ULTRA DMA
Fra : Visitors

Dato : 25-03-01 20:27

hvordan ved man om ens cdrom eller brænder understøtter ultra dma.
Jeg ved så meget,at inde i system kan man sætte et flyeben i et vindue og
hvis det også er i ruden efter at man har genstartet computeren,skulle det
understøtte det.
MEN KAN MAN REGNE MED DET.????

hilsen frank.!

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 26-03-01 00:19

> [...]
> hvis det også er i ruden efter at man har genstartet computeren,skulle det

Det skal jeg ikke kunne svare dig på , men hvis du henter PowerDVD 3.0
"trial" på nettet og installerer, så tilbyder den at slå det til, og ved
næste genstart, siger den hvilke enheder den har haft held til at aktivere
det på !

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-03-01 00:50

Hej Frank

DMA:
I Kontrolpanelet/system kan du nogengange slå DMA til eller fra.
Hvis du kan sætte et flueben og det er der når computeren er genstartet og
hvis drevet virker som det skal, så har enheden DMA. Ja den er god nok.
Men !
Har du et mobo med VIA chipset er forholdene lidt anderledes, idet du skal
køre et DMATOOLS program for at enable/disable DMA.

UltraDMA:
Mig bekendt er der ingen brændere der har UltraDMA, bortset fra Plextors 12x
og 16x der har det som en udokumenteret feature. I USA tør Plextor godt
sige, at deres 16x har UDMA, men i Europa siger de nej.

Jeg er faktisk i tvivl om der er nogen CD-rom drev der er UDMA. Jeg tror det
ikke!

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Visitors <love@popme.dk> skrev i en

Fra : Ove Kristensen

Dato : 26-03-01 20:57

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige, at deres 16x har UDMA, men i Europa siger de nej.
>
> Jeg er faktisk i tvivl om der er nogen CD-rom drev der er UDMA. Jeg tror

Jeg har lige solgt et AOpen 52x - det kan køre UDMA ved at man sætter en
ekstra jumper, så det findes, men som Michael så rigtig siger, så er der
ikke mange Cd-rom
drev der har UDMA.
Med Venlig Hilsen
Ove K.