kan jeg se herfra!! Ak
ja jeg gav op i forsøget på at overbevise ham, og det var heller ikke ham
der fandt fejlen.

Peter




Madsen (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 28-04-03 22:41

Kasper Okkels skrev:

> Ca. 1 til 1½ time efter jeg har startet computeren op mister jeg
> forbindelsen til internettet.

Hvilken Windows-version er der tale om?

> Jeg har ADSL og TDC siger, at det ser fint nok ud i deres ende af
> kablet.

Hvad er det for en type ADSL du har?
<http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter>

> (enslydende mail også sendt til dk.edb.sikkerhed.virus)

Til orientering så er der bedre måder at sende et indlæg til flere
grupper på end blot at sende en kopi til hver enkelt, men det kan
du læse mere om på: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kasper Okkels (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Okkels


Dato : 29-04-03 22:18

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns936BF0EF33117.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> Hvilken Windows-version er der tale om?
> Hvad er det for en type ADSL du har?

Styresystemet er Windows 2000 Professional med alt hvad der findes af
opdateringer, og ADSL-forbindelsen er Bredbånd/ADSL 256/128.

> Til orientering så er der bedre måder at sende et indlæg til flere
> grupper på end blot at sende en kopi til hver enkelt, men det kan
> du læse mere om på: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

Taget til efterretning!



Madsen (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-04-03 00:07

Kasper Okkels skrev:

> Styresystemet er Windows 2000 Professional med alt hvad der findes af
> opdateringer, og ADSL-forbindelsen er Bredbånd/ADSL 256/128.

Ok. Når det er Bredbånd, så undrer det mig endnu mere at du mister
forbindelsen, for så er du jo på hele tiden modsat f.eks. NetExpress
hvor du har en opkaldsforbindelse inde i Netværk via Modem som der
skal ringes op med inden du er på nettet.

Har du kigget inde i logbogen? (Start > Kør: eventvwr.msc). Måske
står der et eller andet med at DHCP-serveren ikke har svaret, eller
noget i den stil. Jeg har i fredags og i dag, eller rettere i går,
oplevet udfald på min ADSL-linie som også er ADSL Bredbånd fra
Teledanmark, eller hvad de nu hedder i dag, og i fredags var
meldingen i min logbog noget med at DHCP-serveren ikke havde svaret.
I dag var forbindelsen væk i så kort tid at der ikke kom en melding
i logbogen.

Har du prøvet at spørge de kloge i: <news:tele.internet.adsl> ?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kasper Okkels (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Okkels


Dato : 01-05-03 18:33

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns936DB4D6F866.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> Ok. Når det er Bredbånd, så undrer det mig endnu mere at du mister
> forbindelsen, for så er du jo på hele tiden

Jeg er bange for, at det ikke er TDC, der er skyld i at jeg ryger af. Jeg
har lånt en anden computer, og smækker jeg ADSL-kablet i den, så ser der
ikke ud til at være problemer.

> Har du kigget inde i logbogen? (Start > Kør: eventvwr.msc). Måske
> står der et eller andet med at DHCP-serveren ikke har svaret, eller
> noget i den stil.

Jeg kan ikke umiddelbart se nogle fejl, der relaterer sig til Internet eller
DHCP. Der er dog en masse andre fejl, men ikke nogen ikke også var der før
internettet røg. (Fejlkilderne er: Userenv, Perflib, FtpCtrs og IISInfoCtrs.
Betyder det noget?).

Jeg prøver nu at installere ny driver til netværkskortet. Hvis det ikke
virker, vil det så måske være til nytte at geninstallere Windows?

/Kasper



Kasper Okkels (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Okkels


Dato : 01-05-03 20:52

"Kasper Okkels" skrev i en meddelelse
news:3eb159f4$0$24635$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg kan ikke umiddelbart se nogle fejl, der relaterer sig til Internet
eller
> DHCP.

Der var jeg lige hurtig nok. Der er jo flere valgmuligheder i listen til
venstre. Og ja, der er rigtigt nok en masse problemer med DHCP i
systemloggen. Den første hedder noget med 'Computeren kunne ikke forny sin
adresse fra netværket ... Der opstod følgende fejl: Semaforens
timeout-periode er udløbet'. Dem kommer der en 9-10 stykker af, før der
kommer en fejl: 'Computeren har mistet rettigheden til IP-adressen'. Siger
den information nogen noget?

> Jeg prøver nu at installere ny driver til netværkskortet.

Det hjalp desværre ikke noget at installere ny og opdateret netværksdriver.

/Kasper



Madsen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-05-03 22:44

Kasper Okkels skrev:

> Og ja, der er rigtigt nok en masse problemer med DHCP i
> systemloggen. Den første hedder noget med 'Computeren kunne ikke
> forny sin adresse fra netværket ...

Det har tidligere været et problem på visse centraler hos TDC som
gik ud på at folk ikke kunne få fornyet deres IP-adresse hurtigt
nok, men så vidt jeg er orienteret, så er det vist blevet løst på
langt de fleste centraler. Jeg kan huske at der var snak om det
engang i tele.internet.adsl og jeg har også selv haft problemer
med det på et tidspunkt.

Det er jo så nok bare ikke centralen i dit tilfælde hvis der ikke
er noget galt når du kobler en anden PC til, så det lyder mystisk.

Er Windows stillet til automatisk at opdatere IP-adressen, eller?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ip_automatically.png>

Der skulle også være et problem med at forny IP-adressen i den
første udgave af XP: <http://support.microsoft.com/?kbid=313896>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kasper Okkels (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Okkels


Dato : 03-05-03 22:17

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns936EF15FE131.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> Er Windows stillet til automatisk at opdatere IP-adressen, eller?

Ja, det er den. Jeg afinstallered netkortet og genstartede computeren hvor
så w2k geninstallerede kortet. Og nu ser det ud som om, problemet er løst.
Tak for hjælpen.

Kasper



Madsen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-05-03 22:44

Madsen skrev:

> Der skulle også være et problem med at forny IP-adressen i den
> første udgave af XP: <http://support.microsoft.com/?kbid=313896>.

Og du kører med Win2000 kommer jeg lige i tanke om, så bare glem
ovenstående.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 03-05-03 22:20

Kasper Okkels skrev:

> Jeg afinstallered netkortet og genstartede computeren hvor
> så w2k geninstallerede kortet. Og nu ser det ud som om, problemet
> er løst.

Ok og tak for tilbagemeldingen.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste