deling af e-mail med router
Fra : Ole Hansen

Dato : 30-04-03 18:09

vi bor to familier i en husstand
og vi deler en adsl forbindelse med en router trendset tw100-s4w1ca.
meget nem at opsætte med begge comp. på xp pro.
men nu vil vi gerne have separate e-mails d.v.s at e-mails til den ene
familie havner i deres postkasse og at e-mails til den anden Familie havner
i deres postkasse.
Som det er nu henter den familie der henter post først posten til begge
familier.
måske kan det ikke skilles ad da vi jo har "fælles" konto
hos TDC.
jeg håber på svar.
MVH. OBH.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-03 18:29

"Ole Hansen" skrev i en meddelelse
> [...]
til begge
> familier.
> måske kan det ikke skilles ad da vi jo har "fælles" konto

Ja - I har kun en konto - derfor får alle al post - også selvom I
har flere email-adresser (alias'er).

I kan under meddelsesregler lave nogle regler der gør at hver kun
får deres egen mail - men det forhindrer ikke den anden i at
snyde og fjerne reglen - og så få al post.....

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-03 18:37

PS !

Spørgmålet hører egentlig til i

Fra : Mads Bahrt

Dato : 30-04-03 18:48

Jan Vestergaard wrote:
> PS !
>
> Spørgmålet hører egentlig til i

Hmmm... - Har manden sagt han bruger outlook express?
Og er det et outlook express specifikt problem?

Gruppen dk.edb.internet.software.mail+news er efter min opfattelse den
rette.

MVH
Mads

Fra : Jonas Jalling

Dato : 30-04-03 19:04

Mads Bahrt wrote:

> [...]
> Og er det et outlook express specifikt problem?
>
> Gruppen dk.edb.internet.software.mail+news er efter min opfattelse den

Det er i hvert fald OE han skriver fra. Men det skal ikke skille os ad ;)

Jonas Jalling

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-03 19:25

In dk.edb.netvaerk, Jonas Jalling <jonas@NOSPAM-jalling.dk> says...
> Det er i hvert fald OE han skriver fra. Men det skal ikke skille os ad ;)

Det gør det ikke til hustandsstandarden...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jonas Jalling

Dato : 30-04-03 20:10

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.netvaerk, Jonas Jalling <jonas@NOSPAM-jalling.dk> says...
>
> Det gør det ikke til hustandsstandarden...
Det mener jeg da heller ikke at jeg skrev...
Men pyt nu med det. Jeg er helt enig med Mads.

Jonas Jalling

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-03 22:00

"Mads Bahrt" skrev i en meddelelse

> Hmmm... - Har manden sagt han bruger outlook express?

Han skriver fra en OE 6.0 - men det behøver selvføgelig
ikke være den de bruger på begge de brugte PC'er.....

> Og er det et outlook express specifikt problem?

Løsningen er OE specifik, hvis de begge bruger OE.....

> Gruppen dk.edb.internet.software.mail+news er efter min opfattelse
den
> rette.

Hvis de bruger andet end OE - så ja !

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-04-03 18:59

Ole Hansen wrote:

> [...]
> familier.
> måske kan det ikke skilles ad da vi jo har "fælles" konto

Hvorfor ikke anskaffe en ekstra pop3 konto et eller andet sted? På
den måde kan I have hver jeres emailkonti der er 100% separate.
Der findes steder der tilbyder gratis POP3 konti, jeg kan desværre
ikke lige ryste op med et link, men prøv at spørge i
dk.edb.internet.software.mail+news

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ole Hansen

Dato : 30-04-03 19:21

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der findes steder der tilbyder gratis POP3 konti, jeg kan desværre
> ikke lige ryste op med et link, men prøv at spørge i

af en eller anden grund bruger jeg outlook express til news og ms outlook
til mail jeg ved egentlig ikke hvorfor.
spm er nu postet i mail+ news.
hvis man kunne få to seperate pop3 konti var det nok det bedste.
Tak for jeres indlæg OBH.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-05-03 10:40

Ole Hansen wrote:

> hvis man kunne få to seperate pop3 konti var det nok det bedste.

Det kan du. Jeg har lige søgt lidt med google og fundet:

<http://www.gyxi.dk>
<http://www.mailme.dk>
<http://www.hotpop.com>

Du bør dog lige læse betingelserne for de forskellige services, en
del af "prisen" for en gratis konto kan være at du giver dem lov
til at sende dig reklamer..

En anden mulighed er at oprette en NetBasis konto hos TDC eller en
Tiscali Net konto fra Tiscali. Begge dele er internetløsninger
beregnet for folk med modem, hvor man kun betaler for den tid man
er koblet op. Da du ikke bruger modem, ringer du aldrig op og får
derfor heller ikke nogen regning, men du har stadig den
emailadresse der følger med og den kan du sagtens tømme via din
ADSL. Det er selvfølgelig lidt fusket, men der er ingen steder i
abbonnementsbetingelserne til sådan en gratis konto hvor du
forpligter dig til at koble dig på en vis mængde pr. måned. Typisk
lukkes en gratiskonto ned når der ikke har været trafik på den i
en periode, men sålænge du modtager emails på den er den jo ikke
inaktiv..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-05-03 10:46

> <http://www.mailme.dk>

Virker fint, men er ikke gratis mere. Kan ikke huske hvormeget, men i
omegnen af kr. 100.

Per

Fra : KsNa

Dato : 01-05-03 17:42

> [...]
> Der findes steder der tilbyder gratis POP3 konti, jeg kan desværre
> ikke lige ryste op med et link, men prøv at spørge i

Prøv

www.tv2east.dk

der kan man oprette en gratis POP3 konto.

Mvh.
Kim