TRENDnet TEW-311BRP driller helt vildt
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-05-03 16:58

Jeg har forgæves forsøgt at få subject til at fungere, men det driller
gevaldigt.

Jeg har gjort følgende:

Jeg har sat access pointet op via mit eget access point med en krydset
kabel fra en af Ethernet portene i mit D-Link til en af Ethernet portene
i TRENDnet'en. Så har jeg sat et almindeligt straight kabel fra
TRENDnet'en til min computer.

Jeg kan sagtens få forbindelse til TRENDnet'en både trådløst og via
kabel og dermed konfiguere TRENDnet'en. Dén har jeg sat til at køre
DHCP.

Jeg kan pinge både mit eget access point samt TRENDnet'en.

Imidlertid kan jeg ikke komme ud af huset.

Det forstår jeg ganske enkelt ikke.

Ideer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Gydesen

Dato : 03-05-03 17:20

Hej

I sidste uge satte jeg også en router som din op.
Jeg kunne heller ikke komme ud af huset. Kun når jeg kørte direkte mellem PC
og kabel-modem.

Jeg fik at vide at serveren (TDC- kabelnet severen) ikke kan skifte til en
anden TCP/IP adr. før der er gået en time efter den sidste opkobling.

De jeg prøvede dagen efter gik det smertefrit, dog måtte jeg slette min
registrering ved TDC og oprette en ny, men uden problemer.

Måske det er noget af det samme du er op imod.

Mvh Jens

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-05-03 08:46

Jens Gydesen <j.gydesen@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote:

> I sidste uge satte jeg også en router som din op.
> Jeg kunne heller ikke komme ud af huset. Kun når jeg kørte direkte mellem PC
> og kabel-modem.

Det er en CyberCity løsning med en Cisco 677. Den kan ikke fjernes.

> Jeg fik at vide at serveren (TDC- kabelnet severen) ikke kan skifte til en
> anden TCP/IP adr. før der er gået en time efter den sidste opkobling.

Access pointet sidder efter routeren.

> De jeg prøvede dagen efter gik det smertefrit, dog måtte jeg slette min
> registrering ved TDC og oprette en ny, men uden problemer.
>
> Måske det er noget af det samme du er op imod.

Jeg tror mere at det er et problem at der er 2 routere på på en gang.
Jeg skal have slået hele router funktionen fra i TRENDnet'en, så den
bare virker som access point, men det kan jeg ikke finde ud af.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Calle.

Dato : 03-05-03 18:04

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> DHCP.
>
> Jeg kan pinge både mit eget access point samt TRENDnet'en.
>
> Imidlertid kan jeg ikke komme ud af huset.

Sluk for din ADSL i min. 1 time. så "glemmer" TDC hvad der har været
tilsluttet, så sæt din router på, og prøv igen.

--
Calle

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-05-03 08:46

Calle. <Calle@fjernjyde.dk> wrote:

> Sluk for din ADSL i min. 1 time. så "glemmer" TDC hvad der har været
> tilsluttet, så sæt din router på, og prøv igen.

Det er en CyberCity løsning. Låser de MAC adressen ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Calle.

Dato : 04-05-03 12:30

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Det er en CyberCity løsning. Låser de MAC adressen ?

Aner det ikke, men du kan da prøve

--
Calle