router med firewall
Fra : Jørgen Skov Nielsen

Dato : 28-04-03 12:15

Hej
Jeg overvejer at købe en router med en firewall, hvad skal jeg købe, jeg har
set lidt på zyxels ZyWALL er den god, eller kan i anbefale andre.
Den må ikke koste mere end omkring et par tusinde.
Kan jeg forresten få tale over msn mesenger til at virke med en router med
firewall, jeg spørger, da jeg har hørt noget om, at det ikke kan lade sig
gøre.
Jeg håber, at i har nogle gode svar.
På forhånd tak.
Mange hilsner fra
Jørgen
hjemmeside:
www.noeyes.dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 29-04-03 17:27

Zyxel's Zywall 1 er efter min mening det allerbedste produkt til
hjemmebrugere på markedet lige nu !

Du skal ikke lade dig nare af de sædvanlige salgstrick omkring diverse
routeres "firewall" egenskaber - efterhånden slås enhver NAT router op som
guds gave til brugere der ønsker en sikker adskillelse af lokal- og
internet..

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 01-05-03 21:36

Uffe S. Callesen wrote:
> [...]
> routeres "firewall" egenskaber - efterhånden slås enhver NAT router op som
> guds gave til brugere der ønsker en sikker adskillelse af lokal- og

Hej Uffe

Prøv at sammenligne denne med ZyWALL:

NetGear Model FVS318
Cable/DSL ProSafe VPN Firewall with 8-port switch:
http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=129
http://www.netgear.com/products/details/FVS318.asp
Citat: "...
Stateful Packet Inspection Firewall with VPN pass-through and routing
Application Support:
IPSec pass-through, H.323, Quake, Half-life, Star Craft Unreal
Tournament, PPTP, MIRC, ICQ, Instant Messenger, RealPlayer, VDO Live,
Quick Time, Dial Pad
Processor: 50 Mhz ARM7
Memory: 1Mb Flash, 16Mb DRAM
Warranty: 5 years (2 years power supply)
..."

--

ZyWALL 1 (med 4 port switch):
http://www.zyxel.com/product/model.php?indexcate=1021974741&indexFlagvalue=1021873683

Application Support med firmware 3.60: Se side 9 i firmware noten i
zip-filen.

ftp://ftp.zyxel.com/zywall1/document/zywall1_v3.60_UsersGuide.pdf

--

Ret mange af dagens trådløse basestationer med NAT enabled, understøtter
ikke mange protokol Application pass-through.

Det kan derfor godt betale sig, at man ser på NAT produktets Application
Support listen.

http://www3.macintouch.com/quicktime6.html#jul20
"...
Date: Sat, 20 Jul 2002 12:02:01 -0400
From: Bruce L Giles
Subject: QuickTime 6 Time-outs
..."

RealPlayer Configuration
What if I'm behind a firewall or NAT?
http://www.indiana.edu/~video/streaming/player.html#firewall

--

Linux (Netfilter) mangler endnu en del NAT Application Support, men det
kommer sikkert i 2.6 kernen:

opsætning af iptables til netmeeting (h.323):
http://www.sslug.dk/emailarkiv/netvaerk/2002_03/msg00183.html

Linux Magazine / August 1999, Setting Up IP Masquerade:
http://www.linux-mag.com/1999-08/guru_01.html

http://www.ecst.csuchico.edu/~dranch/LINUX/index-linux.html

http://www.linuxselfhelp.com/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO/ipmasq-background2.6.html

It implements the UPnP Internet Gateway Device specification (IGD) and
allows UPnP:
http://sourceforge.net/projects/linux-igd/

H.323 signaling (used by Netmeeting 3.01) through a Linux NAT router:
http://www.coritel.it/coritel/projects/nat/

Linux NewNAT:
Koepi's new media development site:
http://roeder.goe.net/~koepi/newnat.html

Netfilter and H.323 netmeeting:
http://lists.netfilter.org/pipermail/netfilter-devel/2002-July/008844.html

Netfilter and H.323 netmeeting:
http://lists.netfilter.org/pipermail/netfilter-devel/2002-July/008832.html
"...Neither 2.4.18 nor 2.4.19 kernels have the necessary infrastructure
for supporting NAT of complex protocols like h323. This is why we
developed newnat, which is in 2.5.x and will be submitted for 2.4.20...."

mvh/Glenn