Køre et shell program fra en c++ fil
Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 10-05-03 10:04

Hej NG

Jeg sidder med et lille problem. Jeg vil gerne lave et program der kan køre
et andet program med en masse argumenter. Jeg har kigget på exec-pakken og
specielt execv, men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke ... er der
nogen der kan hjælpe, eller har en god henvisning.

Jeg ønker at køre følgende
$ ./client 127.0.0.1 billede.jpg < billede2.jpg

På forhånd tak.
Mvh
Thomas

PS: jeg arbejder under linux ..

Fra : Socketd

Dato : 10-05-03 10:16

On Sat, 10 May 2003 11:04:15 +0200
Thomas Korsgaard <justspamme@sundancekid.dk> wrote:

> Jeg ønker at køre følgende
> $ ./client 127.0.0.1 billede.jpg < billede2.jpg

Måske system("kommando"); er hvad du leder efter?

mvh
socketd

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 11-05-03 10:30

> [...]

> exec-pakken og specielt execv, men jeg kan ikke rigtigt få det til
> at virke ... er der nogen der kan hjælpe, eller har en god

Jeg har anvendt fork og execv til at starte et andet program med nogle
argumenter.

I det følgende bruger jeg execv til at starte f.eks. xterm og igennem
det ssh.

<eksempel>

char *arguments[arg_count];
arguments[0] = shell;
arguments[1] = shell_arg0;
arguments[2] = shell_arg1;
arguments[3] = destination;
arguments[4] = (char *)NULL;

if (execv(arguments[0], arguments)<0)
{
fprintf(stderr, "execve error.\n");
}

</eksempel>

Manual siden for execv forklarer hvordan du skal anvende det. Hvad går
der galt med dit program?

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Fra : Erling Matthiesen

Dato : 17-05-03 10:22

Thomas Korsgaard wrote:
> [...]
> nogen der kan hjælpe, eller har en god henvisning.
>
> Jeg ønker at køre følgende
> $ ./client 127.0.0.1 billede.jpg < billede2.jpg

Hvad med at lave et shell-script?

-Erling