Mail relay test
Fra : Søren Reinke

Dato : 15-05-03 00:07

Hejsa

Er der nogen der kan huske URL'en på det danske site der kan udføre test af
en's SMTP server for at se om den tillader relaying.

Hilsen Søren

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-05-03 00:24

<http://ordb.org/>

--
Jacob - www.bunk.cc
Support bacteria -- it's the only culture some people have!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-05-03 00:45

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

><http://ordb.org/>

telnet relay-test.mail-abuse.org

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-05-03 09:43

Lars Kim Lund wrote:

> telnet relay-test.mail-abuse.org

Hvordan bruger man den ?

/Søren

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-05-03 17:16

"Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> wrote:

>Hvordan bruger man den ?

Prøv at køre kommandoen på den maskine der er mail-server.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-05-03 17:22

Lars Kim Lund wrote:

> Prøv at køre kommandoen på den maskine der er mail-server.

Hehe, tak for sparket i den rigtige retning :)

Hilsen Søren

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-05-03 17:24

Lars Kim Lund wrote:

> Prøv at køre kommandoen på den maskine der er mail-server.

Øv bøv, test #11 ser ud til at fejle :(
Når den laver:

Kender du en god måde at forhindre dette på, jeg har ledt lidt rundt på
google osv, men jeg har ikke kunne finde noget endnu :(

Hilsen Søren

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-05-03 17:54

"Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> wrote:

>Kender du en god måde at forhindre dette på,

Uden at du har fortalt hvilken MTA du benytter?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-05-03 17:54

Lars Kim Lund wrote:

> Uden at du har fortalt hvilken MTA du benytter?
Ups sorry.

Det er qmail i kombination med vpopmail

/Søren

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-05-03 09:43

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> <http://ordb.org/>

Tak for tippet, men er det forstået korrekt, at man bliver listet i en af de
databaser hvis ens server er open for relay ?

Jeg er ikke interesseret i at blive blacklistet, jeg vil bare gerne havde
undersøgt om mit system er sat godt nok op, og hvis det ikke er skal det
selvfølgelig rettes.

Hilsen Søren

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-05-03 11:58

> Tak for tippet, men er det forstået korrekt, at man bliver listet i en af de
> databaser hvis ens server er open for relay ?

Ja, hvis du har et åbent relay, så havner du i relays.ordb.org.

> Jeg er ikke interesseret i at blive blacklistet, jeg vil bare gerne havde
> undersøgt om mit system er sat godt nok op, og hvis det ikke er skal det
> selvfølgelig rettes.

Du kan altid bede om en ny test af et system der er på listen. Den vil
typisk foregå indenfor et par minutter, og en time senere er du væk
fra listen igen.

Der sker altså ikke så vildt meget ved at blive listet, det er let at
komme af listen igen. Samtidig fortæller de headere du kan se på siden
(og den mail du som postmaster bør modtage, hvis din server er et
åbent relay) hvordan mailen er sluppet igennem dit system.

--
Jacob - www.bunk.cc
Short people get rained on last.

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-05-03 13:13

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> (og den mail du som postmaster bør modtage, hvis din server er et
> åbent relay) hvordan mailen er sluppet igennem dit system.

Okay jeg takker for forklaringen

Har du styr på hvordan man beskytter sit system mod relaying, hvis det
skulle vise sig min nye server er åben.

Jeg bruger qmail + vpopmail

Hilsen Søren

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-05-03 16:16

"Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> writes:

> Har du styr på hvordan man beskytter sit system mod relaying, hvis det
> skulle vise sig min nye server er åben.

Ja, så længe du bruger Postfix som mailserver.

> Jeg bruger qmail + vpopmail

Jeg bruger ikke Qmail af flere forskellige årsager.

Der er links til hvordan man sikrer sin mailserver i FAQ'en på
<http://ordb.org/>. Check den først.

--
Jacob - www.bunk.cc
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 18:13

In dk.edb.netvaerk, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> says...
> Ja, så længe du bruger Postfix som mailserver.

Formerly known as IBM Secure Mailserver

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen