ingen netadgang
Fra : Nfu

Dato : 12-05-03 07:44

Windows 98
Jeg kan pinge løs på LAN, og jeg kan også pinge mine DNSer. Min browser
(IE5) viser fint lokale hjemmesider, og jeg har været gateway, tcp/ip, DNS
osv. indstillinger igennem . . . jeg har 12 maskiner på nettet, men to af
dem gør vil ikke på nettet, selvom de også kan pinge løs ud på nettet . . .
.. ?

Any ideas?

/ml

Fra : jens

Dato : 12-05-03 13:13

"Nfu" <nfuansatte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem gør vil ikke på nettet, selvom de også kan pinge løs ud på nettet . .
..
> . ?

Hvilke ipèr har de 2 ?
Er der en firewall på dem ?
er der en router mellem lan og wan ?

mvh jens

Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-05-03 17:48

Det har jeg også bøvlet med !

Hvis man går i egenskaber for Lanforb..> General> prducol > opret.
Så får du NV-link. Virker på mine maskiner som kører internet gennem en
anden pc.
De kører godt nok XP, så det er jo ikke sikkert det findes i 98.

KLIP

Fra : jens

Dato : 12-05-03 20:50

"Allan / Kolding" <allan.bruhn@VÆKstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden pc.
> De kører godt nok XP, så det er jo ikke sikkert det findes i 98.

Men det er ikke den bedste måde at gøre det på.

mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-05-03 17:57

On Mon, 12 May 2003 08:44:07 +0200, "Nfu" <nfuansatte@mail.dk>
wrote:

> [...]
> dem gør vil ikke på nettet, selvom de også kan pinge løs ud på nettet . . .

Lav følgende fra en kommandolinie (A.K.A. "DOS-prompt") på en af
de maskiner, der ikke virker:
tracert www.tv2.dk > tracert.log
og send så output her til gruppen.

Hvad har du imellem de 12 maskiner og Internet? En switch plus en
router? Eller en firewall? Hvilke mærker og typer?

-A