problem med D-LINK DI-604
Fra : Mikael L

Dato : 01-05-03 16:39

Hej
Jeg har fået et problem med en helt ny DI-604 efter jeg havde fået det til
at virke med 2 computere sluttet til routeren var jeg inde i opsætningen af
firewall i routeren og der skrev jeg de porte og ip adresser som der stod om
under help. Jeg må på en eller anden måde fået skrevet det et forkert sted
fordi nu kan jeg overhovedet ikke komme i kontakt med routeren! Jeg har
prøvet at resete routeren i 10 sek. som der står på D_LINKs hjemmeside. Er
der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kommer videre
Tak
Hilsen Mikael

Fra : jens

Dato : 01-05-03 16:51

"Mikael L" <majmik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet at resete routeren i 10 sek. som der står på D_LINKs hjemmeside. Er
> der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kommer videre

Find din kvitterring og returner den.

mvh Jens

Fra : Chresten Klit

Dato : 01-05-03 17:34

Hvis du vil udføre reset af routeren, skal du afbryde strømmen til routeren,
holde resetknappen inde med en clips eller lign., tilslutte strømmen igen,
mens du stadig holder resetknappen inde. Nu vil lanportene blinke på skift,
og når lan 1 lyser, skal du slippe resetknappen.

Ovenstående forklaring har jeg selv modtaget fra D-Links udmærkede, gratis
hotline (tlf. 72274200, alle hverdag kl. 8-20).

Mvh. Chresten.

Fra : Michael Rosengaard

Dato : 01-05-03 17:38

Jeg har haft 3 af disse routere.

Alle tre var defekte med lignende problem.

Som en anden skrev - returner den og køb en anden type.

Michael Rosengaard

Fra : Louise & Jesper

Dato : 01-05-03 21:13

Hmm tre defekte så er min sikkert osse defekt. Jeg kan fint bruge den til
internet etc, men somme tider kan jeg ikke connecte til den, og ved reset
blinker dioderne ikke som ellers beskrevet - øv øv. Iøvrigt virker det
tilfældigt hvilken password dialog den vælger (windows standard, eller en
fancy d-link type), og om der overhovedet kommer een!

Iøvrigt har jeg læst et sted at netop d-link 604 skulle have et problem med
port forwarding. Det er ikke lykkedes mig med denne router at få to
computere på lan til at spille Age of Empires II The Conquerors via gaming
zone.

Nogen forslag til hvilken router vi så skal anskaffe os i stedet - Linksys
synes et godt bud - anyone??

Fra : Per Thrane

Dato : 02-05-03 17:20

Jeg har lige købt Linksys sx41 modellen og den køre rigtig godt. Den er
rimelig hurtig med 5 computere på.

Fra : jens

Dato : 02-05-03 18:06

"Louise & Jesper" <abc@def.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm tre defekte så er min sikkert osse defekt. Jeg kan fint bruge den til
Klip......
Jeg havde 2 som var defekte.

> computere på lan til at spille Age of Empires II The Conquerors via gaming
> zone.

Lige netop det spil står i listen på en Level One router.
Level one er dyrere end de billigste man kan få, til gengæld nem at omgås.
(og den fås med printserver for 100kr ekstra, det er en god ting)

> Nogen forslag til hvilken router vi så skal anskaffe os i stedet - Linksys
> synes et godt bud - anyone??

Level One.
Surecom er lidt billigere.
Topcom i Bilka er nok billigst, men en udemærket router, hvis man ikke
kræver en smart opsætnings side for den er de ikke sluppet så heldigt fra.

mvh Jens

Fra : Louise & Jesper

Dato : 02-05-03 19:57

> Lige netop det spil står i listen på en Level One router.

Altså i listen over spil som Level One routeren understøtter?

> Level one er dyrere end de billigste man kan få, til gengæld nem at omgås.
> (og den fås med printserver for 100kr ekstra, det er en god ting)

Tjaa selv 500 kr ekstra havde været billigt hvis det så bare havde virket,
hehe...

Jeg kan ikke rigtig forstå hvad det så er Level One routeren kan, som min
d-link ikke kan?? Portforwarding er jo understøttet..

Hilsen Jesper

Fra : jens

Dato : 02-05-03 23:38

> Altså i listen over spil som Level One routeren understøtter?

Lige det spil er lagt ind i level one fra fabrikken.
Den kan så vælges enabled eller eller man kan lade være, tror egentlig det
mest er for at vise hvrdan indstillinger skal laves for der kan sagtens
laves flere spil.

> [...]
>
> Jeg kan ikke rigtig forstå hvad det så er Level One routeren kan, som min
> d-link ikke kan?? Portforwarding er jo understøttet..

Næe, Level One og DI604 kan det samme bortset fra at der i level one også er
:
5 gruppper som lan pcèr kan sættes ind i
Internet kan tillades eller blokeres, eller delvist tillad/blokeres pr
gruppe....
Man kan desuden sætte frk klokken til at bestemme om en gruppe er tilladt
net adgang eller ej, inden for 2 tids perioder pr døgn.

Der kan komme en mail som viser hvilken webside en en lan pc har besøgt,
websiden vist som www . besøgt .com , lan pcèn vist som 192.168.1.75 hvis
det er det den hedder., loggen viser også hvis en lan pc er nægtet at se
siden.
Man kan url filtrere.

Man kan slå opsætning via Upnp fra.
Alle standard server porte står i virtual server listen, man skal bare vælge
ftp, mail, web eller ras, derefter vælge lan pc og enable den. nemt.

Man kan nemt lave flere virtuelle servere.
Man kan indsætte flere DNS server og ikke bare nøjes med de to som ens
udbyder lige synes er de rigtige. (2 ekstra er der plads til)

Det var mulighedderne i øverste halvdel af punkterne.
Det er muligt en DI604 kan det også, men ikke på en så nem måde.

Desuden er der jo så i min level one en printserver, det er en god ting ikke
at have en maskine til at stå og brumme for at knægten kan skrive sine
screenshots ud hele weekenden. (tx1403 modellen er 150kr dyrere end en tx
1402 uden printserver.)

Nederste halvdel af siden indeholder samme funktioner som DI604 med mac
conntrol, dyndns mulighed, routing og andet, men level one er Meget nemmere
at sætte op, overskue, og forstå meningen med de forskellige punkter.

Feks. består "DoS firewallen" af 7 felter man kan enable eller lade være at
enable: respond to icmp, allow ipSEC, alow pptp, allow l2tp og enable dos
firewall.
No hokus pokus men det virker.
Så skal man lige angive hvor hurtig en forbindelse man har så kan den selv
bestemme hvor mange samtidige conects den kan håndtere.
Det er lidt fikst.
og lan port 1 har en knap så den kan blive en straight eller uplink port.
Og reset betyder reset.............

Er det grunde nok til at give 900 kr for en router ?

mvh Jens

Fra : Louise & Jesper

Dato : 03-05-03 10:28

> [...]
> mest er for at vise hvrdan indstillinger skal laves for der kan sagtens

Ditto for dlink. Gaming Zone er lagt ind i en liste i routeren. Der sker
blot det at den kopierer port indstillingerne til Gaming Zone i port
felterne, som om man selv havde indtastet dem. Det er helt fint og
overskueligt.

> Alle standard server porte står i virtual server listen, man skal bare
vælge
> ftp, mail, web eller ras, derefter vælge lan pc og enable den. nemt.

Ditto for dlink, forskellige porte videresendes til destinationen valgt
under virtual server, så man kan lade een computer være webserver, og en
anden evt være ftp server etc..

> [...]

> at have en maskine til at stå og brumme for at knægten kan skrive sine
> screenshots ud hele weekenden. (tx1403 modellen er 150kr dyrere end en tx

Ja, det må være rart - og pengene værd. TX1403 siger du, jeg må lige check
indkøbs mulighederne. Desværre fører de ikke Level One hvor jeg for nyligt
købte den noget ustablile dlink. Ej heller har jeg kunnet finde Level One på
edbpriser under netværk, men goggle finder mange hits i tyskland. Mon den
ikke er så udbredt i Danmark?

> Og reset betyder reset.............

Hehe, det var rart!

> Er det grunde nok til at give 900 kr for en router ?

Hvis den gør det muligt at spille Conquerors med to computere i samme spil
på dit lan så er den sin vægt værd i guld.. (er den tung?)

Tak for de lange kommentarer

Hilsen Jesper

Fra : jens

Dato : 03-05-03 11:20

"Louise & Jesper" <spam@me.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Ditto for dlink, forskellige porte videresendes til destinationen valgt
> under virtual server, så man kan lade een computer være webserver, og en

Svjh skal du i DI604 indtaste port og ip udfra en "standard portliste" ,
her skal den bare enables og vælges pc, men sådan er næsten alt lavet.

> [...]

> edbpriser under netværk, men goggle finder mange hits i tyskland. Mon den

Jo den er.
Man skal bare finde den hos de små pc butikker rundt omkring efter at Bilka
har droppet level one til fordel for Topcom.

Level One er de blå kasser med en sky som Bilka havde netkort i engang.
Men du kan da svinge ind på http://www.scidata.dk/ som bor i Vejle.
Eller dem du plejer at få fra kan vel få en hjem.

>[........]
> Hvis den gør det muligt at spille Conquerors med to computere i samme spil
> på dit lan så er den sin vægt værd i guld.. (er den tung?)

Jeg er ikke sikker på hvilket spil Conquerors du tænker på, men knægten og
hans kammerat og jeg spiller tit Red Alert og Yuri over nettet samtidig på
hver sin maskine.
Ingen problemer, og jeg har ikke pillet i routeren for at få den til det.

Og nej, den er ikke særligt tung, den bliver heller ikke varm, så den
kræver ikke branddøre i skabet som den står i.

mvh Jens

Fra : Per Thrane

Dato : 08-05-03 04:40

Linksys

Linksys ser godt ud og kører godt. Jeg har ikke fortrudt.

> Topcom i Bilka er nok billigst, men en udemærket router, hvis man ikke
> kræver en smart opsætnings side for den er de ikke sluppet så heldigt fra.

3Com netkort og TopCom køre ikke godt sammen, så hvis man har 3com netkort
er det bedst at holde sig fra TopCom

Fra : Louise & Jesper

Dato : 02-05-03 20:30

> [...]
>
> Ovenstående forklaring har jeg selv modtaget fra D-Links udmærkede, gratis
> hotline (tlf. 72274200, alle hverdag kl. 8-20).

Og på samme hotline fik jeg at vide at hvis lamperne ikke begynder at
blinke, så skal du afbryde strømmen igen, og så skulle den altså være reset
alligevel, det er bare noget med firmwaren. Jeg fik nærmest det indtryk at
selvom jeg har 1.62 B2 firmware, så kan der altså godt være lidt forskel på
hvordan den opfører sig - somme tider med blink somme tider ikke -
underligt! Min kollega har samme router og den blinker også når han sætter
strøm til på almindelig vis..

Hilsen Jesper

Fra : jens

Dato : 02-05-03 22:50

> [...]

> hvordan den opfører sig - somme tider med blink somme tider ikke -
> underligt! Min kollega har samme router og den blinker også når han sætter

Jeg tror ikke Dlink selv har helt styr på hvad en DI604 skal eller ikke
skal.

mvh Jens