forstyrelser over netværk
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 14-05-03 16:00

Jeg hat 2 PC forbundet med en router Link 604 som også forbinder til nettet.
Når min kone sidder og spiller på Win 98, og sidder og lavet et eller andet
på Win XP pro, sker det ofte at hendes spil forstyrres af XPen, hvad kan det
skyldes? Er det måske nødvendigt at afbryde netværket for at være uden
forstyrrelser? Når det sker kan jeg se lamperne blinker i routeren, så der
er ingen tvivl om at det er den vej det sker?
Gunnar

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-05-03 18:15

Gunnar Grooss wrote:
> [...]
> og lavet et eller andet på Win XP pro sker det ofte
> at hendes spil forstyrres af XPen, hvad kan det skyldes?

Hvordan forstyrres?
- Hvad sker der?

> Er det måske nødvendigt at afbryde netværket for at
> være uden forstyrrelser?

Nej, det er det ikke.

> Når det sker kan jeg se lamperne blinker i routeren,
> så der er ingen tvivl om at det er den vej det sker?

Hvad sker der da?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-03 19:20

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote:

> [...]
>på Win XP pro, sker det ofte at hendes spil forstyrres af XPen, hvad kan det

Mon ikke du har en delt disk og/eller printer - Det lyder som om den
ene computer arbejder på den anden's harddisk ?!?!

<MLR>

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 15-05-03 07:49

> Mon ikke du har en delt disk og/eller printer - Det lyder som om den
> ene computer arbejder på den anden's harddisk ?!?!
>
> <MLR>
Hej
Det er helt korrekt, jeg har delt printer, men den er slukket når der ikke
lige skal udskrives, men jeg har delte diske på begge maskiner, det er da
væsentlig derfor jeg har netværk. Det der sker er at spillet pludselig
bliver afbrudt og må starte forfra. Sidst jeg havde problemet, sad jeg og
læste nyhedsgrupper, og konen spillede, nyhedsgrupperne er kun hentet hjem
på min maskine, så jeg mener ikke at jeg har noget på den anden, det er også
til at leve med, bare jeg når at lukke ørene, for det er altid hende det går
ud over. Men jeg vil altså gerne selv bestemme hvad maskinerne skal lave
Gunnar

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-03 08:45

Gunnar Grooss wrote:

> Det der sker er at spillet pludselig bliver afbrudt og
> må starte forfra. Sidst jeg havde problemet, sad jeg
> og læste nyhedsgrupper, og konen spillede

Jeg kan ikke forestille mig at det skyldes din computer.
Findes der en fejllog i Windows98, som i XP?

I XP findes den i Kontrolpanelet og hedder Logbog,
i denne kan man nemlig tit se årsagen til fejl.

Fra : EH-Fniller

Dato : 15-05-03 10:32

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Jeg kan ikke forestille mig at det skyldes din computer.
> Findes der en fejllog i Windows98, som i XP?
>
> I XP findes den i Kontrolpanelet og hedder Logbog,
> i denne kan man nemlig tit se årsagen til fejl.

til win98.... hedder det ikke dr. watson?

er lidt nysgerrig her oxo.

EH

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 15-05-03 18:10

> til win98.... hedder det ikke dr. watson?
nej det to forskælige ting

> er lidt nysgerrig her oxo.
sådan lære man også nye ting

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-05-03 16:04

> [...]

>lige skal udskrives, men jeg har delte diske på begge maskiner, det er da

Problemet må ligge enten i printeren eller de delte diske - Men det er
svært at gennemskue når man ikke sidder ved maskinen.

> [...]
>havde problemet, sad jeg og læste nyhedsgrupper, og konen spillede,
>nyhedsgrupperne er kun hentet hjempå min maskine, så jeg mener ikke

Nu skriver du ikke hva' det er konen spiller - Men principielt ku'
spillet eller dele af det, jo ligge på din maskine, og derfor blive
påvirket når du arbejder på den

Eller måske spiller nu over nettet, og det blokerer du med mega-news
download ?!

<MLR>

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 15-05-03 18:07

> [...]
> væsentlig derfor jeg har netværk. Det der sker er at spillet pludselig
> bliver afbrudt og må starte forfra. Sidst jeg havde problemet, sad jeg og

i windows XP er der en funktion som gøre at den automatisk "kigger" rundt
på netværk efter file og printer shares, så måske der det denne som forstyre
din windows 98 pc'er en gang i mellem.... bare et gæt

du slår det fra ved at trykke på:
Start -> Instillnger -> Kontrol panelet -> Mappeinstillinger
og vælger du fanblad "vis" og nede på listen finder du punktet
"søg automatisk af netværksmapper og -printer" som du skal fjerne fluebenet i

Thomas Bøjstrup Johansen
http://home1.inet.tele.dk/tooms/
--------------------------------

Subscribe to http://www.KbAlertz.com and get notified every time Microsoft publishes new Knowledgebase or Support articles

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 16-05-03 18:43

> [...]
> og vælger du fanblad "vis" og nede på listen finder du punktet
> "søg automatisk af netværksmapper og -printer" som du skal fjerne

Hej
Selv et gæt kan måske være rigtigt. Jeg har nu fulgt dit forslag og fjernet
krydset, og foreløbig går det uden problemer, men da det ikke har været
konstant skal der nok gå lidt tid før jeg tror det er væk, men foreløbig
tak.
Gunnar