Postserver?
Fra : Jan Jensen

Dato : 25-03-01 20:26

Hej

Hvordan kan jeg få mit mit postsystem til at virke
således at jeg kan sende/hente post fra begge mine
2 domains via POP3 ell. IMAP.

Jeg anvender Postfix og Imap på postserveren, samt
Linux mandrake 7.2

Jeg har en ide om at det er Postfix jeg skal have fat
i, da jeg ikke får fejlmeddelelser ved afsendelsen af post
til det nyankomne domain. Jeg kan blot ikke hente post fra det.

Apache er sat op til Virtual Host, og domainerne kører
perfekt her.

Er her en som ved hvordan det skal klares, vil jeg være
taknemlig. Jeg har været på Postfix hjemmesiden, og smuttet
rundt i alle conf filerne, uden at jeg er helt klar over hvor der
præcist skal sættes ind, gerne med et ex. fra conf. filerne.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-03-01 20:56

On Sun, 25 Mar 2001 21:25:30 +0200, Jan Jensen wrote:
> [...]
>rundt i alle conf filerne, uden at jeg er helt klar over hvor der
>præcist skal sættes ind, gerne med et ex. fra conf. filerne.

Hvis du nu startede med at fortælle hvilke fejl du
får, så var det MEGET nemmere at komme videre.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jan Jensen

Dato : 26-03-01 08:55

Hej

Sorry, her er lidt flere oplysninger.

Jeg får ingen fejlmeddelelser, men det virker således.

Postserveren var fra starten sat op til at kunne hente
og bringe fra mail.domæne1.dk - og det virker fint.

Jeg har efterflg. købt et domæne mere hvor www.domæne2.dk +
mail.domæne2.dk peger på samme IP som domæne1. Der
er kun disse 2 domæner på serveren.

Når jeg nu sender til domæne2, kan jeg ikke hente dette
post fra en oprettet konto i Outlook Express.
Sender jeg til domæne1, kan jeg hente dette fra både
kontoen til domæne1 og domæne2 i Outlook Express.

Det jeg ikke må ka` få til at virke, er conf. filerne
i postfix. Hvordan denne håndterer virtuelle domæner.
Kan det ikke laves således at der kan hentes/sendes
til flere domæner uafhængig af hverandre?

Kan jeg evt. sende min conf. fil?

Venlig hilsen Jan Jensen