3 computere koblet til webspeed.
Fra : Ladycatwoman

Dato : 11-05-03 17:34

Ifølge Webspeed support kan det lade sig gøre at have 3 computere koblet til
samme modem v.h.a 1 alm. ip adr., 1 ekstra ip og en switch.
Det virker bare ikke.
2 computere virkede fint, men den tredje vil ikke koble på nettet.-

Har webspeed stukket mig en løgn, eller ???

Det er de to computere, der logger på først, der får forbindelse.

2 af computerne kører XP Pro og den sidste 2000 Pro.

Med venlig hilsen Ladycatwoman

Fra : Klitgaard

Dato : 11-05-03 17:40

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det virker bare ikke.
> 2 computere virkede fint, men den tredje vil ikke koble på nettet.-

Nej du dkal ha' en router. Hvis du kører switch skal hver PC ha' sin egen
ip.

--
- Klitgaard
"Jeg er allergisk overfor alkohol og narkotika. Jeg får udslag i form af

Fra : Ladycatwoman

Dato : 11-05-03 18:02

> Nej du dkal ha' en router. Hvis du kører switch skal hver PC ha' sin egen
> ip.

Kan det lade sig gøre at få en ekstra ekstra ip hos webspeed, nogen der ved
det? Det er jo en lidt dyr fornøjelse at få en router.

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-05-03 18:13

Ladycatwoman wrote:

> Kan det lade sig gøre at få en ekstra ekstra ip hos webspeed, nogen
> der ved det? Det er jo en lidt dyr fornøjelse at få en router.

http://tdckabeltv.dk/?UniversID=617 sez:
"Med WebSpeed har du to muligheder for sætte dit private netværk op: Én
ekstra offentlig, dynamisk IP-adresse eller en router."

Du kan få en router til 383 kr
(http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674617896) - det
kan man næppe kalde dyrt - du sparer samtidigt de 10 kr. pr måned il din
nuværende extra IP.

/Chr

Fra : Ladycatwoman

Dato : 11-05-03 18:38

> [...]
> kan man næppe kalde dyrt - du sparer samtidigt de 10 kr. pr måned il din

Mht. den ekstra IP, så har vi den, men det hjælper altså ingenting, når den
tredje computer skal på.
TDC siger så, at det burde være nok, men hvad gør vi så galt?

Mht. den router, er det vel næppe sikkert, at den kan køre sammen med
webspeed. Den de sælger koster 1300 og kan så koble 4 computere til.

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-05-03 18:58

Ladycatwoman wrote:

> Mht. den ekstra IP, så har vi den, men det hjælper altså ingenting,
> når den tredje computer skal på.

Nej - du har kun 2 ledige adresser - DHCP-serveren hos din udbyder tildeler
ikke adresser til flere end 2 adresser, så den 3. KAN ikke komme på.

> TDC siger så, at det burde være nok, men hvad gør vi så galt?

I gør intet galt. Jeg tror, at der er en misforståelse mellem dig og TDC.

> Mht. den router, er det vel næppe sikkert, at den kan køre sammen med
> webspeed. Den de sælger koster 1300 og kan så koble 4 computere til.

Kan desværre ikke huske Webspeed-produktet så godt, men enten forbinder du
"direkte" eller også gør du det gennem en PPPOE-klient. Jeg ved ikke om den
i mit link har PPPOE - men ellers er alternativet at ryste op med en 50'er
mere og købe en D-Link 604. Den understøtter OGSÅ PPPOE - og så GARANTERER
jeg dig, at du kan komme på.

/Chr

Fra : Morten Christensen

Dato : 11-05-03 20:55

Christian Mygind wrote in mail, at 11-05-03 19:57:

> Kan desværre ikke huske Webspeed-produktet så godt, men enten forbinder du
> "direkte" eller også gør du det gennem en PPPOE-klient. Jeg ved ikke om den
> i mit link har PPPOE -

Det gør den. Jeg har forbindelse til NetExpress (PPPoE) gennem en Trend
TW100-S4W1CA ligenu.

Morten Christensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-05-03 21:05

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> wrote in message

> [...]
> mere og købe en D-Link 604. Den understøtter OGSÅ PPPOE - og så GARANTERER

Den gør det jo bare "direkte" koblet direkte på det offenlige Internet,
gemmem den tildelte IP adresse.. Så man skal bare have en ethernet <->
ethernet router..

men et D-link købes der da flittigt af, så mon ikke det skal være en sådan?
Selve softwaren i routeren kan vist også ret meget

Fra : P og T

Dato : 11-05-03 22:10

> men et D-link købes der da flittigt af, så mon ikke det skal være en
sådan?
> Selve softwaren i routeren kan vist også ret meget

Hej

Jeg har sat 3 Trendnet routere og en enkelt D-link router op på Webspeed og
Esenet (Det samme som webspeed), og begge modeller kører fortrinligt. Begge
virker med standard konfigurationen umiddelbart. For mig ser det også ud som
om de to modeller stort set kan det samme.

Per

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-05-03 16:38

Ladycatwoman wrote:

> Kan det lade sig gøre at få en ekstra ekstra ip hos webspeed, nogen
> der ved det? Det er jo en lidt dyr fornøjelse at få en router.

Det har jeg lige søgt på til hjemmebrug via nettet, intercon data i
Roskilde har en 3-com som ser interessant ud, budget ca. DKK 500, lokal
DHCP og NAT, dvs. en vis grad af firewall funktionalitet.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *

Fra : Jens Gydesen

Dato : 11-05-03 21:45

Hej

Jeg kører i øjeblikke 3 PC'er på Webspeed, med Trend TEW-311BRP wireless
router og kun en IP adresse.

Det kører fint.

Mvh Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-05-03 22:10

"Jens Gydesen" skrev i en meddelelse
> Jeg kører i øjeblikke 3 PC'er på Webspeed, med Trend TEW-311BRP
wireless
> router og kun en IP adresse.
> Det kører fint.

Ja - når du har en router er der ingen problemer - det er det
spørgeren mangler.

Som andre har nævnt, så kan man ikke have flere PC'er på samtidig end
der er ip-adresser.

Men en router kan forbinde 1 ekstern IP til mange interne ip'er.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 12-05-03 17:54

> [...]
>
> Det er de to computere, der logger på først, der får forbindelse.
>
> 2 af computerne kører XP Pro og den sidste 2000 Pro.

Du kan sætte to netkort i den ene og så dele internettet via den.

--
mvh Rasmus

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-05-03 16:42

Rasmus Ladekjær Pedersen wrote:

> [...]

For en ordens skyld: deres udsagn som refereret er vås.

> Du kan sætte to netkort i den ene og så dele internettet via den.

Ja. Men budgettet for en hardware-dimmer med NAT og dermed også en vis
rimelig grad af firewall-funktionalitet er som sagt under DKK 500. En
ekstra tændt computer bruger ca. lige så meget strøm som et køleskab (60
watt i gennemsnit over længere tid.

Fra : Ladycatwoman

Dato : 15-05-03 22:00

> [...]
>
> Det er de to computere, der logger på først, der får forbindelse.
>
> 2 af computerne kører XP Pro og den sidste 2000 Pro.

Har nu købt en router og det fungerer perfekt. Alle computere er nu på
internettet. Dog er der lidt problemer med filoverførsel se evt. ovenstående
indlæg.
Tak for hjælpen til alle.

Med venlig hilsen Ladycatwoman