Trådløst access punkt - virker det
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-04-03 09:58

Hvis et wireless AP i infrastructure mode har flere lyttere, kan man
så sniffe al trafik (promiscous mode) fra den ene lytter (altså
ligesom hvis man har en hub)?

Vil det ændre noget, hvis man slår kryptering til?

Mvh. NKJensen

Fra : Christian Lyng

Dato : 29-04-03 17:10

"Niels Kristian Jensen" <news2000@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> ligesom hvis man har en hub)?
>
> Vil det ændre noget, hvis man slår kryptering til?

Jeg kan sniffe alt hvad der sker på mit AP...dog skal man jo først være på
selve AP'et (jeg kørere med MAC adr check og kryptering) dem som ikke er på
AP'et kan ikke se noget...

Chr.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 30-04-03 07:56

"Christian Lyng" <christian.lyng@SLETDETTEtiscali.dk> wrote in message news:<b8m857$i6o$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> selve AP'et (jeg kørere med MAC adr check og kryptering) dem som ikke er på

Tak for svaret - som jeg fik bekræftet via en ærlig person hos
Proconsult.

Man skal kunne stole på dem, man deler AP med, for de kan se din
trafik. Nok værd at vide.

Mvh. NKJensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-04-03 08:02

On 29 Apr 2003 23:55:46 -0700, news2000@e-box.dk (Niels Kristian
Jensen) wrote:

> Man skal kunne stole på dem, man deler AP med, for de kan se din
> trafik. Nok værd at vide.

Det afhænger af, hvad det er for et AP man bruger. Nogle af dem
kan lave 'WVLAN' (wireless virtual LAN), så man netop ikke kan se
trafik fra andre (udenfor det samme VLAN) på samme AP.

-A