Alternativ til VNC - Remoteværktøj søges
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 09-05-03 18:31

Hej!

Jeg synes ikke at VNC kører optimalt mellem mine 2 Windows XP maskiner.

Hvad findes der af alternativer? Ikke nødvendigvis freeware.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 18:50

"Morten Brynjolf" <morten@mitefternavnher.nu> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg synes ikke at VNC kører optimalt mellem mine 2 Windows XP
maskiner.

> Hvad findes der af alternativer? Ikke nødvendigvis freeware.

Pcanywhere fra Symantec. Laplink er der vist også noget der hedder.

Fra : John

Dato : 09-05-03 19:00

> Jeg synes ikke at VNC kører optimalt mellem mine 2 Windows XP maskiner.

Det synes jeg bestemt heller ikke - skærmopdateringen er langsom og
tastaturet er ikke så godt understøttet.

> Hvad findes der af alternativer? Ikke nødvendigvis freeware.

Når det nu ikke behøver være freeware, så vil jeg anbefale NetOP. Det er som
at være der selv og tastaturet opføre sig som du var på maskinen. Dvs. hvis
du trykker CTRL+ESC, får du Start menuen på den maskine du fjernstyre og
ikke på din lokale maskine. Endvidere er der noget autoscroll funktion der
gør, at hvis du køre musen rundt (og skærmbilledet ikke kan være på én
side), så følger skærmbilledet automatisk med ned - det er nemmere end at
man selv skal køre siden ned vha. scrollbaren ude i siden.

Over internet køre hastigheden også upåklageligt (omend det "kun" er testet
på en 2Mbit linie begge veje).

John

Fra : Steen Hansen

Dato : 09-05-03 23:19

On Fri, 09 May 2003 17:30:56 GMT, Morten Brynjolf
<morten@mitefternavnher.nu> wrote:

> [...]
>
>Jeg synes ikke at VNC kører optimalt mellem mine 2 Windows XP maskiner.
>
>Hvad findes der af alternativer? Ikke nødvendigvis freeware.

Hvis begge maskiner er Windows XP, hvorfor så gå over åen efter vand.

Brug "Remote desktop connection" som er indbygget i Windows XP.

I forhold til VNC og Damware, så kører det utrolig hurtigt og stabilt.
Er nemt. Du skal bare huske at tillade remote i "system, faneblad
remote".

Der findes et lille program "Remote shut down" som du bør installere
så du kan lave remote reboote eller shut down.

Hvis det til privat brug, kan jeg ikke se grund til at købe. Er det
til system administration - professionelt, ville jeg overveje DameWare
som supplement. DamewWare kan ufattelig mange ting som gør hverdagen
lettere.

Steen