større Linksys netværk ?
Fra : non

Dato : 09-05-03 19:18

Hej NG !

Jeg har invisteret i lidt linksys udstyr, for at opbygge et " større "
netværk.
Udstyret er som følger:
WRT54G trådløs router / 4 port switch
WAP54G Access point
BEFSR81 8 ports router / switch

Mit spørgsmål går på, om det er muligt at opnå radio kontakt i mellem mit
access point og min trådløse router, så de " ser " hinanden uden et kabel.
Jeg har lavet et 172.16.*.* netværk som mine 6 boxe kører på , men har også
et par laptops som skulle på, men helst på et 172.28.*.* netværk
Jeg er koblet op mod Internettet via en BB løsning, og har her en fast GW,
og faste DNS'er jeg skal' bruge. Alle maskiner skal kunne komme på
Internettet.

Foreslag til en holdbar løsning, med ovenstående udstyr er meget velkomene.

Med venlig hilsen og på forhånd tak.

Michael.

Fra : Troels Jensen

Dato : 09-05-03 23:47

"non" <non@non.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG !
>
> Jeg har invisteret i lidt linksys udstyr, for at opbygge et " større "
> [...]

Du har da fået købt ind til hele sommeren og næste vinter med.......

Hvad skal du med

- 2 routere
- 2 switches og
- 2 trådløse accesspoints

til ialt 8 maskiner?

m.v.h.
Troels

Fra : non

Dato : 10-05-03 00:39

Hej Troels !

Jeg vil opbygge et rigtigt DMZ, og kører på to forskellige netværk over lang
afstand.
Nogle boxe skal være kablet og andre skal være trådløse, og de maskiner jeg
til start nævnte bliver udbygget senere til nogle flere.
Har du nogle gode ider , så sig endelig til.

Hilsen Michael.